Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

selfmade domotica

Pagina: 1
Acties:
  • 6.182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hier zal ik wat de evolutie geven van mijn domotica

Momenteel is gans de verlichting in mijn huis aangestuurd via een microcontroller.
Deze wordt bedient via Btcino drukknoppen ( 20 in totaal)
Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_LCD232_1_1.jpg
Deze schakelaars zijn allemaal via netwerkkabel gecableert tot de verdeelkast (CAT5 DUAL)
Alle schakelaars komen daar toe op een encoder ic , die dan alles in een binair woord doorstuurd naar de microcontroller.

De controller doet de verwerking volgens zijn programma en stuurt daarmee de relais aan.
Deze relais werkt op 24Vdc en is dubbelpolig.

Het voordeel van deze manier van werken is dat je in korte tijd een knop een andere funktie kan geven.
Alsook timers in het programma kan voorzien

Er is een allesuit funktie die alle lichten in 1keer uitschakelen
en een paniekknop die alle lichten in 1keer aanzet

Op de foto is er ook een LCDscherm te zien , deze is in de living zichtbaar
op de foto is het nog een testmodel.
Daarop moet er nog info komen zoals de tijd , temperatuur ,

Ook is het de bedoeling dat ik via de schakelaars op een of andere manier , stopkontakten of toestellen kan bedienen

Een direkt voorbeeld van een toestel die ik zou uitschakelen via de schakelaars is mijn adslrouter.
Zo kan ik die makkelijk uitschakelen ,en de toestand ervan (aan of uit) komt op het lcdscherm.
Ook de antivorstverwarming moet dan, daarmee bedient worden.

Ook een toekomstidee is het koppelen van de microcontroller vd domotica aan het netwerk in huis.

Mijn idee is om via een rs232-to- ethernet convertor te werken
Het voordeel daarvan is dat je dan de pc makkelijk kan integreren in het domotica .
( rs232 is technisch ook goed mogelijk maar aangezien gans mijn huis voorzien is van netwerkkabels is het waarchijnlik een betere keuze)

Ook kan ik dan mijn barco projector en surround versterker en verlichting , regelen in mijn homecinema ( op rs232)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/fotos/DSCN1723.JPG

Kortom veel idee'en , en nog veel werk

ps ; indien het niet hier in de juiste rubriek is , gelieve te verplaatsen
maar er komt electronica in , netwerk , overige hardware ,en softe goederen

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
mag ik 1 tip geven?

zorg voor een back up systeem :) hadden we is bij ons project voor domotica.. zo een testkamer waar alles via domotica geregeld was, tot de rolluiken toe.. en toen 'door een of andere onbekende reden' was ergens iets door gebrand of werkte iets niet meer.. :p en toen kregen we de rolluiken en deur niet meer open hehe..

met die lcd als het een grafisch is (lijkt klein op de foto) en duidelijk kan het effectief nuttig zijn

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
de lcd is klein , maar is een test-ding
het werkt prima en heeft ook een selfmade rs232 omvormer
dus makkelijk aan te sturen

ik dacht eerst om een rs232 naar ethernet converter te kopen om een tussenschakel te hebben
van microcontroller naar pc (de nieuwste pc's hebben geen rs232poorten meer vandaar)

maar plots dacht ik aan een eigen webserver die daarvoor kan dienen

ik vermoed dat ik via PHP , dan de seriele poort vd server kan aanpreken/uitlezen
--> mischien tips daarover of suggesties ?

ook kan de server dan eventueel dienen tot VPN

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 02:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 02:08:

maar plots dacht ik aan een eigen webserver die daarvoor kan dienen

ik vermoed dat ik via PHP , dan de seriele poort vd server kan aanpreken/uitlezen
--> mischien tips daarover of suggesties ?

ook kan de server dan eventueel dienen tot VPN
idd moet je daar voor een webhosting met php ondersteuning voor hebben omdat je met php dingen online kan wijzigen kijk maar bij gastenboeken of forums etc die werken ook allemaal met php :/

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:07:
[...]

idd moet je daar voor een webhosting met php ondersteuning voor hebben omdat je met php dingen online kan wijzigen kijk maar bij gastenboeken of forums etc die werken ook allemaal met php :/
of met asp of jsp of ....

hangt er maar vanaf welke interactieve taal gebruikt wordt, en welke server soft enzo (iis, apache, ...).

