C2duo E6400 en asus 7300LE loopt vast bij afspelen video

Pagina: 1
Acties:

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 18:58
Hallo,

Systeem:
Core2Duo E6400 2,1 GHZ
2 Gb Ram ADATA DDR533 geheugen (DDRII)
MSI P4M890M-L (micro atx) dacht ik
Asus Geforce 7300LE
Winxp home sp2
Laatste nieuwe forceware drivers

Mijn probleem is dat het systeem steeds vast loopt bij het afspelen van videobestanden (mpeg, avi, wmv, etc) ook Magix video deluxe 2007 maakt dat het systeem volledig vastloopt en je hoort via de speakers dat het geluid blijft hangen. Alleen een harde reset zorgt ervoor dat ik weer kan werken.
Codecs gedeinstalleerd. probleem blijft. Ook mijn video's van mijn handycam (sony dcr-sr50) die ik afspeel binnen windows media player zorgen ervoor dat het hele systeem blijft hangen.
Memtest gedraaid, 2 uur lang...geen fouten.
Ik zelf denk dat de grafische kaart gaar is. Systeem is pas 1 maand oud. Bevestiging van mijn vermoeden of andere ideeen? Ik ga a.s. dinsdag meteen terug naar de zaak waar ik hem heb gehaald.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 15:36
Zou evt. ook een driverprobleem/bug kunnen zijn, lijkt me (ipv kaart zelf). Je hebt geen andere videokaart om mee te testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Raynman op 31-12-2006 22:30 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Test de kaart in een ander systeem, als hij het daar wel doet zal je het ergens anders moeten gaan zoeken.

Gelukkig nieuwjaar alvast! ;)

• austin_77
Helaas heb ik geen andere kaart/systeem voor handen. Daarbij wil ik voorkomen dat de winkel zegt dat ik het systeem heb verkl@#t. Zowel met oudere forceware drivers als de laatste nieuwe treedt het probleem op. Gek genoeg niet als ik geen filmpjes afspeel. Ook alvast de beste wensen voor 2007!

**update:
Zag dat zowel asus drivers als de nieuwste van Nvidia geinstalleerd waren...ik heb die van asus verwijderd. Zou dit misschien het probleem zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door austin_77 op 31-12-2006 23:00 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
austin_77 schreef op zondag 31 december 2006 @ 22:52:
Helaas heb ik geen andere kaart/systeem voor handen. Daarbij wil ik voorkomen dat de winkel zegt dat ik het systeem heb verkl@#t. Zowel met oudere forceware drivers als de laatste nieuwe treedt het probleem op. Gek genoeg niet als ik geen filmpjes afspeel. Ook alvast de beste wensen voor 2007!

**update:
Zag dat zowel asus drivers als de nieuwste van Nvidia geinstalleerd waren...ik heb die van asus verwijderd. Zou dit misschien het probleem zijn?
Download eens driver cleaner en zorg dat alles van drivers weg is en installeer ze dan nog eens opnieuw. Anders zou een verse windows install misschien nog helpen.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Kan verschillende oorzaken hebben. Wat voor voeding heb je erin hangen (merk/type, watts)? Kan zijn dat de spanning gewoon niet goed/stabiel genoeg is (wel voldoende watt, maar niet genoeg amp) waardoor bij CPU intensieve taken er niet genoeg juice overblijft voor de GPU/grafische kaart.

Is het trouwens een AGP kaart of een PCI-e? En wat voor/hoeveel apparaten zitten er nog meer in je doos? Neem aan HDD, CDR/DVD etc? Is het geheugen overclockt (vergt extra voeding aan het het mobo)?

• austin_77
hallo,
het is een pci-e kaart.
voeding is dacht ik 400 watt. merk weet ik niet.
HDR/cd-rw/dvd-rw zit erin. Geheugen is niet overgeclocked.
Heb net een fresh install gedaan, maar zodra ik dus weer video's van mijn sony dcr-sr50 wil afspelen (sony pixela software geinstalleerd) loopt dat na 5 minuten vast....denk dat het toch echt een hardware probleem is inderdaad.

**Update**
FFdshow geinstalleerd, pixela gedeinstalleerd....geen resultaat...systeem hangt na 10 minuten. Ook bij afspelen van dvd. Heb systeem teruggebracht naar winkel. Ze kijken hem na, ik post als ik resultaat heb.
***Update***
Winkel heeft gebeld, geen hardware fouten geconstateerd. Dlink 520+ kaart uit systeem gehaald...geen problemen met afspelen van DVD's en videofilmpjes. Nu kan ik me herinneren dat die kaart problemen gaf bij installeren met driver...systeem hing toen iedere 10 seconden en ging weer door. Heb toen de drivers gedeinstalleerd en verder zo gelaten..toch een brakke kaart die Dlink?

[ Voor 47% gewijzigd door austin_77 op 03-01-2007 22:38 ]

• austin_77
Systeem is weer gecrashed. Ik had powerdvd laten lopen met mijn filmpjes en magix video deluxe ook. Beide progs naast elkaar resulteerde binnen 5 minuten een vastloper. Powerdvd alleen deed er ongeveer 35 minuten over voordat ie vastliep.
Teruggebracht naar de winkel met de afspraak dat ze grondig testen en onderdelen uitwisselen.
Daar zowel beeld als geluid blijven hangen en het moederbord zorgt voor het geluid (geintegreerd) denk ik dat het ook wel eens aan het moederbord zou kunnen liggen. Iemand een andere suggestie?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Kan. Heb je een beetje in beeld wat de CPU temperatuur is tijdens een aardige belasting? Het kan zijn dat de koeling van de CPU niet goed zit (koelpasta?) en de CPU daardoor te warm wordt cq bepaalde delen van het mobo niet voldoende airflow hebben. Voeding kan ook brak zijn, maar dat zouden ze in de winkel moeten kunnen testen lijkt mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Edgarz op 08-01-2007 17:35 ]

Pagina: 1