Toon posts:

Thunderbird en Firefox, wat probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nja, ik heb nu thunderbird en firefox ipv de microsoft software. Maar er zijn een paar kleine dingetjes.

Bij thunderbird krijg ik geen mail binnen. Ik heb hetnet en als inkomende heb ik pop.hetnet.nl en als uitgaande mailhost.hetnet.nl ingesteld zo als het moet. Maar ik krijg telkens een server timeout. Ik krijg dat zelf niet goed. Hoe krijg ik mijn mail binnen?

Bij Firefox zit ik met het probleem als ik via msn naar mijn mail wil kijken, dan opent die IE, wat ik dus niet meer wil. Ook vanuit andere programma`s doet ie dat zo. Maar bij msn wil ik graag dat hij dan Firefox opent. Via google was er iets dat zei dat je het register moest aanpassen of een ad on instaleren. Maar hoe en wat?

Graag jullie hulp! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 12:59 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:30
Voor je tweede probleem raad ik je gewoon aan Mozilla Firefox in te stellen als je standaarbrowser.

Verwijderd

Topicstarter
Nikolas schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:23:
Voor je tweede probleem raad ik je gewoon aan Mozilla Firefox in te stellen als je standaarbrowser.
Firefox is ingesteld als standaard browser maar toch vertikt msn het om in Firefox je mail te openen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Firefox is ingesteld als standaard browser maar toch vertikt msn het om in Firefox je mail te openen.
Misschien kun je in MSN wel toewijzen dat hij alles in FireFox opent.

Voor het eerste probleem heb ik maar 1 antwoord. Weet je voor 100% dat je alles goed hebt ingesteld.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Volgens mij is dat gewoon iets wat hardcoded in MSN zit. Microsoft opent liever zn eigen browser dan een andere denk ik ;)

En voor je mailprobleem zijn meerdere oorzaken. Verzeker je eerst ervan dat je écht alle gegevens goed hebt ingevuld. Dus ook het poortnummer e.d.
Het kan ook liggen aan een firewall, bijv. de ingebouwde in Windows of een andere als je die geinstalleerd hebt. Ook kunnen sommige virusscanners op deze manier internetverkeer blokkeren. Schakel deze programma's dus eens allemaal uit.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:10:
Bij thunderbird krijg ik geen mail binnen. Ik heb hetnet en als uitgaande heb ik pop.hetnet.nl ingesteld zo als het moet. Maar ik krijg telkens een server timeout. Ik krijg dat zelf niet goed. Hoe krijg ik mijn mail binnen?
Uitgaand is mailhost.hetnet.nl , mail ontvangen doe je via pop.hetnet.nl , tenminste, dat staat op HetNet.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:33:
[...]

Volgens mij is dat gewoon iets wat hardcoded in MSN zit. Microsoft opent liever zn eigen browser dan een andere denk ik ;)

En voor je mailprobleem zijn meerdere oorzaken. Verzeker je eerst ervan dat je écht alle gegevens goed hebt ingevuld. Dus ook het poortnummer e.d.
Het kan ook liggen aan een firewall, bijv. de ingebouwde in Windows of een andere als je die geinstalleerd hebt. Ook kunnen sommige virusscanners op deze manier internetverkeer blokkeren. Schakel deze programma's dus eens allemaal uit.
Dat van msn, nja jammer dan. Dan open ik wel handmatig hotmail. Dat is dan niet anders.

En van Thunderbird, zonder beveiliging, met firewall krijg ik ook een server timeout.
Mijn firewall is comodo en antivirus/email scanner is avg free edition.
Eerst maar eens opnieuw mijn account instellen, proberen etc.
En daarna maar eens kijken naar firewall etc.
Iemand een tip/idee ofzo?
MrLee schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:35:
Uitgaand is mailhost.hetnet.nl , mail ontvangen doe je via pop.hetnet.nl , tenminste, dat staat op HetNet.nl :)
Ja dat klopt, fout geschreven, sorry!

Maar ik heb bij mijn firewall thunderbird geallowd staan, avg die scant alleen email.
En toch weigert ie in alle talen, ik heb de standaard poorten open staan. Ik heb beveiliging geallowd, alles goed ingesteld en toch weigert ie.