(je zou het zelfs volledig in c++ of vb of zo van de grond af kunnne bouwen - gelijk de embedded software op je router enzo)

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:11:
[...]

of met asp of jsp of ....

hangt er maar vanaf welke interactieve taal gebruikt wordt, en welke server soft enzo (iis, apache, ...).

(je zou het zelfs volledig in c++ of vb of zo van de grond af kunnne bouwen - gelijk de embedded software op je router enzo)
de embeddes firmware van bijvoorbeeld mijn router is toch via een browser aanspreekbaar ?
welke taal zou dit zijn ?
Want als je in c++ of vb iets programeert , vermoed ik dat het zijn eigen EXE bestand zal hebben , die dan weer Niet in een brower zal werken

ps mijn server werkt op abysswebserver ( en ik vermoed dat ik alles kan draaien erop )
zie vb : http://www.abyssunderground.co.uk/tutorials-php.php

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik weet niet waar je het over hebt of wat je nou wilt doen, maar ja je kunt embedded software van een router wel downloaden maar er zijn niet veel routers waar je echt iets mee kunt...

Je kan in PHP direct de comport aanroepen maar dit is nou niet echt optimaal, je kan beter een applicatie maken in VB .net java oid die dan een bestand of misschien via een driver weer dingen aan PHP kan doorgeven...
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:31:
[...]

de embeddes firmware van bijvoorbeeld mijn router is toch via een browser aanspreekbaar ?
welke taal zou dit zijn ?
Want als je in c++ of vb iets programeert , vermoed ik dat het zijn eigen EXE bestand zal hebben , die dan weer Niet in een brower zal werken

ps mijn server werkt op abysswebserver ( en ik vermoed dat ik alles kan draaien erop )
zie vb : http://www.abyssunderground.co.uk/tutorials-php.php

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 21:41
Het lijkt mij aannemelijk dat een router geen full apache draait. Echter is het niet zo heel erg moeilijk om in (bijvoorbeeld) c/c++ een kleine webserver te programmeren met behulp van sockets. Ik neem aan dat ze dat dan in een router hebben gezet.

Overigens is iedere taal die sockets kan gebruiken dus goed genoeg, zelfs java. Maar c/c++ is het meest aannemelijk omdat het een goede performance geeft en geen VM nodig heeft zoals bijvoorbeld java. Overigens is c niet de makkelijkste taal om te leren, maar als je met hardware gaat prutsen wel erg nuttig :) Verder zou je met php ook een eind komen, maar ik weet zelf niet of het daar uberhaupt in mogelijk is om hardware aan te sturen.

Verder is het een mooi project, al hoewel wij als tweakers niet alleen geinteresseert zijn in een plaatje van een schermpje en wat knopjes. Heb je toevallig ook documentatie (schema's) die je hier kan posten, dan hebben we al een wat beter overzicht van waar je mee bezig bent.

offtopic:
Je topic staat hier op zich wel goed voor zover ik weet. Alles met microcontrollers hoort hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/images/products/schema_rs.jpg

het schema van de rs232 backpack

de processor heeft nog geen dinitief schema
omdat er daar nog aanpassingen aan moeten

maar deze werkt met uln2803 buffer drivers naar de relais
de proseccor zelf is een atmel

maar de mogelijkheid bestaat nog dat dit een pic16F4520 word

ps via mijn site kan je de schema's ook soms weervinden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
de seriele poort kan redelijk gemakkelijk aangesproken worden via de
php extension van :
http://www.redsofts.com/s...PHP_serial_extension.html

iemand ervaring daarmee ?

