Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Ontiegelijk hoog verbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net even gekeken hoeveel werkgeheugen ik nu zat tijdens het scannen met McAfee, tot mijn schrik kreeg ik dit :+ :

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadworld.nl/guests/83.117.53.207/uploadworld_hoog.JPG

Dit kan toch nooit normaal zijn? En als ik net mijn computer heb opgestart zit ik meestal ook al rond de 6 a 800mb werkgeheugen.

Intel p4 4200mhz
Asus p5nd2-sli
2048mb ddr2 pc6400

Mvg,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 12:02 ]

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 23:25
probeer via de msconfig eens een paar startup processen te kille die je niet nodig hebt.
Scannen op spyware, virussen.
Ongebruikte programma's uninstalle.
Register cleanen.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:25
Dit is idd niet normaal, zet om te beginnen eens het vinkje bij processen van alle gebruikers weergeven aan.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:02:
Dit is idd niet normaal, zet om te beginnen eens het vinkje bij processen van alle gebruikers weergeven aan.
Er is maar 1 gebruiker;)

Edit: Moet ik dan Diagnostisch opstarten aanvinken? :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 12:06 ]

Verwijderd

Virusscan lijkt bezig te zijn, misschien dat het daardoor komt.
En sluit alle overbodige processen eens af voordat je een vergelijking gaat maken, ik noem paint, opera, xfire, messenger service etc. etc. staan ook een hoop dingen in die je imho nooit zou hoeven opstarten (maar goed dat mag je zelf uitzoeken, google.com ofzo en dan procesnaam intikken om te kijken wat het doet).

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Stel Taakbeheer eens zo in dat 'ie ook de VM-groottes van alle processen laat zien. Dan kan je erachter komen wat er zoveel geheugen nodig heeft.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die opstart tip! Na wat instellen heb ik nu maar 350mb als ik opstart en op opera zit en de viruscanner geladen is :)

Tijdens het scannen is het nu maar 450mb :*)

Bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 12:16 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt overigens wel veel processen draaien. 62 stuks, terwijl ik er maar 35 heb. Mijn totale geheugen gebruik is met een aantal programma's open (Opera, Winamp, Trillian) 376 MB. Als ik een virusscan ga draaien klimt het naar de 400 toe. Ik heb nauwlijks dat het zelfs maar boven de 600 uitkomt tenzij ik echt wat zwaars doe (quickparren bijvoorbeeld, dan ga ik over de gig heen, afhankelijk van wat ik ga parren).

Ik vraag me nog wel af waar processen virtueel geheugen vandaan halen als deze uitstaat. Opera gebruikt bij mij momenteel het meeste geheugen, ~65 MB op beide vlakken, normaal en virtueel maar verschillen toch kwa gebruik (ik heb ook de mail ingesteld, vraagt uiteraard ook wat).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 12:52
Ik zit op 28 processen, en ik gebruik 205mb atm, met VS6, Google Talk, mIRC, MSN Messenger en Firefox open. De grootverbruikers zijn Firefox (20 tabs open) en MSN Messenger (niks open, MS ^^). Ik snap niet hoe dit ooit mogelijk is.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 09:26
MSPaint gebruikt ongeveer 30mb bij jou? Dat klopt niet lijkt me. Zoek wat programma's op die er niet horen of teveel geheugen gebruiken!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sorry, vraag verkeerd gelezen.

[ Voor 88% gewijzigd door Br@m op 01-01-2007 12:51 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het probleem opgelost was. Tot ik in Callof duty ineens superframe drop kreeg, en ik weer kijken en OMG! 2.8GB werkgeheugen 8)7

Ik COD2 afsluiten en nu zit ik op 1.8 8)7 Terwijl als ik aanvink dat ik zie welk procesor hoeveel mb inneemd, het bij elkaar opgeteld lange na geen 1gb is, laat staan 1.8

Hoe kan dit? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadworld.nl/guests/83.117.53.207/uploadworld_huh.GIF

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 19:53 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

gerre22 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 12:02:
probeer via de msconfig eens een paar startup processen te kille die je niet nodig hebt.
Scannen op spyware, virussen.
Ongebruikte programma's uninstalle.
Register cleanen.
Lees je alle adviezen die hier aangedragen worden eigenlijk wel, Wouter?
Ik zou eerst eens serieus iets doen met het advies van gerre22...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, alleen dat register cleanen, hoe doe je daT?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

|:(
Dit doe je met een progje als RegCleaner, Google even, zou ik zeggen...

[ Voor 22% gewijzigd door KillerBee op 01-01-2007 20:38 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Er zijn nu 26 spyware infecties gevonden :+

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:56:
Kijk dat bedoelde ik, 'tis dat ik dit topic niet eerder heb gelezen :P
Spyware helpt OF je CPU gebruik naar de stront, of je (VM)geheugen :P

Als je alles ff hebt verwijdert, en alles clean is zal het weer naar behoren moeten werken.

Verwijderd

Het is dat je 26 spyware infecties te pakken hebt, maar een lichte XP setup zoals de mijne zit rond de 150 Mb na een verse opstart. heb je nog imaging software of MSN dan komt daar natuurlijk nog iets bij, maar als je over de 250 MB heenkomt mag je je PC gaan verdenken. Bijna geen enkel gezond XP systeem komt daar overheen.

