[Linux] Netwerk activiteit meten

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is er ook een manier om erachter te komen of er nog netwerk activiteit is, over 1 bepaalde NIC?

Oja, het gaat hier om SuSE 6.2 (linux:))

BVD
8-)

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

het proggie tcpdump is wel handig

• Blubber
  • Niet online
De bedoeling is dat ik om de minuut tjek of er nog activiteit is op de ISDN adapter, zoniet dan verbreekt de verbinding en stop de teller...

Ik moet dus kijken of internet nog verbonden is...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je zou in /proc/dev/net kunnen kijken, daar staat het aantal verzonden packets per netwerkinterface. Maar je kunt het toch zo instellen dat-ie automatisch inbelt en weer de verbinding verbreekt?

• Blubber
  • Niet online
Op vrijdag 02 februari 2001 19:26 schreef vink het volgende:
Je zou in /proc/dev/net kunnen kijken, daar staat het aantal verzonden packets per netwerkinterface. Maar je kunt het toch zo instellen dat-ie automatisch inbelt en weer de verbinding verbreekt?
is ook, alleen dan kan ik niet per gebruiker bijhouden hoeveel hij/zij internet...
Anders had ik dat welgedaan, die machine is namelijk gateway...

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Dowload iptraf :)

• mavink
Op vrijdag 02 februari 2001 19:37 schreef Blubber het volgende:

[..]

is ook, alleen dan kan ik niet per gebruiker bijhouden hoeveel hij/zij internet...
Anders had ik dat welgedaan, die machine is namelijk gateway...
Interessante uitdaging :) Als-ie uitbelt kan je laten loggen *waarom* uitgebeld wordt; daar staat o.a. in van welk IP het pakketje kwam dat hem liet uitbellen. Vervolgens de tijd zoeken waarop werd opgehangen, en rekening naar die gebruiker... Klein perl-scriptje voor maken en klaar.

• Blubber
  • Niet online
mmmm...ik kan geen perl dus dat moet dan PHP worden, maar dat is geen prob. Alleen hoe weet je nou wanneer er geen netwerk verkeer meer is?

• mavink
Geen netwerkactiviteit? Gewoon naar /proc/net/dev kijken en checken of er sinds de vorige controle bytes bij zijn gekomen. Of met ifconfig, die geeft geloof ik ook wat getalletjes.
Pagina: 1