Oftopic: Uit pure ellende zit ik nu maar op de netmail site van hetnet, kwam ik ook tenet achter.
Leuk al je ziet dat mensen je de beste wensen toe sturen via email die al een week stonden te wachten om gelezen te worden. Er zal al verschillende die een mail er achter aan hebben gestuurd omdat ik niet reageerde... Leuk is dat. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 13:04 ]

• jonamolenaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-01-2024
Misschien staat je Windows firewall ingeschakeld!
Deze kan je uitzetten in configuratiescherm en dan bij beveiligingscentrum.

Misschien stomme opmerking
Maar je email adres heb je ingevuld als .............@hetnet.nl Waarbij je ipv puntjes je account naam hebt ingevuld.

succes

Verwijderd

Topicstarter
jonamolenaar schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:45:
Misschien staat je Windows firewall ingeschakeld!
Deze kan je uitzetten in configuratiescherm en dan bij beveiligingscentrum.

Misschien stomme opmerking
Maar je email adres heb je ingevuld als .............@hetnet.nl Waarbij je ipv puntjes je account naam hebt ingevuld.

succes
Windows firewall staat standaard al uitgeschakeld dus dat is goed. En mijn account naam etc is ook goed ingesteld.
Maargoed, nog steeds niks wat lukt....

• Palomar
  • Niet online
Mijn ervaring met sommige van die firewalls (Zonealarm in mijn geval) is dat ze wel eens blijven blocken als je ze uitschakelt. Ik heb zelfs een keer gehad dat een probleem als dit pas was opgelost door dat hele Zonealarm te uninstallen... Nu wil ik je niet meteen aanzetten om je firewall e.d. te gaan uninstallen, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn als je verder zeker weet dat je al je pop3-instellingen goed hebt staan... Probeer anders eens een ander mailprogramma, bijv. Poppeeper (http://www.poppeeper.com) en kijk of je daar wel je mail mee kan ophalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 01-01-2007 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nja, outlook doet het ook niet, dus waarschijnlijk mijn nieuw firewall comodo helaas...
Hoe los ik dat op?

• Palomar
  • Niet online
Als je niet direct op internet zit (bijv. via een router) dan is zo'n firewall helemaal niet zo erg nodig. Der outer werkt dan al als een soort firewall (jouw PC is onzichtbaar voor evt. 'hackers', omdat ze op die router stuiten en niet op je PC). De firewall van XP voldoet ook wel als je toch perse een firewall wilt hebben. Die 'Comodo' zou ik dan maar mooi uninstallen, want zoals uit dit topic wel blijkt levert zo'n ding vaak alleen maar problemen op...

Als je PC wél rechtstreeks aan internet hangt (bijv. rechstreeks op het modem) dan zou ik wel even op zoek gaan naar een andere firewall-oplossing.

Verwijderd

Zijn die servers uberhaubt bereikbaar vanaf je pc ? (ping)

Verwijderd

en welke fout codes krijg je terug ?
Krijg je bijvb authentication errors of server unreachable errors ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ping testen doen, op de router is geen firewall dus vandaar heb ik mijn eigen firewall, en als foutcode krijg ik server timeout. Wat hackers doen via ons netwerk weer ik niet maar eerst is mijn pc getroffen en net die van mijn vader....

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:30:
Ik kan ping testen doen, op de router is geen firewall dus vandaar heb ik mijn eigen firewall, en als foutcode krijg ik server timeout. Wat hackers doen via ons netwerk weer ik niet maar eerst is mijn pc getroffen en net die van mijn vader....
Polomar doelt volgens mij niet op een hardware firewall (die in de web-interface van de router ook letterlijk 'firewall' heet), maar op de NAT-functionaliteit.

Probeer je huidige software firewall eens te disablen of beter nog, deinstallen. Aangezien je wel kan pingen, kloppen de poorten en veiligheids-instellingen? En zoals eerder gevraagd, krijg je unreachable of authentication errors?

Verder lijkt het oplossen van die hackers me een hogere prioriteit hebben dan of je outlookthunderbird of webbased mail moet gebruiken, niet? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door geez op 02-01-2007 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:35:
[...]

