Toon posts:

PC samenstellen en inelkaar zettem

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft gevraagd of ik voor hem een redelijke pc in elkaar wilden zetten. Budget = 1000 euro. En er moest een tft scherm bij en ook een printer. Verder is hij de normale vader die internet enzo. Zijn dochter speelt af en toe een spelletje. Er moest nu XP op en dan later misschien nog naar Vista.

Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120 Mm
Deze omdat hij een goede voeding heeft en mooi is, en ook goed gekoeld
Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 1066 MHz, Boxed
Lijkt me duidelijk
Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2
Goedkoop en redelijk ok
Asus Moederbord P5B
Goed en veel mogelijkheden past binnen budget
LG TFT L1718S 17 Inch, 8 Ms, Geen Speakers, Zwart / Zilver
Mooi, goed merk, grote inkijkshoek en een redelijk contrast
geluidskaart onboard

Creative Speakerset SBS 380 2.1, Zwart
Simpel maar ok.
Logitech Mouse RX300 Optical 3D PS/2 & USB, Zwart
Mooi en goed
Logitech Keyboard UltraX Media USB, Zilver / Zwart, Qwerty
Voeding bij de kast
Canon PIXMA IP1700
Goed merk, printers maken verder niet veel uit, deze is ok en mooi geprijst.
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, S-ATA
Goedhoop, veel capaciteit
Asus DVD-E616 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart
Asus DVD-RW DRW-1612BLT Retail, Zwart sata
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart
Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4,
Past binnen budget en is voor die prijs gewoon goed
Kabels Aansluitkabel USB 2.0 A-Male, USB 2.0 B-Male, Zwart, 1.80 M

Totaal € 1.089,18
Nou is mijn vraag of alles wat ik hier heb goed samen kan werken, en of alles van goede kwaliteit is. Als er volgens jou iets anders in moet geef dan aub ook het alternatief. Ik ga hem zelf bouwen, dus mijn vraag is of alle kabels inbegrepen zijn en of er ook koelpasta bij de processor zit. Moet ik bij het bouwen verder nog ergens speciaal op letten? Als je een probleem voorziet of er is iets dat niet klopt het even melden aub.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de spellingsfouten in de titel (was een beetje gehaast want ik moet gaan eten :P)...

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Misschien heb ik hier een paar verbeteringen voor je:

Mobo: MSI P965 Neo-F, toch weer snel 2 tientjes goedkopere
Geluidskaart: Gebruik gewoon de on-board, alleen als je een audio-freak bent merk je verschil, en dat zullen hij en zijn dochtertje denk ik niet zijn;)

www.koopeendroom.nl

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
ik vraag me af waarom, voor slechts wat internet, en die spelletjes die zijn dochter speelt

een compleet, toch duur, conroe systeem gebouwd moet worden
en waarom je met zulke lage eisen, nog boven het budget uitkomt

ik bedoel, s-ata dvd-branders ?
onboard geluid vertrouw je niet ?

haal die extra geluidskaart eens weg, en selecteer eens een goedkopere brander
en is mischien een celeron (of sempron) ook goed ?

vind het nogal een systeem voor internet, en af en toe een spelletje
(welke 'games' moet het systeem eigenlijk draaien?)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
je moet een pc kopen waarvoor je hem nodig hebt....
dus voor internet/office en een dochter die af en toe een spelletje speelt
kun je beter een complete pc bij vobis/dynabyte/aldi etc..kopen
dan zit er ook een tft een allinone en legale xp bij
prijs is dan
500 euro systeem,
200 euro 19" TFT,
70 euro Allinone
Totaal =770 euro!!!
Inclusief legale xp home+software en garantie
Daar hoef je niet zelf voor te bouwen....
Succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

Topicstarter
hij moet waarschijnlijk Vista gaan draaien

Verwijderd

Topicstarter
ide/sata scheeld maar 3 euro (is niet echt de moeite)

Verwijderd

Topicstarter
Bij games denk dan aan the sims 2 en dat soort spul, heb zelf ook aan een normale pentium 4 of ceperton zitten denken, maar dan kan hij geen Vista draaien en krijg ik over een jaar of twee drie weer gezeur, dat de pc niet goed genoeg was.

