Kleurechtheid Grafisch - Monitor & Laptop!

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Voor mijn grafische studie ben ik op zoek naar een Monitor voor mijn Desktop en een laptop. Beide moeten zoveel mogelijk KLEURECHT zijn.

De kleur van een CRT-monitor voor de Pc blijkt het best te zijn, maar weet iemand iets over platte schermen die kleurecht zijn?

Wie zou mij advies kunnen geven?

Alvast, dank je wel!

Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:18
Met een beetje zoekwerk kan je een heel eind komen hier op got denk ik.

http://gathering.tweakers...2B+tft&where=GoT#hitstart

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Hey Rutger;)

Ik zou als ik jou was dan idd een goede CRT nemen, voor een echt goede tft ga je al gauw naar apple cinema schermen van richting de 800 euro. Dell heeft ook mooie (kleurechte) tft schermen maar ook voor een hoge prijs. Wat ik bij die apple schermen wel zag was dat je achtergrond in het scherm brand, beetje hetzelfde probleem als met plasma tv's vroeger

goede CRT's zijn nieuw bijna niet meer te krijgen, ik zou ff op marktplaats of hier in de V&A kijken voor een goed model. Illiama heeft vaak de beste crt schermen.

[ Voor 20% gewijzigd door David_TTT op 01-01-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij TFT's moet je toch naar de duurdere panelen toe, MVA/PVA. Maar dan nog is het de vraag of het kleurecht genoeg is voor je.
TN schermen moet je uberhaubt links laten liggen. De kleurechtheid van die schermen komt niet eens in de buurt van een doorsnee CRT.
Maargoed, zoek eens wat rond in één van de TFT-topics zou ik zeggen, daar kun je een boel informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, ik ga zeker verder zoeken.

Maar weet iemand ook op wat voor scherm je bij een laptop moet letten?
Het moet wel betaalbaar zijn, dus Best of the World hoeft echt (nog) niet voor mij!

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

een goede TFT zou voldoende moeten zijn (inderdaad geen TN panel). En dan heb je echt geen Apple Cinema nodig van 800 euro. Koop liever een calibratie tool voor je monitor erbij. De 'kleurechtheid' (wat je daar ook onder mag verstaan) komt alleen tot z'n recht indien de monitor zodanig is afgesteld dat 'ie kleuren weergeeft zoals deze weergegeven zouden moeten worden.

En mocht je je afvragen of professionals allemaal dan nog met CRT's werken: nee. Kijk maar eens bij leveranciers van professionele schermen zoals Eizo; enkel TFT's.

[ Voor 53% gewijzigd door gratis_vodka op 02-01-2007 10:59 ]

Pagina: 1