ik heb mijn serieel lcd ermee bedient , maar het was nog niet 100% soepel

• zoeloelip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04-2023
Je kan toch ook direct je mcu met ethernet verbinden? Microchip heeft pas de enc28j60 chip uitgebracht, deze kan je met spi aansturen en is in dip package te verkrijgen. Als je met PIC werkt kan je eens op deze website kijken: http://www.electronicfr.com/enc28j60.html

Ik heb zelf een bordje gebouwd met een atmega88 en een enc28j60 chip en dat werkt prachtig.

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 20:38

T1psY

Dumo-Technics

ik heb ook gedacht om zelf een soort domotica systeem te maken en heb hier over al veel gelezen op forums. Ook ga ik hem bedienbaar maken via internet (PHP, MySQL, Java, ...) ervaring. Als iemand ideetjes heeft en evt wil helpen aan het systeem, pm me dan ff.

http://www.dumo-technics.com

Verwijderd

Topicstarter
zoeloelip schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:56:
Je kan toch ook direct je mcu met ethernet verbinden? Microchip heeft pas de enc28j60 chip uitgebracht, deze kan je met spi aansturen en is in dip package te verkrijgen. Als je met PIC werkt kan je eens op deze website kijken: http://www.electronicfr.com/enc28j60.html

Ik heb zelf een bordje gebouwd met een atmega88 en een enc28j60 chip en dat werkt prachtig.
inderdaad , deze optie heb ik ook bekeken
maar dan moest ik weer een tusseninterface maken met weerom een processortje
voor de spi

door te werken met de pc en pc-software ,om de compoort te bedienen via php
hoop ik om minder werk te hebben

momenteel studeer ik wat aan php en zoek ik info over de sockets

ik moet wel zeggen dat die extension ( hier eerder al besproken) vlot werkt
maar tis niet simpel om rs232 strings die ontvangen zijn , naar de browser te sturen

ik heb nu een testopstelling waarmee mijn desktop pc als webserver draait
op die compoort is een nulmodemkabel aangsloten
deze gaat naar een andere pc ( oude pentium 100Mhz) op die pc draait hyperterminal

op die manier kan ik van de ene computer naar de andere berichten versturen en ontvangen
( van php naar rs232 en omgekeerd)

Verwijderd

Topicstarter
De volgende grote stap is het bedienen van de lampen via de pc.

De eerste gedachte was om alles via RS232 te doen , en dan via een standalone programma te bedienen.

Uiteindelijk is het op een volledig andere manier aangepakt.
Omdat er thuis een router is bijgekomen en daaruit ook een intern netwerkje is uitgekomen ,werd gekozen om verder te werken op basis van het tcp/ip protocol.

Gans mijn huis is rijkelijk voorzien van netwerkkabels en ook met wireless lan , kan je dan vooruit.

Na heel wat zoeken welke dingen er mogelijk zijn , werd het duidelijk dat er met een server moest gewerkt worden , en daarop client side , software
Dit is php geworden ,
Aangezien php , niet direkt de seriele poort kan aansturen werd er een omweg gemaakt via een proxyserver.

Deze server draait in de achtergrond en wacht op instrukties van de php paginas.

Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_proxydemo_1.jpg
De server verwerkt de sockets en stuur de COM poort aan .

De bediening van het huis is met een plattegrond .
Dat is zeer makkelijk en duidelijk
Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_plattegronddemo_1.jpg
Je ziet duidelijk waar de lamp brand , door op de gewenste lamp te klikken , verandert ze van status.