Hoe ga je dit nu aanpakken?

->Start het systeem in veilige modus en laat Hijackthis het werk doen (post log)
->Daarna gaan we in diezelfde veilige modus even de Run en Runonce sleutel nalopen
->Daarna even met Ewido de zaak doorlopen en ook hier een logje van posten
->In diezelde veilige modus installeren we nu een goede anti-virusscanner zoals NOD32 en een goede firewall zoals Comodo. In de Wilders security guide leer je NOD32 proper af te stellen tot een waar massief betonnen fort.

Daarna is het geen slecht plan om even dit forum door te spitten op veiligheid want spyware hoef je namelijk niet te krijgen en als je het krijg doe je toch iets fout (wel in jouw 26 gevallen).

Je weet dus wat je moet doen.

Hopelijk leer je hiervan en weet je nu hoe onprettig het is als je systeem geïnfecteerd is. Mocht het zover komen dat Windows XP er opnieuw opmoet, laat het een wijze les zijn.

Weet je eigenlijk wel wat Phishing en Pharming is? Jouw systeem is een prachtprooi voor deze technieken als je diet niet serieus te lijf gaat.

Even goede vriendien, maar let even beter op. Een gezonde dosis wantrouwen op het net is zeker geen spelbreker.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:56:
Lach er maar om - door dat soort PCs zit de wereld opgescheept met bakken vol met spam :/

Windows Clients >> Beveiliging & Virussen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tijdens scan van Mcaffee is een werkgeheugen van 2GB bijna normaal. Probleem zit in hem in de manier van scannen, vooral richting 800+mb avi/zip/whatever bestanden. Ik kan met 2Gb geheugen makkelijk 3gb werkgeheugen halen als ik mijn avi folder weer eens open als Mcafee nog aan staat :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:22:
[...]

Lach er maar om - door dat soort PCs zit de wereld opgescheept met bakken vol met spam :/

Windows Clients >> Beveiliging & Virussen
Ben het roerend met je eens!
SinergyX schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:26:
Tijdens scan van Mcaffee is een werkgeheugen van 2GB bijna normaal. Probleem zit in hem in de manier van scannen, vooral richting 800+mb avi/zip/whatever bestanden. Ik kan met 2Gb geheugen makkelijk 3gb werkgeheugen halen als ik mijn avi folder weer eens open als Mcafee nog aan staat :P
Niet bepaald efficiënt, wel?

En elevator, hij is niet de enigste, hoor. Ongeveer 40% van de PC's zijn serieus besmet op level 2 of hoger.

:

Level 1: tracing cookies and logfiles: doen geen direct kwaad en zijn niet gevaarlijk, maar wel ongewenst (bijna iedere PC)
Level 2: Trojans, adware, virusses and al moderate damage executers, gevaarlijk en besmettelijk (44% meende ik)
Level 3: Keyloggers, bot and/or zombiePC, phishing and/or pharming victim by backdoor executer, zeer gevaarlijk en duur (dacht 12%)

Topicstarter zit dus op level 2 en besmet andere PC's. Lekker sociaal, dus ik vraag nogmaals aan TS om hier wat aan te doen. Dat zou wel zo beleeft zijn en niet alleen voor jezelf.

Ennuh, zet DEP ook even aan.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 18:54 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beweer ajb geen dingen die niet waar zijn. Dat maakt het zo moeilijk om je te helpen. Meteen de eerste reply gaf al tips die je nog niet hebt gedaan. Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten incl. de links er in (zoals [Howto] Spyware scannen en opruimen) nog even door :)

Als er troep is gevonden: lees even goed wat het precies is en doet. Afhankelijk van de malware is verwijderen genoeg of wil je heel erg hard gaan denken over formatteren en je backup terugzetten. (Backup heb je toch neem ik aan?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Of deze topic dichtgooien als ik mod was, want mensen die niet willen meewerken hebben geen baad bij een eigen topic.

Ik zie nog steeds geen hijackthislog en een Ewido log. Ik heb heel wat posten gelezen waar men de hijackthislog op je schoot legde omdat men ervanaf wou.

Het lijkt je niets te schelen, maar wees bedacht dat je in feite strafbaar bezig bent. Als jouw PC gaat fungeren in een botnetwerk dan ben je strafbaar en dat is iets wat jij op dit moment niet kunt uitsluiten. Misschien denk je van "mij overkomt niets, ik doe toch niets verkeerd?". Dan zal ik je snel wakker schudden want het recht houd er geen rekening mee en het i sook geen geldig excuus als jij straks een claim krijgt omdat jouw PC zijn gruwelijke payload heeft gekotst op een andere machine.

Ik zal je niet meer storen en ik zie wel of er een log verschijnt, maar ik zou je zienswijze maar toch eens herzien...

Hier een voorbeeld van mijn machine en die is al 200 uur up!

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/716/xef3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 07:06 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Is TS met de noorderzon vertrokken ofzo? Ben nl. toch wel wat benieuwd naar de afloop.

Pagina: 1