Toon posts:

Pc start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Sinds een paar dagen start mijn pc niet meer op. Hij gaat helemaal door met booten (hij ziet de hardeschijf en alle andere componenten) Maar net voor dat het logo van windows xp moet komen blijft hij staan op een knipperend streepje.

Ik heb al verschillende harde schijven geprobeerd, maar zelfs bij het opnieuw instaleren bij windows strand hij op een knipperend streepje en gaat dus niet verder.

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn?

Verder heb ik ander geheugen geprobeerd, een andere voeding en dus een andere harde schijf.

Verwijderd

Probeer eens een biosreset.
Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad en een bios-reset loste het probleem op.
Wat het probleem was weet ik echter niet. Waarschijnlijk had het iets te maken met de hardeschijf detectie volgorde ofzo.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
bij ons op school had een of andere geinponem zoiets voor mekaar gekregen - bios zo ingesteld dat de PSU op een bepaald vermogen werd beperkt. dat was voor de bios genoeg, maar ongeveer daar hing ie inderdaad ook. CMOS batterijtje eruit en er weer in zou voldoende moeten zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het inderdaad eens proberen, Ik heb inderdaad gezien dan 1 voltage erg afweek. Terwijl er bij het doormeten niks raars te zien was.

Edit:

Het heeft niet geholpen. Heeft nog iemand anders een idee??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat toch het mobo kapot zal zijn ofzo. Ik kan verder niks anders bedenken. Heeft iemand nog een ander idee?

Verwijderd

Uhm, misschien de FAQ lezen? Daar staat onder andere het volgende: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Heeeleboel ideëen ;)

Verwijderd

Ik zit dan meer te denken aan kapot geheugen. test je geheugen eens met memtest86 te downloaden van www.memtest86.com.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
hij detecteerd de hardeschijven wel, maar je ziet net het windowslogo niet, probeers een live-bootcd om te kijken of je daar wel van kan boeten, of desnoods zelfs een bootfloppy, en speel daar is mee, misschien is gewoon je windows gaar en is er niet veel aan de hand.

~ Mijn prog blog!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:49

Theo

moederbord

Als je alles loskoppel wat niet nodig is (bijv alle dvd spelers of extra HD's) wilt je systeem dannog steeds niet opstarten??

Wanneer is het probleem eigelijk begonnen? Gewoon plotseling van de ene op de andere dag, of na een installatie van hard of software?

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
opeens is het onstaan.

Ik heb al ander geheugen geprobeerd, een andere hardeschijf en een andere voeding. Maar niks helpt.

Verder heb ik de bios gereset, opstart cd gebruikt maar het helpt allemaal niet. Zelf bij het instaleren blijft hij hangen na hardware "configuratie controleren"

Ik ben echt ten einde raad. Is er geen manier om je moederbord te testen. Desnoods doormeten?
Pagina: 1