De testopstelling is nu als volgt :

1) de laptop doet dienst als pc die op de buitenwereld zit
2) de webserver draait de proxyserver en de php. , via DynDNS word er rekening gehouden met mijn variabel IP adres van Belgacom ADSL.
3) via de compoort gaat een nulmodemkabel naar de andere compoort
aangestuurd vanuit php naar rs232
4) de Compoort van de ontvange computer , word gecontroleerd via terminal.exe.
Dat is een betere versie van de windows hypertermininal

Deze ontvanger stuurt ook de feedback terug naar de php pagina opde webserver.
Deze pc moet dan uiteindelijk vervangen door een controller die dan uiteindelijk de relais voor de lampen bedient.

http://www.the-foundation.be/andere/DSCN0320.JPG

Ook de software heeft invloed op de hardware.
Momenteel komen alle schakelaars gemuxt binnen , en daar worden ze parrallel binnen gelezen.
Om de bediening een beetje universeel te houden zal ik de parallelle info omzetten naar rs232.

Voor de procesor komt dan alle bediening binnen via hetzelfde kanaal

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 00:43 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is een PLC niet handiger om alles te schakelen?
rs232 -> eternet is goed verkrijgbaar, touchscreen bij de voordeur en de rest met rf remote aansturen.

Kameraad van mij heeft met 1 PLC en 50 relais zijn hele huis voorzien van schakelingen.
Zal er eens een foto van opzoeken :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Hoe ziet derest van je hardware eruit? Werkt het systeem nu op TCP-IP of op rs232 ?? ik kan er niet helemaal aan uit..

Mooi systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
tokesnugerd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:35:
Hoe ziet derest van je hardware eruit? Werkt het systeem nu op TCP-IP of op rs232 ?? ik kan er niet helemaal aan uit..

Mooi systeem :)
mijn domotica is een combinatie van de 2
ik zal es de hardware posten van de btcino knoppen

dit is een oude foto vd een paar weken geleden
Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_dubbelofnit_15_1.jpg

deze heeft als belangrijkste component de 74HC923 , een encoder die de matrix maakt en omzet naar een digitale code

het voordeel van dit systeem is dat ik volop , ipcameras kan toevoegen

edit

de userinterface begint een vorm te krijgen

ne echte plattegrond
met wat fancy knopjes met oa de router en tvgids

Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_plattdemo_1.jpg

de huidige domotica testmodule;
Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_DSCN0036_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_DSCN0001_1.jpg de nieuuwste testopstelling

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
een update :

Afbeeldingslocatie: http://www.the-foundation.be/forum/userpix/3_DSCN0043_2.jpg

ik heb de asm en de atmel geprogd en een speciale testprint gemaakt met 24 output leds ( deze leds zijn aangesloten via een uln2803 zodat ik ze kan vervangen met relais later)
het goede nieuws : alles werkt
ik heb 2 softwareknoppen in mijn php gezet om een allesuit funktie te hebben en een allesaan.

de php heb ik aangepast : normaal vroeg hij de status aan door een string te zenden met :
Geef ne de status terug een 0 of 1.

Dus concreet , betekende dit voor mijn processor die stond te wachten op rs232 input :
toggle lamp G , dan toggle lamp e , enz......

ik heb dus als special karakter de 'x' gekozen
dus als mijn atmel een x ziet , weet hij , ik moet status ( feedback geven)
door deze manier van werken , start de php goed op ( in de 1e keer)

er moet ook nog een protocol komen voor de feedback. (denk ik , vooral handig tijdens het debuggen en testen met een pc in hyperterminal )
stel u voor dat alle lichten uit zijn ( de 3 poorten zijn allemaal nulleks)
dan kunt ge de atmel , drie keer 00000000 00000000 00000000 doen verzenden.
maar als ge ant testen en debuggen zijt via een pc , komt dat niet aan! ( 00000000 is NULL is de ascii )dus uw hyperterminal beweegt niet als dit binnenkomt.
Momenteel geef ik altijd een 1 als feedback en de lampen op de plattegrond , gaan willigeurig allemaal es aan of allemaal es uit.

