[2003 R2] PHP Laat IIS Crashen

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Hallo mensen,

De topictitel geeft mijn probleem grotendeels al aan, maar ik zal het nog even verder uitleggen. Ongeveer een jaar geleden heb ik dmv deze howto mijn Thuis-server voorzien van IIS, PHP en MySQL. Dit alles op Windows Server 2003 Machine.

Nu, ongeveer een jaar later staat deze machine er nog steeds, nu alleen voorzien van Windows Server 2003 R2. Ik voer dezelfde Guide weer uit, maar deze keer heb ik minder geluk. IIS Crashed en in de event-log zijn fout codes 2214 en 2268 te vinden. Deze houden in dat IIS niet gestart kan worden omdat extensies niet geladen kunnen worden. Ik ga ervan uit dat hiermee de PHP ISAPI DLL bedoelt wordt, dit is de enigste extensie waar ik gebruik van maak. Vervolgens ben ik gaan zoeken naar nog wat andere howto's, die ik ook allen heb geprobeerd, maar allen geven ze het zelfde probleem: IIS gaat op zn bek, website's zijn niet meer te bezoeken, evenmin als een test.php bestandje dat ik heb gemaakt, dat phpinfo() bevat.

Ik heb verder nog gebruik gemaakt van de volgende IIS + PHP5 howto's:Tussen de verschillende howto's heb ik telkens alle extensions verwijdert, evenals de PATH verwijzing naar C:\PHP en c:\PHP an sich. Ook heb ik telkens IIS uninstalled en opnieuw geinstalleerd. Ik vind trouwens verder op GoT en google niks wat me verder kan helpen.

Wat ik verder heel vreemd vind is deze bug te vinden op php.net: http://bugs.php.net/bug.php?id=38111 Deze beschijft precies mijn probleem, maar is van Juni 2006.

Als laatste heb ik nog geprobeert PHP4 aan de praat te krijgen door middel van deze howto. Ik ben echt het spoor bijster :( Wat is er verandert in R2 waardoor IIS op zijn bek gaat?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij kan je beter gebruik maken van FastCGI in combinatie met PHP, veel van PHP's libraries zijn niet threadsafe, daar waar IIS dat juist wel verwacht, door ze te 'wrappen' met FastCGI ga je een boel problemen kunnen voorkomen op dat punt :)

• domi235
Hmm, volgens mij ligt het probleem echt aan PHP en klopt die bug inderdaad. Heb net even Apache geinstalleerd, en die gebruik laten maken van de php5 dll, en guess what, ook die verrekt het om op te starten nadat ik php aan de configuratie heb toegevoegd.

Ik ga eens even de FastCGI optie bekijken.

• elevator
  • Niet online

elevator

Nou, dat ze "verekken" om op te starten komt waarschijnlijk meer doordat er een DLL ontbreekt die een van je extensions nodig heeft (bv: je gebruikt de php_mysql.dll extension maar hebt de libmysql.dll en gelijken niet in dezelfde directory staan) :)

• domi235
Alle extensions zijn op dit moment uitgeschakeld...

• elevator
  • Niet online

elevator

Dan heb je altijd nog de kans dat PHP de verkeerde INI file leest ook :+

Als je php.exe handmatig uitvoert vanuit de *niet*-PHP directory, krijg je dan foutmeldingen? :)

• domi235
Ik heb het probleem ondertussen opgelost, het schijnt dat je een variabele "PHPRC" moet toevoegen aan de system variables, met als inhoud het path naar je php directory.

Ik heb altijd gedacht dat het toevoegen van je path naar php aan path genoeg was :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ligt er een beetje aan wat je allemaal gebruikt qua modules enzo denk ik, ik heb iig nog nooit die variabele toe hoeven voegen... nou ben ik ook niet echt een mysql/apache/phpkenner zegmaar :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1