Polomar doelt volgens mij niet op een hardware firewall (die in de web-interface van de router ook letterlijk 'firewall' heet), maar op de NAT-functionaliteit.

Probeer je huidige software firewall eens te disablen of beter nog, deinstallen. Aangezien je wel kan pingen, kloppen de poorten en veiligheids-instellingen? En zoals eerder gevraagd, krijg je unreachable of authentication errors?

Verder lijkt het oplossen van die hackers me een hogere prioriteit hebben dan of je outlookthunderbird of webbased mail moet gebruiken, niet? ;)
Idd, de hacker uit de wijk daar staat een appart topic voor omdat ik er ziek van word en zelf het niet geregeld krijg. Link naar het internet problemen topic:
http://gathering.tweakers...message/27205719#27205719

Als dat is opgelost spring ik echt een gat in de lucht maar dat is tot nu toe echt verschrikkelijk. Ik heb inmiddels steeds emer zin om mijn computer hobbie aan de wilgen te hangen. Dat gedoe zoals dit is echt irritant. Maar goed, back ontopic, ik dwaal af.

Idd die foutmeldingne die u nu aangeeft en al eerder die kloppen met mijn situatie, hij komt gewoon niet bij of aan de server via internet, het word te goed afgeschermd helaas. Dus ik zoek een andere firewall want deze schiet niet op, iemand een idee?

En thunderbird is wel ff leuk als dat het doet, internet is al traag en dan via webmail mailen, netgezecht zwaar vervelend, mja, alles is op dit moment vervelend. Maar zonder firewall ga ik nu even niks proberen, als iemand een goede firewall weet dan probeer ik het er wek mee. Maar oznder firewall is geen optie.

En nog even over msn, via google niks gevonden maar via een vriend die in die computer wereld een tip gekregen dat er een programma is waarmee je msn helemaal kan aanpassen. Appart iets maar daarmee kan je bv tabbladen er uit halen en echt alles van msn aan je eigen wensen aanpassen.
Iemand een idee van de naam, via google kwam ik er niet uit. Ik wist echt te weinig ervan dus mijn zoektocht had niks opgeleverd. Als iemand alleen maar een hint of een naam kan geven, harstikke bedankt! :)

En iig super dat jullie me zo helpen, ik was eerst ook bezig zo van nja t zal wel standaard internet probleem zijn. En dat leuk het eerst ook wel alleen de problemen die werden een beetje groter en uiteindelijk kon ik ze niet meer aan. Dus echt ontzettend bedankt voor alle hulp en het meedenken. Ik hoop dat ik snel alles weer goed heb...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 14:13 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Ik zou dit probleem even neerleggen als ik jou was, en je concenteren op je kapotte, gehackte draadloze netwerk :) Pas als dat in orde is zou ik me bezig gaan houden met Thunderbird. Je software firewall is dan ook overbodig, probeer op zijn minst even te testen met die firewall deinstalled, dan weet je waar je het probleem wat betreft thunderbird moet zoeken. Just my two cents.

De patch voor msn die je bedoelt is denk ik de Mess Patch.

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:09:
Ik zou dit probleem even neerleggen als ik jou was, en je concenteren op je kapotte, gehackte draadloze netwerk :) Pas als dat in orde is zou ik me bezig gaan houden met Thunderbird. Je software firewall is dan ook overbodig, probeer op zijn minst even te testen met die firewall deinstalled, dan weet je waar je het probleem wat betreft thunderbird moet zoeken. Just my two cents.

De patch voor msn die je bedoelt is denk ik de Mess Patch.
Eens, eerst mijn netwerk idd goed laten lopen is wel ff belangrijk.
Nja, dan ga ik me daar nu even op focussen.

en thnx dat je weet hoe die patch heet!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels al wat verder. Bij thunderbird kan ik inmiddels mail versturen, jippie. :)

Maar verder... ontvangen lukt niet, internet is echt zwaar klote etc... :(

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 15:36
Palomar schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:10:
Als je niet direct op internet zit (bijv. via een router) dan is zo'n firewall helemaal niet zo erg nodig. Der outer werkt dan al als een soort firewall (jouw PC is onzichtbaar voor evt. 'hackers', omdat ze op die router stuiten en niet op je PC). De firewall van XP voldoet ook wel als je toch perse een firewall wilt hebben.
Toen ik nog Windows gebruikte vond ik ZoneAlarm toch wel handig om uitgaande connecties in de gaten te houden (onzin van microsoft maar ook evt. spyware).

