Kan niet meer uploaden naar extern ftp

Pagina: 1
Acties:

• dennisgodderie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 08:33
Thuis heb ik Dommel (adsl-variant). Ik draai een klein fileservertje en heb hiervoor dus enkele poorten moeten forwarden in mijn router. (Poorten 21 en 80 ook). Nu is het zo dat ik van het netwerk thuis (via diezelfde router) niet meer kan uploaden naar een extern ftp-servertje. Als ik connect met een ander netwerk (buren bv), lukt het wel.

Forwarding in router ziet er zo uit:

Name Inbound port Type Private ip-address Private port
VNC 5800-5900 TCP 192.168.2.10 5800-5900
FTP 21-21 TCP 192.168.2.10 21-21

Iemand enig idee wat ik moet instellen om het terug te doen werken? x.x.x.10 is dus het ip van mijn fileservertje.

Bedankt en allemaal een gelukkig 2007 ;-)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

-hier stond onzin-

Kun je van buitenaf je servertje wel benaderen?

[ Voor 78% gewijzigd door dominic op 01-01-2007 12:30 ]

Download my music on SoundCloud

• dennisgodderie
Ja de server op zich werkt perfect hoor.
't Is enkel als ik zelf wil uploaden naar een andere ftp (niet de server zelf dus), dat het niet werkt.
Bv naar ftp.webenhost.be (webhosting niet door mij)...

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

conflict met de poorten.. ik zou, als ik van jou was, een andere externe poort kiezen..

• dennisgodderie
dus de ftp server op een andere poort zetten van de fileserver?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heeft weinig te maken met poort conflicten.
(en/of bereikbaarheid van eigen ftp van buiten af)

(draai hier ook een ftp-server op poort 21 terwijl connecten vanaf dat zelfde systeem mbv een ftp-client naar een andere externe ftp server perfect gaat)

(omdat de client niet poort 21 gebruikt maar een willekeurige poort boven 1024 en enkel connecteerd _naar_ poort 21 op de server.)

heb je mss ergens een firewall-regel aangepast hiervoor ?

mss probeert je router ook intern verkeer naar poort 21 naar je server te sturen wat niet kan
(NAT-tabel die niet enkel van extern naar intern maar ook van intern naar intern probeert te werken ?)

wat krijg je als je probeert te vnc'en naar een andere externe pc ?
(lukt wrs ook niet)

• dennisgodderie
Zonet dus de fileserver poort 2121 mee te geven ipv 21, maar zonder resultaat. Nog steeds hetzelfde probleem. Zoals Soulrider dus al vermeld heeft dat er waarschijnlijk niets mee te maken.

Ik heb geen firewallregels extra bijgevoegd. Alles buiten port forwarding staat standaard (waarmee het alvorens het spelen met de router wel allemaal normaal ging).

Als ik dus connect met extern ftp (voor website bv), dan kan ik connecten maar van het moment dat ik iets wil uploaden blijft mijn upload enkele seconden hangen. Hij geeft dan de melding:

Transfer error #1. Try again later.

• dennisgodderie
Uploaden van de fileserver naar een extern ftp werkt ook niet. Dezelfde foutmelding als vanop notebook. Dus aan een instelling van de notebook kan het ook al niet liggen. 't Moet wel ergens bij de router zitten... als ik hem reset en alles standaard zet doet hij het niet, dat weet ik.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probeer je niet te FXP-en? van ftp naar ftp?

Dan moet je in passive-mode nog ergens een poortje openen en dit ook aangeven in je client

Heeft ook een computer!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 06:40
dennisgodderie schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:13:
Uploaden van de fileserver naar een extern ftp werkt ook niet. Dezelfde foutmelding als vanop notebook. Dus aan een instelling van de notebook kan het ook al niet liggen. 't Moet wel ergens bij de router zitten... als ik hem reset en alles standaard zet doet hij het niet, dat weet ik.
welke foutmelding krijg je precies? copy/paste de commandline zodat er iets af te lezen valt.
Verder is hier zowieso geen sprake van een conflict met de poorten in/uitgaand eerder iets van een firewall probleem. Toevallig Norton of nog erger Panda geinstalleerd? schakel die eens uit of verwijder ze zelfs maar.

• dennisgodderie
Ftp naar ftp is het niet.

Foutmelding zie http://www.webenhost.be/ftp.jpg
Connecten lukt dus, downloaden ook, maar uploaden mislukt keer op keer...

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 13:46
dennisgodderie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:33:
Ftp naar ftp is het niet.

Foutmelding zie http://www.webenhost.be/ftp.jpg
Connecten lukt dus, downloaden ook, maar uploaden mislukt keer op keer...
Dit lijkt meer een rechtenprobleem op de externe server.

Heb je ook al eens geprobeerd te wisselen tussen passive en active mode?
Je kunt wel inloggen dus dat zal het wel niet zijn, maar wie niet probeert, die niet kan inloggen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door rdfeij op 02-01-2007 18:40 ]

• dennisgodderie
Met alle ftp's heb ik dit... niet enkel op 1 bepaalde.

Heb net geprobeerd bij internet opties om passive mode uit / aan te zetten, maar beiden doen niets...

• dennisgodderie
Zonet heb ik even Windows Vista geïnstalleerd en natuurlijk wou ik tussendoor ook even testen of hier wel mee geupload kon worden. Wat blijkt, ja.
Dus mijn 2 notebooks met XP op en de fileserver zelf (XP) kunnen niet uploaden, maar mijn notebook met Vista op wel...

Waar kan het nu aan liggen... :(

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
(windows) firewall die (na enige updates) moeilijk begint te doen ?

indien actief: zet die even af.
mss laat ie het wel toe dat je connectie's maakt maar niet dat je gaat uploaden ?
(mits de ftp-commando's telkens een vaste poortnummer hebben maar de up- en down-loads via willekeurige poorten gebeuren op de client...)

en de firewall op je router ?
ga even je instellingen na of als je ze allemaal kent reset die ev. ?
('t kan ook daar zijn zoals ik al aangaf in mijn vorige reply)

[ Voor 20% gewijzigd door soulrider op 04-01-2007 20:14 . Reden: paar letters vergeten ]

• dennisgodderie
Firewall aan/uit maakt ook geen verschil, zonet getest. Ook niet als ik hem aan zet en bij de uitzonderingen filezilla toevoeg. Ook via een ander programma of gewoon via de explorer is het niet mogelijk om te uploaden.

Ik weet het niet meer, waar ik nog moet beginnen te zoeken :s
Pagina: 1