Kwa prestaties valt dit makkelijk te testen met benchmarks. Maar ik kan je vast vertellen dat een GeForce4 MX een DirectX7 compliant kaart heeft en geen Pixal Shaders heeft.
De 9100 IGP is uit mijn blote hoofd een 8500 (die een rename naar 9100 heeft gehad) waar flink in gesneden is. Kwa prestaties absoluut geen wonder, maar als het goed is wel een DirectX 8 compliant kaart die enige Pixel Shader ondersteuning biedt.
Waar jij het meest aan hebt hangt van je eisen af. Je framerate zal in games die er nog op lopen vast hoger zijn met een GeForce4 MX omdat alle shader effecten gewoon achterwege worden gelaten. Maar die zijn vast ook wel uit te schakelen op een 9100 IGP.
Kwa beeldkwaliteit zal de 9100 IGP beter zijn, de GeForce4 MX serie is namelijk een van de slechte serie kaarten op dat gebied. Maar er zijn zat mensen die daar niets van merken

Wat tegen de 9100 IGP spreekt is het feit dat ze als het ware geïntegreerd is. Als deze gebruik maakt van gedeeld geheugen, dus systeemgeheugen eet, dan is dat voor de prestaties een aardige domper. Zoek dus uit of hij gebruikt maakt van eigen geheugen of het systeem geheugen gebruikt.
Je verteld er helaas niet bij welk moederbord je gekregen hebt, dus daar kan ik niet specifiek op in gaan.
Je topic mist duidelijk eigen inzet. Hier op GoT verwachten we van iedereen dat er meer zelf wordt uitgezocht voor het openen van een topic. Kijk ook even in het
Algemeen Beleid.
Fijne jaarwisseling
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.