Heb slechte ervaringen met msi dus vandaar voor 2 tientjes een asus
Een E6300 zou die nog Vista kunnen draaien??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 18:15 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
een E6300 draait vast en zeker ook wel vista ja.
Ik snap wel dat iedereen zegt dat het wat overkill is, maar over 3 jaar is dit echt niet meer overkill hij heeft dus een mooi goed systeem voor de eissen dat zeker een lange tijd mee gaat.
Het kan idd wel iets goedkoper gewoon onboard sound. Misschien een iets goedkoper mobo. En misschien een E6300 als proc maar volgens mij zit er niet echt een groot prijs verschil tussen de 6300 en 6400.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:07:
hij moet waarschijnlijk Vista gaan draaien
En je denkt dat je om Vista te draaien een dergelijk systeemnodig hebt? Vista draait prima op zo'n 500 euro systeempje hoor.

Naar mijn mening kan je beter zelf een celeron/sempron systeem samenstellen/bouwen. Ben je nog weer goedkoper uit en ik persoonlijk heb een hekel aan al die troep die je dan meegeleverd krijgt die je eigenlijk niet wil.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:13:
Bij games denk dan aan the sims 2 en dat soort spul, heb zelf ook aan een normale pentium 4 of ceperton zitten denken, maar dan kan hij geen Vista draaien en krijg ik over een jaar of twee drie weer gezeur, dat de pc niet goed genoeg was.

Heb slechte ervaringen met msi dus vandaar voor 2 tientjes een asus
Een E6300 zou die nog Vista kunnen draaien??
De sims2 is nou niet echt een zwaar spel, daar heb je zeker geen c2d voor nodig. Waarom zou een minder zwaar system over een paar jaar minder snel zijn? Dan is er echt nog geen opvolger van Vista hoor en office werk zal ook niet meer vereisen dan nu het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
simpel de games worden beter er zal straks een 'de sims 4' zijn als je begrijpt wat ik bedoel....
Dus als ik dan overschakel naar een E6300 en een onboard geluidskaart is het dan ok??/

En trouwens heeft iemand nog tips of opmerkingen voor het in elkaar zetten....

en zit er koelpasta bij de processor en zijn alle onderdele met kabels (s-ata) geleverd?? wie weet dit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 22:08 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 21:40:
simpel de games worden beter er zal straks een 'de sims 4' zijn als je begrijpt wat ik bedoel....
Dus als ik dan overschakel naar een E6300 en een onboard geluidskaart is het dan ok??/

EN ZIT ER KOELPASTA BIJ DE PROCESOR EN ZIJN ALLE (s-ata) kabels meegeleverd WIE WEET DIT???
SCHREEUWEN IS NIET NODIG!!! ????

Verwijderd

Topicstarter
ok was meer dat t ff opvalt mar kun je aub geen antwoord geven :P..

(ik ga nu ff vuurwerk afsteken):D

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/1442/1000pcno9.png

Samengesteld bij Salland Automatisering.

Goeie keuze qua behuizing inclusief voeding.

Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed

Gekozen omdat hij ruim voldoet aan de vereisten.

Corsair VS1GBKIT533D2 1024 MB, PC4200, 533 MHz, 4, Kit Of 2

Omdat je kennis waarschijnlijk toch niet wil overklokken en met dit geheugen loopt het synchroon met je processor.

WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Zijn toch wat stiller en beter dan die van Maxtor.

BenQ TFT FP73G 17 Inch, 6 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart

Beter merk qua monitoren. 6 ms is laag genoeg en de kijkhoek is groot.

HP Deskjet 5940

Een toch wat betere printer dan de Canon die je gekozen heb voor een niet al te dure prijs.

Logitech Speakerset X-210 2.1, Zwart / Zilver

Redelijk geluid voor een redelijke prijs en met volume-draaiknop.

NEC DVD-RW AD-7173 Bulk, Zwart

NEC is momenteel 1 van de beter DVD-branders van dit moment.

NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart

Natuurlijk een goeie DVD-speler die matched bij je behuizing.

Logitech Keyboard Media Elite PS/2 & USB, Zwart, Qwerty

Een goed toetsenbord met een aantal handige knopjes voor o.a. Internet, Outlook, Windows Media Player.