Verwijderd

Topicstarter
Raynman schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:41:
[...]
Toen ik nog Windows gebruikte vond ik ZoneAlarm toch wel handig om uitgaande connecties in de gaten te houden (onzin van microsoft maar ook evt. spyware).
Zonealarm had ik maar werkte voor geen meter, en op een een of andere manier at op mijn pc emt zonealarm een fout. Maakt eniet uit of ik opnieuw instaleerde of een andere. Maar zonealarm was echt gaar. Dus vandaar een andere uitgezocht, comodo leek goed, mja blokkeert teveel helaas.
Mja, wat dan?

• Palomar
  • Niet online
Mja, ik vind persoonlijk een virusscanner wel voldoende (als je al achter een router zit). Die waarschuwt je wel voor de trojans e.d. die echt vervelend kunnen zijn qua data naar buiten versturen (wachtwoorden, bestanden etc.). Alleen voor adware e.d. dat bij sommige 'freeware' zit zou je een personal firewall kunnen installeren. Maar je kunt er ook voor kiezen om dat soort software gewoon niet te installeren (kwestie van gezond verstand, niet klakkeloos alles installeren wat je niet 100% vertrouwt). En dan nog zal zulk soort software niet echt boeiende info versturen. Imo kun je iig best zonder zo'n personal firewall. Vooral omdat het zo te zien alleen maar problemen oplevert. Ik heb verder de laatste posts van dit topic niet helemaal gevolgd, maar jouw problemen lijken me stuk voor stuk veroorzaakt door zulke paranoia firewalls etc. Gewoon compleet uninstallen, want ze zitten vaak zo diep in het systeem genesteld dat gewoon even uitzetten niet voldoende is.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:13:
Mja, ik vind persoonlijk een virusscanner wel voldoende (als je al achter een router zit). Die waarschuwt je wel voor de trojans e.d. die echt vervelend kunnen zijn qua data naar buiten versturen (wachtwoorden, bestanden etc.). Alleen voor adware e.d. dat bij sommige 'freeware' zit zou je een personal firewall kunnen installeren. Maar je kunt er ook voor kiezen om dat soort software gewoon niet te installeren (kwestie van gezond verstand, niet klakkeloos alles installeren wat je niet 100% vertrouwt). En dan nog zal zulk soort software niet echt boeiende info versturen. Imo kun je iig best zonder zo'n personal firewall. Vooral omdat het zo te zien alleen maar problemen oplevert. Ik heb verder de laatste posts van dit topic niet helemaal gevolgd, maar jouw problemen lijken me stuk voor stuk veroorzaakt door zulke paranoia firewalls etc. Gewoon compleet uninstallen, want ze zitten vaak zo diep in het systeem genesteld dat gewoon even uitzetten niet voldoende is.
Nja ok, maar we hebben dus geen werkende firewall in de router zitten.
En ik pas al op met allerlei rare dingen, ik download en klik ook niet op alles zo klakkeloos.
De firewall die ik nu gebruik, comodo die is ecth zwaar shit, de zonealarm firewall die werkte al helemaal niet en de windows standaard firewall is zo lek als een zeef.
Maar wat voor personal firewall zou dan goed zijn. Er zijn zo veel verschillende en ik weet me god niet wat goed is en welke niet, en allemaal dat soort dingen. Dus graag en goede betrouwbare firewall die genoeg tegenhoud kwa rommel maar wel de goede dingen doorlaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok internet is nu stabiel en werkt weer lekker vlot zoals het moet. Alleen nog ene programma vinden om de kanalen vand e netwerken in de gaten te houden. Iemand een idee?

En nja, nu opzoek naar een goede firewall. Welke is een goede gratis firewall?
Hopen dat ik dan wel weer email kan binnen halen :z

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Doe dat maar lekker in een nieuw topic met een eigen topictitel; dit hoeft geen 'korte domme vraagjes van Joopieboy'-topic te worden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.