Hallo mede-tweakers, ik heb een klein probleempje, niet echt een probleem zelfs, maar als ik dit zo zou kunnen doen zou ik heeeel veel zinloos typwerk kunnen besparen.
ik heb een heleboel typen gedeclareerd in een module zoiets als dit:
Nu wil ik in 1x al de eigenschappen in een tekstvakje onder elkaar zetten, (ID, Naam, Adres etc.)
Ik zat zelf aan een contructie te denken als
Mijn probleem is namelijk dat ik veel typen heb met soms wel 30 eigenschappen, en omdat nu allemaal zelf te gaan typen als ik een snelle uitvoer nodig heb...
Ik heb al gezocht op google, maar ik weet eigenlijk noet goed hoe ik dit zou moeten noem, vb6 print all type is niet echt een goede searchstring denk ik. Dus ik hoopte dat iemand me een duwtje (vlinke schop
) in de juiste richting kan geven. Anders kan ik lekker honderden hersenloze regels code gaan schrijven
ik heb een heleboel typen gedeclareerd in een module zoiets als dit:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Public Type OV_Vestiging ID As Integer Naam As String * 50 Adres As String * 50 Postcode As String * 50 Telefoonnummers As String * 50 Bouwjaar As Date InGebruikNameDatum As Date Plaats As String * 50 Plaatsen As Integer LaatstGewijzigd As String * 20 End Type |
Nu wil ik in 1x al de eigenschappen in een tekstvakje onder elkaar zetten, (ID, Naam, Adres etc.)
Ik zat zelf aan een contructie te denken als
Visual Basic:
1
2
3
4
5
| Dim Vest as OV_Vestiging 'eigenschapjes in vest stoppen, of laden uit een bestand... for i = 1 to 10 txt1.text = txt1.text & Vest.(i) & vbcrlf next i |
Mijn probleem is namelijk dat ik veel typen heb met soms wel 30 eigenschappen, en omdat nu allemaal zelf te gaan typen als ik een snelle uitvoer nodig heb...
Ik heb al gezocht op google, maar ik weet eigenlijk noet goed hoe ik dit zou moeten noem, vb6 print all type is niet echt een goede searchstring denk ik. Dus ik hoopte dat iemand me een duwtje (vlinke schop