Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Olidata multimedia harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.706 views sinds 30-01-2008

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Ik heb al een Freecom Mediaplayer 3, waarmee ik divx-jes op TV bekijk. Die bevalt redelijk goed. Nu zie ik in 't Kijkshop-krantje voor volgende week net zo'n ding staan van het merk Olidata. Die kost bijna de helft minder (is wel twee jaar later, maar toch). Voor waar ik hem voor nodig heb is 't eigenlijk overkill, want ik wil alleen al m'n mp3'tjes en wma'tjes erop zetten en hem dan via de geluidstoren de hele dag lekker random liedjes laten afspelen. Weliswaar overkill, maar goedkoper dan zo'n draagbaar apparaat met >GB specifiek voor mp3'tjes.
Wat ik met name wil weten is hoe hij die liedjes straks gaat afspelen. Kritiek op de Freecom Mediaplayer 3 was namelijk dat er tussen het ene en het andere nummer heel lange pauzes zitten en dat blijkt nogal irritant. Weet iemand hoe deze Olidata dat doet? En kan hij random zoeken uit duizenden mp3's?

http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=17204&intHoofdgroepID=243&intSubgroepID=326

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden over het apparaat... Voor zover ik aan de menu indeling e.d. kan zien is dit apparaat gebaseerd op een ESS VideoDrive chipset. Uit ervaring (heb zelf nog 2 andere DVD spelers met een dergelijke chipset) blijkt dat ze zo'n beetje alles "slikken" wat je er in stopt... Het zelfde geldt voor dit apparaat... Alles wat mijn (DivX) spelers van schijfjes afspelen, doet dit apparaat netjes van de ingebouwde (Western Digital 250GB EIDE) harddisk. Alles wat er in de folder wordt beloofd (of op de website van Olidata) wordt in ieder geval waargemaakt... Alles wordt netjes en zonder problemen afgespeeld... MPEG1, MPEG2, MPEG 4 (Divx 3,4,5/ Xvid), mp3, wav... Ook ondertitels en DVD from directory doen het prima... Het apparaat is netjes afgewerkt en de afstandsbediening kan in het voetje worden opgeborgen. Ook worden alle benodigde kabels netjes meegeleverd. De harddisk kan eenvoudig worden vervangen door het losschroeven van een aantal (overigens netjes verstopte) schroefjes. Als er een netwerk aansluiting op had gezeten was het waarschijnlijk het ultieme media afspeel apparaat geweest...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• DHerbig
Bedankt, Haggard! Niets dan lof dus. Zo te lezen gebruik je hem verder niet voor audio afspelen?

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Muziek afspelen gaat prima... Overgangen van nummer naar nummer duren een fractie van een seconde...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Geweldig apparaat,

Werkt erg goed, beeld kwaliteit ziet er erg goed uit. Het scheelt mij in dvd/cd tjes branden.
Het enige minpunt wat ik aan het apparaat merk is dat hij geen geluid bij svcd's geeft.

Heb jij hier ook last van Haggard ????

Verwijderd

Reeds 6 maanden in bezit.

Alles werkt naar behoren: Speelt zonder reencoderen ongeveer 80% van de Divx en xvid af.
Subtitles werkt perfect!

Groot nadeel: snerpend fannetje van de HD ( irritant hoog geluid ) Kastdeur tv meubel moet dicht tijdens kijken. Maar voor 189 euri geen slechte koop.

Iemand een idee of de fan ook vervangen kan worden door iets stillers?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:25 ]

• DHerbig
Tessai, de Freecom Mediaplayer 3 heeft ook een fan die behoorlijk luid kan worden. Zodra dat gebeurt, schroef ik het geval open, schuif 't fannetje even opzij en doe in 't middelste gaatje een beetje W2 (heet dat geloof ik). Daarna is 'ie weer een paar maanden stil.

Verwijderd

Klein praktisch vraagje : als je zo'n olidata op je hifi afspeelt, en op de schijf heb je een massa mp3's in subdirs staan, hoe kun je dan een bepaald album gaan selecteren (zonder display) ? Hoe weet je waar alles staat ?

Verwijderd

ik weet dat er in dit topic al een aantal maanden geleden niks is gepost, maar ik probeer het toch.

ik heb ook deze olidata multimedia external HD, alleen nu heeft hij het 2x gedaan op tv en nu doet hij niks meer en hij is net een aantal weken oud. nu moet ik zeggen dat hij de laatste keer best wel warm is geworden.
als ik hem op de pc aansluit doet hij het wel, alleen het gele lampje brand ook niet meer :? wat normaal wel werkte. batterij van de afstandsbediening heb ik ook al nagekeken en die werkt nog perfect.

is er iets wat ik nog kan proberen of zit er misschien een harde reset op? of wordt het gewoon terugsturen? in het boekje staat hier niks over, alleen onzin van "heb je de stekker wel in het stopcontact" e.d.

Verwijderd

Lijkt mij wel een interessant apparaat, zeker voor die prijs. Een groot nadeel vind ik wel het ontbreken van een digitale audio-uitgang, althans voor mij. Ik gebruik sinds enkele maanden een Freecom MP35, die in grote lijnen vergelijkbaar is, echter enkele tientjes duurder. Deze laatste beschikt wel over zowel een optische- als een coax uitgang (ik heb ook nog een externe DAC).
De Freecom heeft géén SCART, maar dan wel weer Component en composiet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:45:
Lijkt mij wel een interessant apparaat, zeker voor die prijs. Een groot nadeel vind ik wel het ontbreken van een digitale audio-uitgang, althans voor mij. Ik gebruik sinds enkele maanden een Freecom MP35, die in grote lijnen vergelijkbaar is, echter enkele tientjes duurder. Deze laatste beschikt wel over zowel een optische- als een coax uitgang (ik heb ook nog een externe DAC).
De Freecom heeft géén SCART, maar dan wel weer Component en composiet.
deze heeft wel degelijk een digitale audio-uitgang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:56:
[...]

deze heeft wel degelijk een digitale audio-uitgang.
Zoveel te beter dan, dat maakt het apparaat écht interessant.
Ik kon het alleen niet afleiden uit de specs, en de achterkant van het toestel op de foto leek mij ook niet erg duidelijk.

