Beste manier om je scherm schoon te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Even een rare misschien wel hele simpele vraag... Wat is nou de beste manier om je scherm schoon te houden??? Ik heb een notebook van Asus met een Color shine scherm. Als ik dit reinig met heirvoor zogenaamd bedoelt spul dan krijg ik onherroepelijk altijd strepen.

Wat is de manier? Hoe doen jullie dat en wie kan mij zeggen hoe ik dit het beste zou kunnen doen.......

Alvast bedankt!

Groetjesssssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC-Denton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 19:53
Ik gebruik altijd me brillendoekje voor me notebook scherm, maakt geen krassen en de vlekken veeg je zo weg van je scherm :-)
Je moet geen vochtige doekjes gaan gebruiken op deze schermen, dat maakt idd krassen...

[ Voor 26% gewijzigd door JC-Denton op 01-01-2007 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Brillenboekjes werken prima. Zowel op m'n crt als de tft op m'n werk.
Een wattenschijfje met alcohol werkt overigens ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
mico-vezel doekjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Job!

Die alcohol is dat niet slecht voor een color shine scherm? Brillendoekjes doen het namelijk nu niet goed genoeg omdat ik al heb zitten kloten met schoonmaak spul wat de oplossing had moeten zijn... :-S Maar niets dan strepen gaf. Oorzaak van de schoonmaak was een keer onverwacht niesen.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
lekker is dat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha jah hand voor mijn mond was beter geweest he ;) Maat goed nu wil ik het wel weer schoon en streeploos hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

de billendoekjes van pampers werken trouwens ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:34
Screen reiniger... bij een electronica-onderdelenzaak gekocht. Maakt schoon en werkt anti-statisch.

Ik heb Screen 99 (echt een fantastische naam)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een zacht doekje met water en evt een doekje om het daarna weer mee af te drogen. Zo maak ik hier alle schermen schoon en dat kun je op die manier prima doen zonder strepen te krijgen en het is nog goedkoop ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 01 januari 2007 @ 10:07:
Een zacht doekje met water en evt een doekje om het daarna weer mee af te drogen. Zo maak ik hier alle schermen schoon en dat kun je op die manier prima doen zonder strepen te krijgen en het is nog goedkoop ook ;)
Helemaal mee eens. Eventueel een droge doek is mijns inziens wel noodzakelijk. Zeker als je in een gebied woont met hard water ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een micro-vezel doekje bevochtigd (eventueel met demi-water). Alcohol en dergelijken zou ik niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 03:20:
Hey Job!

Die alcohol is dat niet slecht voor een color shine scherm?
Ik hoor vaker dat mensen last hebben dat alcohol hun coating aantast.
Anderen zeggen dat die brillenpoetsdoekjes hun scherm aantast, weer anderen hebben problemen met product x.
Naar mijn idee is alles behalve water ook niet goed. Maarja met water is het weer lastig streeploos te krijgen.

Ik doe het dan ook wel vrij voorzichtig. Wattenschijfje met alcohol, en dan zachtjes over het scherm wrijven (bijna glijden). De alcohol verdampt bijna meteeen en laat dan ook geen strepen achter.
MarElo schreef op maandag 01 januari 2007 @ 03:44:
de billendoekjes van pampers werken trouwens ook goed
haha.. ook creatief :)

[ Voor 38% gewijzigd door job op 01-01-2007 14:41 ]

Pagina: 1