mischien moet er daarover nog nagedacht worden

ook moet er om te debuggen , een voorlopige textkot in de php , die weergeeft wat er binnenkomt van feedback.
want om programmafouten te zien , zou dat heel makkelijk zijn

momenteel werk ik met 1 karakter als communicatie middel , normaal moet dit nog uitgebreid wordne

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Leuk leuk leuk 8)

Allemeel dingen waarmee ikzelf ook (de hele dag) bezig ben :9

Domotica, home automation, overal LCD's plaatsen, RS232, PHP, etc etc etc Ik voel me heel erg thuis in dit topic >:) Je hebt zelfs een Barco hangen zie ik. Ook daar ben ik al weken mee bezig. Ga deze week bij iemand kijken of zo'n ding me bevalt. Tegenover een Epson TW200H (ook een leuke beamer) zou een Barco echt SUPER moeten zijn...

Ik ga dit topic zeker in de gaten houden!! Succes met alles. Ik weet dat het moeilijk is om iets af te maken. Tenminste, dat is bij mij altijd het geval haha.

Verwijderd

Topicstarter
afwerken , tja dat is een speciaal woord

ik ben er voortdurend mee aan het updaten en tweaken

bij mij is het klaar als de zekeringkast dicht kan met de originele deur

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Oei, dan zal je wel micro moeten gaan werken of het lukt je nooit :D

Heb je toevallig een eenvoudig schema hoe het systeem ineenzit ? (de grote delen, en de soorten connecties)

Verwijderd

Topicstarter
ik moet niet micro werken denk ik,

ik denk dat de ganse pcb op een eurocard kan passen.

ik heb vandaag de vormgeving gemaakt vd browser
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/UPLOAD/PLATTEGRONDBROWSER.JPG

het meeste werk is de software
deze zijn om te beginnen:

Webserver installeren (abyss)
dynamisch ip omzetten naar vast ip ( dyndns)
php instaleren (php5)
plattegrond tekenen ( furnish)
proxy server maken ( Tcp2RS232 )
php en html paginas schrijven ( een protokol ontwerpen)
µcontroller programeren ( keil µVision3)
pic controller van lcd programeren ( mplab)
testen en debuggen ( vaak in hyperterminal)

qua hardware is het makkelijker

ik heb veel prototypes gemaakt , om de pcb layout te optimaliseren
maar de basisprint zal een eurocard zijn
(de relais zitten op din rails ) zie foto eerder

de andere print van het lcd scherm zal in de muur komen te zitten in een
BTicino 7modules bakje ( type living)

ps ; heeft iemand ervaring om electronica te simuleren ?
vb met protheus kan je zelfs hex bestanden in een virtuele controller laden
maar ik heb het nog niet aan de praat gekregen.

Moest iemand suggesties hebben , hoor ik het graag , thx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 19:15 ]

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10 21:47

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik gebruik ook protheus en heb er nog geen problemen mee gehad?
Wat krijg je niet aan de gang?

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

Topicstarter
Mr-Beamer schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:35:
Ik gebruik ook protheus en heb er nog geen problemen mee gehad?
Wat krijg je niet aan de gang?
is het enkel met de animated led en stuff die je kan simuleren?

als ik bijvoorbeeld een korstluiting maak , cracht isis

kan je hier iets uit maken wat ik mis ?

SIMULATION LOG
==============
Design: C:\LED28.DSN
Doc. no.: <NONE>
Revision: <NONE>
Author: <NONE>
Created: 24/12/06
Modified: 28/01/07

Compiling source files...
Build completed OK.
Compiling netlist...
Linking netlist...
Partition analysis...

Simulating partition 1 [7010CA78]...
PROSPICE Release 6.7 SP0 (C) Labcenter Electronics 1993-2005.
SPICE Kernel Version 3f5. (C) Berkeley University ERL.

