[nVidia en ATI] 6600GT én 1900XT in één systeem

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik probeer op dit moment om een 1900XT en een 6600GT in één systeem werkende te krijgen. Voor linux ben ik al wel wat tegengekomen, maar ik weet niet hoe ik dit eventueel onder Vista werkende zou moeten krijgen. Ik heb al wat dingen geprobeerd zoals de nVidia drivers van de site te installeren, maar die zegt dat ik een van de apparaten moet uitschakelen.

Op mijn 1900XT zit een 20,1" breedbeeld monitor, op de 6600GT 2x een 17" monitor. Ik wil in de toekomst een 8800GTX gaan kopen, maar ik heb morgen een lanparty en daar wil ik mijn triple screen al werkend hebben. Ik heb wel iets gelezen over de default vga driver, dat wil ik tijdelijk wel gebruiken, maar ik weet niet of de kwaliteit dan dermate slecht is.. Heb dat net uitgeprobeerd maar zie deze dan nog niet erbij staan bij mijn monitor instellingen.

Als het niet onder Vista wil werken dan installeer ik wel tijdelijk Windows XP, als iemand daar misschien een oplossing voor weet?

_@/'

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:58
Dat gaat niet werken omdat nVidia en ATI allebij een andere techniek gebruiken.

SLi voor nVidia en Crossfire voor ATI.
En zo en zo is er geen software en geen moederbord support voor ;)

EDIT :
Het werkt niet op Vista en ook niet op Windows XP :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 01-01-2007 15:00 ]

• Steephh
Ik wil geen SLI en Crossfire draaien ofzo.. Ik wil gewooon 2 videokaarten.. Net zoals je een los PCI videokaartje erbij doet om een extra monitor aan te sluiten.

_@/'

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nano2009 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:59:
Dat gaat niet werken omdat nVidia en ATI allebij een andere techniek gebruiken.

SLi voor nVidia en Crossfire voor ATI.
En zo en zo is er geen software en geen moederbord support voor ;)

EDIT :
Het werkt niet op Vista en ook niet op Windows XP :)
Je hebt de vraag niet begrepen ben ik bang :) .

Ik denk zelf dat het inderdaad dermate lastig wordt als je van beide kaarten de drivers wilt installen. Ze gebruiken hun eigen aansturing, instructieset en dll's en dat zit allemaal verwoven in je windows en je games hun aansturing. Ik denk dat wat je zelf suggereert het beste is, eerst alleen de ATi erin, die installen, vervolgens een 6600GT bijprikken en kijken of hij die als tweede generic vga oppikt.

Zo niet, weet ik het niet zeker. Ik denk eigenlijk dat het niet makkelijk wordt / of niet kan :/ . Succes, laat het weten, erg interessant!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Als je helemaal geen drivers installeert werken de kaarten nog wel. Je kunt de hardware acceleratie dan alleen niet gebruiken, dus niet echt ideaal op een lan-party :+

• Steephh
De 1900XT werkt wel gewoon. De 6600GT die ziet hij nu als Standard VGA Graphics adapter.. Maar dan doet hij nog steeds niet. Maar volgens mij moet het niet uitmaken of het onder Vista of XP zit, lijkt mij.. Wat ik nog wel kan proberen is een PCI videokaartje erbij te zetten zodat ik de 1900XT en dat pci videokaartje gebruik.. :P En dan daar die monitoren op aan sluiten.. Maar erg netjes werkt het dan ook niet, maarja... Zou een 8800GTX en een 6600GT bij elkaar wel zonder meer moeten werken?

_@/'

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:58

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik probeer dat ook , ik heb een 6200 liggen en een 7600 gt

mijn moederbord een DFI lanparty Ut ultra D

moederbord heeft 2 pci-e 16 x en hij zou quad view kunnne ( dus 2 graficekaarten ) maar ik krijg het ook niet aan de praat

Vake bei te bange

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ATI en Nvidia bij elkaar zal altijd problemen geven aangezien ze beide verschillende drivers hebben die elkaar dwars zitten.

2x Nvidia zal het waarschijnlijk wel doen. Kan je niet gewoon 2 schermen aansluiten op de X1900XT en dan het derde scherm op een PCI kaartje van Matrox oid ?

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 01-01-2007 15:25 ]

• Steephh
PilatuS schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:24:
ATI en Nvidia bij elkaar zal altijd problemen geven aangezien ze beide verschillende drivers hebben die elkaar dwars zitten.

2x Nvidia zal het waarschijnlijk wel doen. Kan je niet gewoon 2 schermen aansluiten op de X1900XT en dan het derde scherm op een PCI kaartje van Matrox oid ?
Dat kan natuurlijk ook.. Alleen vraag ik me af, of het misschien niet wel kan, een 1900XT en een 6600GT lijkt me beter, dan een PCI videokaartje.. En dat is dan maar een noodoplossing.

_@/'

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Beetje irritant om zowel Catalyst als Forceware drivers op je PC te hebben. Volgens mij zal de 3D performance daar behoorlijk onder leiden. Want hoe weet je OS nou welke videokaart er voor het spel aangesproken moet worden?

Het lijkt me veel degelijker om twee kaarten van 1 merk te nemen. Zo kan 1 driverpakket beide kaarten aansturen zonder conflicten. Het zou een goed idee zijn om de 6600 GT om te ruilen voor een ATi equivalent als de X700 of iets lichts uit de X1K serie.

Je kunt ook nog even wachten, als je uiteindelijk toch een next-gen highend kaart gaat kopen. De R600 van ATi schijnt namelijk te beschikken over Quad-DVI. Misschien leuk om daar eens mee te gaan experimenteren over een maand of 2-3. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door frankknopers op 01-01-2007 15:42 ]

Goud is geen geld

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoezo zou dat een noodoplossing zijn ? Voor 10 euro heb je een oud Matrox kaartje dat gewoon 1280x1024 kan draaien of een andere res die je maar wilt. Voor alleen dingen op de desktop laten zien voldoet dat prima. Ik neem aan dat je wilt gamen met de X1900XT en dat je verder met de 6600GT niets anders doet dan 2 scherm aansturen.

2 schermen op de X1900XT is sowieso geen probleem want dat heb ik hier ook.

• Steephh
Ik heb nu tijdelijk een PCI kaartje met een S3 chip erin, maar die wil niet werken.. :( Of althans, Vista herkent hem niet en hij doet het gewoon niet.. :( Die R600 lijkt me wel een leuke optie, alleen heb ik dan één nadeel: geen OpenGL.. Niet dat ik dat nu perse nodig heb, maar als ik later nog wat wil knutselen met Linux/BSD of met open source games wordt dat al niet ondersteund. Tenzij ATI dat straks wel erin gaat bouwen, dat zou wel leuk zijn natuurlijk.. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Steephh op 01-01-2007 18:08 ]

_@/'

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als dat een oud S3 kaartje is, dan moet je in het BIOS die kaart als primaire kaart instellen.
Oudere S3 kaartjes hebben een tik waardoor ze per se alleen als primaire kaart willen werken.
In wezen moet je er dus van opstarten.
In het BIOS kun je vaak iets vinden als "Initialize VGA" of "Primairy VGA Device", die moet je dan op PCI zetten ipv bijvoorbeeld PCI-E.
Er wordt dan geboot van de S3 kaart en hij zal ook in Windows functioneren.

In Windows kun je vervolgens het display wat aan je X1900 zit gewoon Primair Display maken en kun je vrolijk gamen.
Succes :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1