Verwijderd

• Color: Black/Silver
• Interface: USB 2.0
• Power Supply: Input: AC 100V-240V 50/60HZ Output: +12V DC
• File system: FAT32 / NTFS
• Supported formats: MPEG1, MPEG2, DivX / Xvid, JPEG, MP3, WAV, VCD, DVD
• Supported extensions: dat, mpg, mpeg, vob, avi, divx, xvid, jpg, jpeg, mp3, wav, m2p
• TV Standard: PAL / NTSC
• Composite output AV: 3.5mm connector
• Component video: 3.5mm connector
• SCART output: Yes
• SPDIF Coaxial output: Yes
• Remote controller: Yes
• Dimensions:196 x 61 x 122 mm

alleen jammer dat de mijne het niet meer doet op tv, alleen aan de pc. k stuur m vandaag terug.

• Bergber
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 14:26
Twee weken geleden heb ik de multimedia harddisk van Olidata gekocht, 't leek me wel een grappig apparaat. Heb er een goeie 500 GB harde schijf ingezet, zodat ik meteen een flinke hoeveelheid films kwijt kan en m'n backups van m'n erop kan zetten.
De schijf gepartitioneerd en keurig volgens de gebruiksaanwijzing de films op de eerste primaire partitie gezet. Maar wat bleek: mededeling "no disk" op de TV. Teruggebracht naat de winkel, technische dienst heeft ernaar gekeken, en die zegt dat de TV alléén films en zo ziet als er maar één partitie op staat (in feite dus ongepartitioneerd is). Anders werkt hij niet als multimediaschijf! Op de PC doet de schijf het prima (ook gepartitioneerd) maar op de TV niet :( De problemen dezen zich ook voor bij een andere harde schijf, dus het lijkt aan het apparaat van Olidata te liggen.

Ze hebben een email aan Olidata gestuurd om het één en ander uit te zoeken. 'T zal me benieuwen, ik heb toch liever m'n backups, grote filmbestanden, vakantiefilms etc goed van elkaar gescheiden.

Verwijderd

Bergber schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:34:
Twee weken geleden heb ik de multimedia harddisk van Olidata gekocht, 't leek me wel een grappig apparaat. Heb er een goeie 500 GB harde schijf ingezet, zodat ik meteen een flinke hoeveelheid films kwijt kan en m'n backups van m'n erop kan zetten.
De schijf gepartitioneerd en keurig volgens de gebruiksaanwijzing de films op de eerste primaire partitie gezet. Maar wat bleek: mededeling "no disk" op de TV. Teruggebracht naat de winkel, technische dienst heeft ernaar gekeken, en die zegt dat de TV alléén films en zo ziet als er maar één partitie op staat (in feite dus ongepartitioneerd is). Anders werkt hij niet als multimediaschijf! Op de PC doet de schijf het prima (ook gepartitioneerd) maar op de TV niet :( De problemen dezen zich ook voor bij een andere harde schijf, dus het lijkt aan het apparaat van Olidata te liggen.

Ze hebben een email aan Olidata gestuurd om het één en ander uit te zoeken. 'T zal me benieuwen, ik heb toch liever m'n backups, grote filmbestanden, vakantiefilms etc goed van elkaar gescheiden.
dat is inderdaad vreemd want in de gebruiksaanwijzingen staat idd dat alleen de eerste partitie zal worden herkent. ligt het niet aan de harde schijf? het is getest tot 750 gig dacht ik maar misschien dat het aan het merk van de schijf ligt?

• Bergber
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 14:26
'T zou kunnen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Eerst zat er een Hitachi Deskstar 500 GB in en die werkte niet, daarna heb ik er een Samsung T166 500 GB ingezet (allebei dus geen oude jongens of zo) en de Samsung gaf dezelfde problemen. Het lijkt me dus meer aan het apparaat zelf te liggen dan aan de schijf. Ik wacht een bericht van Olidata af..

Verwijderd

dat is inderdaad raar ja. ik had ook al problemen met die van mij, die van mij heeft het 3 keer gedaan op tv en daarna deed hij het niet meer op tv alleen op de pc. terruggestuurd en een nieuwe gekregen. de zaak waar ik m gekocht heb zei dat nog niet eerder zo'n hd behuizing kapot was gegaan.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 23:25
Mijn Olidata 'Mediacenter' met 250 GB zit vol met video en muziek, ik wil daarom een grotere HDD inbouwen.

Ik begreep dat dit alleen kan met een Western Digital SATA, en dan nog een speciaal type.
MyCom levert nu een identiek apparaat onder de naam ICIDU, maar kan geen info geven over vervanging van de HDD.

Iemand al de HDD vervangen (welk merk/type) en goede ervaringen?

Draadloos laden op onze Zon

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit soort apparaten horen inmiddels niet meer thuis in PMD, maar in LCD. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen vanwege de verouderde en matige topicstart. Ik stel voor dat wanneer je niet in staat bent je vraag zelf te beantwoorden, even een topic start in LCD.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.