Titelbar en afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Infor40
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 18:04
Ik ben voor de lol en deels omdat het meer browservriendelijk is onze site aan het ombouwen van een table-layout naar een tableless. Dat gaat op zich goed, maar ik zit met een probleempje. In het origineel:

http://www.xxx.nl/

zit een balk met links een afbeelding, de bar en dan rechts weer een afbeelding. Dat kun je maken door 3 div's achter elkaar te zetten mbv 'float' en <div id="">. Alleen kan ik niet van id gebruik maken omdat de plugins onder elkaar gezet worden en de bar per plugin opnieuw verschijnt. En dat zou betekenen dat dezelfde id-naam meerdere malen gebruikt wordt in een skin. Nu heb ik de boel veranderd naar <div style=""> maar dat werkt niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt en wat ik fout doe. Of bestaat er misschien een betere oplossing.

Aantal kanttekeningen zijn dat:
- De tekst eronder (content) moet er wel strak onder en dus min of meer tussen de uitlopers van de balk.
- Ik wil het eigenlijk helemaal tableless houden, snap dat het natuurlijk ook met een table kan.

Mijn huidige tableless design heb ik hier staan:

http://beta.xxx.nl/

Alle tips, kritieken etc zijn welkom. Dit is namelijk voor het eerst dat ik zelf XHTML valid skin probeer te maken met CSS. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Infor40 op 18-08-2015 09:49 . Reden: site bestaat niet meer ]

Verwijderd

Die dingen hebben toch een vaste breedte? Gebruik dan gewoon 1 plaatje voor het hele ding.

• Infor40
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 18:04
Ja de main (linkergedeelte) mag inderdaad een vaste breedte hebben en dan kan dat. Het rechtergedeelte heeft echter hetzelfde maar moet wel variabel zijn. De plugins verschillen namelijk wel eens in de breedte. Daarbij zou ik het qua flexibiliteit wel handig vinden om ook links de breedte te kunnen varieren. Maar als er geen betere oplossing is dan houd ik het wel bij een 1 plaatje.