Reading netlist...
ERROR: [U1] mixed model PIC16.DLL failed to authorize - Product Key not found.
Reading SPICE models...
Loading library 'ANALOGD.SML'
Loading library 'APEX.SML'
Loading library 'BURRBROWN.SML'
Loading library 'ELANTEC.SML'
Loading library 'FAIRCHLD.SML'
Loading library 'INTERSIL.SML'
Loading library 'LINTEC.SML'
Loading library 'NATOA.SML'
Loading library 'SUPERTEX.SML'
Loading library 'TECCOR.SML'
Loading library 'TEX101.SML'
Loading library 'TEX301.SML'
Loading library 'TEX3_1.SML'
Loading library 'TEX401.SML'
Loading library 'TEX5_1.SML'
Loading library 'VALVES.SML'
Loading library 'ZETEX.SML'
Building circuit...
Added GEARTH resistor for net #00027.
Added GEARTH resistor for net #00028.
Added GEARTH resistor for net #00000.
Added GEARTH resistor for net #00012.
Instantiating SPICE models...
Real Time Simulation failed to start

Simulation FAILED due to fatal simulator errors.

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:19:
[...]

Reading netlist...
ERROR: [U1] mixed model PIC16.DLL failed to authorize - Product Key not found.

Simulation FAILED due to fatal simulator errors.

[...]
Volgens mij heb je niet de juiste autorisatie key om deze µC te simuleren
elke µC versie heeft een eigen key of je moet natuurlijk de bundle key hebben
maar dan ben je wel een £595 kwijt

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

Topicstarter
Nogthans ik de voorbeelden zit er een werkende 16F84a ?

(doorbell , moet ge es opzoeken )

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Ja dat kan kloppen
Dat is echter echt een demo dan werkt het wel.
Maar als je aan dat schema iets veranderd heb je de key weer nodig

Verwijderd

Topicstarter
het is af

de site geeft een plattegrond weer van mijn huis
daarop staan afbeeldingen van lampjes ( aan of uit)
en via de browser kan je naar wens alles bedienen.

Nu de uitbreiding naar hardwareknoppen , en inbouwen !!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als ik je nog een tip mag geven: maak ook een record functie, zodat je bijvoorbeeld gedurende een dag, weekend of week je lamp gebruik opneemt. Zodra je dan op vakantie gaat kun je je opgenomen lampgebruik afspelen zodat het eruit ziet alsof je thuis bent.

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Gewoon.. een 'gigantische logfile' :D om je huis een beetje in de gaten te houden. zo kan je soms wel wat dingen vinden om te besparen :) (verbruik..)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

Lijkt me schitterend om die besturingssite eens openbaar te maken, heb je de hele dag flikkerende lampen in huis :D

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Aan het begin van het topic werd al eens gevraagd of je ook een backup systeem hebt, voor in het geval er een cruciale draad of onderdeel doorbrandt. Heb je nou zoiets?
Gaaf project hoor!

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
een backupsysteem , is er infeite niet .
het systeem is zo eenvoudig van opzet , ik geloof niet dat er aan de hardware ooit iets kan doorbranden.
Wel komt er nog een interface om alles , via mijn btcino-knoppen te bedienen ( de schakelaars die in mijn muren zitten)
Mischien bedoel je dit als backupsysteem , maar de core bljft wel behouden.
Ik ben nu bezig met een PIC16f877 om dit te realiseren.

Het systeem is wel toegankelijk via internet , maar het zit achter een php paswoord.

Een log of simulatie , kan je simpel maken , door rs232 karakters te laten sturen
( kan via pc, µcontroller , eenderwat)

Nu ga ik wat geld sparen , en dan een netwerkcamera erop integreren .
Ook heb ik een ethernet controller ( deze van microchip) besteld , om nog wat te expirimenteren.

FF wat specs.

-24 outputs
-20 btcino bedieningsknoppen
-bedient via browser
-feedback van lampstatus naar php
-php naar rs232 via proxyserver
-at89s8552 controller voor de relais aansturing
-pic16f877 controller voor de schakelaar encoder ( in ontwikkeling)
-
Pagina: 1