Logitech Mouse Optical Wheel S96 PS/2, Zwart

Een redelijke muis voor een lage prijs. Qua internetten en een beetje gamen voldoet deze wel.

Alles gaat goed samen werken.

- Er zit al koelpasta op de standaardkoeler die je erbij krijgt dus op je processor zetten en draaien maar.

- Er zijn genoeg kabels inbegrepen bij je moederbord, zoals SATA-kabels, IDE-kabels en dergelijke. Bij je behuizing zal je ook wel een zakje met schroefjes krijgen en een aantal kabels.

- Je moet bij het bouwen goed opletten dat je geen statische elektriciteit veroorzaakt. Dus draag een polsbandje.

- Je kan de processor er maar op 1 manier indoen, dus niet forceren.

- Vergeet niet het PCI-e stekkertje op je videokaart.

Dat was het wel z'on beetje hopelijk kun je wat met mijn op- en aanmerkingen.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
opvallen is niet nodig hoor, schreeuwen zal alleen maar voor irritatie zorgen
verder is het niet nodig drie keer achter elkaar te posten, je kunt ook de edit-knop gebruiken

PSN: djmurcielago

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 21:40:
Onboard geluid is goed genoeg, kijk wat voor speaker setje er aan hangt, denk je dan dat je verschil hoort?

Cpu is goed genoeg voor hun.
Niks slopen :+
en zit er koelpasta bij de processor en zijn alle onderdele met kabels (s-ata) geleverd?? wie weet dit?
Kabel zitten er altijd wel bij geleverd. Maar als je een ide brander (lijkt mij beter) gebruikt moet je er wel even een ronde kabel bij kopen, die platte vernietigt airflow.

Koelprut zit er standaart bij. Maar voor een paar euro's heb je betere, wat wel aan te bevelen is.

Misschien dat je als mobo ook naar een GigaByte GA-965P-DS3 kan kijken. Beter dan de p5b lijkt mij (meer functies), en goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door bassie op 01-01-2007 02:52 ]

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

robvanderaart schreef op zondag 31 december 2006 @ 22:20:
[...]
NEC DVD-RW AD-7173 Bulk, Zwart

NEC is momenteel 1 van de beter DVD-branders van dit moment.
[...]
Hoewel ik dik tevreden ben over mijn oude NEC 2500, blijkt NEC niet altijd zaligmakend en hangt e.e.a. ook af van de serie... zie test van de NEC 4571 bij hardware.info:
http://www.hardware.info/...est_van_11_DVDbranders/11
[...] Bij de kwaliteitstests valt NEC door de mand: de DVD+R en DVD-R worden dan wel snel gebrand, de kwaliteit is in de meeste gevallen ronduit belabberd. Van de DVD-R schijven kan geen enkele volledig probleemloos uitgelezen worden. Bij de DVD+R's zijn er slechts vijf soorten waarbij NEC een goede score behaalt. Over double-layer schijven hoeven we het al helemaal niet te hebben, die werden immers niet eens goed gebrand. Ook bij de rewritable schijven komen we nog wel wat problemen tegen. Met een gemiddelde kwaliteitsscore van 35.3 scoort NEC op dit vlak als allerlaagste. De enige echt unieke feature die dan nog resteert is Labelflash. Maar aangezien zelfs de veel breder geadopteerde Lightscribe-standaard nog geen succes is, verwachten we hier ook niet al te veel van.

Voor: Labelflash
Tegen: Zeer lage gemiddelde brandkwaliteit. Zeer veel media compatibiliteitsproblemen, vooral problemen met alle soorten double-layer discs.
Conclusie: Al ligt ‘ie voor twee tientjes in het schap, deze brander moet je echt laten liggen.
Geen idee hoe de NEC DVD-RW AD-7173 presteert...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort "Hoe is dit systeem?" vragen horen in Complete Systemen & Laptops. Echter ik zal dit topic niet erheen verplaatsen, omdat de topicstart niet voldoet aan het aldaar geldende beleid. Neem deze dus eens door en post eventueel een nieuw en correct topic :)

En hoe je een PC in elkaar moet bouwen staat gewoon in de handleidingen van het gekochte spul :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.