[XP] Of 1 partitie of 1 schrijfstation niet zichtbaar*

Pagina: 1
Acties:

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-03 15:08
ik zit met hetvolgende probleem.
ik heb een pc met 3 harde schijven (2 in een raid 0 config en 1 aan mijn ide bus).
verder heb ik 2 dvd branders.
2 schijven in raid 0 is c: en andere harde schijf is f:
branders zijn d: en e:.
op mijn pc draait xp prof met sp2.
nu heb ik via partitionmagic een extra partitie aangemaakt op f: met de benaming g:
deze is echter niet in my computer te zien.
toen heb ik eea andere letters gegeven.
2 schijven in raid 0 is nog steeds c: en andere harde schijf is d: en e:
branders zijn nu f: en g:
en nu zijn alle 3 de partities te zien in my computer, maar 1 van de branders is niet meer zichtbaar.
wat is hier aan de hand?
herstarten heeft geen zin en in systeembeheer en ook in partitionmagic is alles gewoon te zien.

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je je tweede brander eens een andere letter geeft, bijvoorbeeld H:, heb je het dan nog? Weet je tevens zeker dat je geen policy hebt die toegang tot G: weigert of alleen maar schijven t/m F: laat zien?

Commandline FTW

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-03 15:08
als ik er inderdaad k: van maak zijn alle parties en branders wel zichtbaar.
maar hoe komt dit?
van policies heb ik geen verstand, dus die heb ik vast niet aangemaakt :) .
maar wat kan ik veranderen? ik wil ze eigenlijk gewoon aansluitend oplopend!

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

Verwijderd

Hier vaste prik omdat ik het probleem ken en moeilijk op te lossen is zonder het register om te spitten. DVD brander is Z: en een andere brander die er binnenkort bijkomt wordt dan uiteraart Y:

Nooit meer geëtter met partitieletters want ik partitioneer nogal graag en dat gaat nooit mis hier.

Misschien een tip om alleen met primaire partities te werken zoals ik dat altijd gedaan heb en doe. Je kunt welliswaar maar 4 partities kwijt op een harddisk, maar met een beetje slimme strategy in partitiebeheer past daar zelf Linux nog bij.

Hier Totaal 74,5 GB ter beschikking

HDA1: Windows XP: 7,99 GB NTFS compressed (insane low boottime)
HDA2: DUMP Games 50 GB NTFS native; mijn documenten met downloads en alles wat groot is
HDA3: 2 GB FAT16 partitie voor direct communicatie met Linux /home en Windows.
HDA4: derest EXT3 linux zonder pagepartitie omdat ik deze nog nooit nodig heb gehad!

De linux setup met pagepartitie zouden nog op een logisch volume passen (3P+1(2)S=4(5))

Zou ik een 1024 Gb harddisk ter beschikking hebben dan zou ik deze zo indelen:

HDA1: NTFS XP: 7,99 GB
HDA2: Games en alles wat groot is 900GB (NTFS blijft snel op zeer grote volumes)
HDA3: Wederom de FAT16 partitie of deze keer maar toch een heel wat grotere FAT32 variant
HDA4: Linux zonder pagefile of wederom een logicsh volume met 2 partities zoals bij voorbeeld 1.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan zien of je een policy hebt door 'gpedit.msc' zonder de quotes in uitvoeren in te typen. Blader daar door elke optie heen en kijk of alles op 'niet geconfigureerd' staat. Als dat het geval is, kan je nog in het register kijken. Als je het probleem ook bij andere gebruikers hebt, kan het zijn dat er een global policy is. In zo'n geval kan je kijken in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\policies en HKML\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Policies.
Is het alleen met de huidige gebruiker kijk dan op dezelfde locaties maar dan bij HKEY_CURRENT_USER ipv HKLM.

Je kan DWORD waardes die je ziet staan veranderen van 1 naar 0. Schrijf desnoods de naam van de sleutel op of exporteer deze om de waardes makkelijk te herstellen. Het is mogelijk dat je opnieuw moet opstarten om sommige instellingen te laten werken.

Commandline FTW