[Multifunctional] HP Photosmart C5180 vs Canon Pixma MP600

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wasted82
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:05
Hey luitjes,

Ik ben op zoek naar een multifunctional apparaat voor thuisgebruik.
Ik heb het lijstje kunnen beperken tot 2 modellen. Maar kom nu moeilijk tot een beslissing.
het gaat om:

de HP Photosmart C5180
en de Canon Pixma MP600

Dingen die ik belangrijk vind zijn kwaliteit (zowel afdrukken en scannen), inktverbruik, gebruiksgemak maar ook mogelijkheden (ook in connectiviteit voor bv in een netwerk) en design.

Mensen die mij kunnen adviseren (uit eigen ervaring misschien) welke jij zou kiezen en vooral waarom!

Thnx en een fijne jaarwisseling allemaal!

• Wasted82
Iemand een suggestie??

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-02 10:47
Misschien is het handig om even op te zoeken welke cartridges er in moeten, en de prijzen + inhoud er even bij te zetten. Daarnaast kun je even kijken hoeveel je print, en wat daarmee je jaarkosten worden.

Wat printkwaliteit betreft zullen ze elkaar niet veel ontlopen, en ik denk dat de Canon veel goedkoper is in gebruik. Ook kan de Canon cd's printen wat een leuke functie is (ik weet niet of de HP dit kan)

[ Voor 33% gewijzigd door Jape op 01-01-2007 18:54 ]

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:40
De opbrengst van de HP cartridges:

Cartridge Opbrengst

HP 363 zwarte inktcartridge, high-capacity Circa 1140 pagina's
HP 363 zwarte inktcartridge Circa 400 pagina's

Opbrengst voor kleurencombinatie van drie inkten met HP 363 Circa 430 pagina's

Dat alles volgens deze pagina.

Let er wel op dat dit verbruik volgens bepaalde standaarden is gemeten, het is geen enkele garantie dat jij dit ook kan halen.

De beoordeling op gebruiksgemak is een heel persoonlijke. Ik zou vanwege gebruiksgemak niet de C5180 kiezen. Dat komt omdat ik de knoppen niet lekker geplaatst vind. Daarnaast is de software die HP installeert ook nogal zwaar en eigenzinnig. Als je daaraan kan wennen is het wel prima complete software.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Wasted82
Heb vandaag geprobeerd te achterhalen wat een cartridge kost, maar kon niet de juiste type vinden in de MM. Denk idd ook dat het zal varieren afhankelijk van hoe en hoe intensief de printer gebruikt wordt.

Had overigens ergens gelezen dat de kosten vrijwel gelijk liggen in het verbruik (van iig één type afdruk) Dus dat zal wel loslopen...

Ik vind met name de kwaliteit van de afdrukken, gewoon en foto, en de kwaliteit van de scanner (en tevens dan dus de kwaliteit vd kopieerfunctie) van het apparaat. En dan als 2e de (verwachtbare) mogelijkheden van het apparaat.

qua uiterlijk leek mij de C5180 het makkelijkst in gebruik, maar dat blijkt dus tegen te vallen...3

Meer tips, suggesties, ervaringen??

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Ik heb ook zitten kijken naar een all-in-one, maar kwam bij schrikbarend veel reviews klachten tegen over de printkwaliteit en -snelheid van de nieuwste modellen van HP, terwijl men daar bij de nieuwste Pixma's juist lyrisch over is.

Je moet overigens tegens deze printer wel de MP600R zetten, da's de MP600 met Ethernet en zelfs WLAN.

Professionele website nodig?

• Wasted82
Heb uiteindelijk de HP c5180 gekocht.

Dit met namen ivm de netwerk mogelijkheid. Ik heb hem op mijn router aangesloten en geistalleerd op beide pc's. Kan nu overal printen en scannen. Dit laatste zou niet mogelijk zijn als je (bv de canon) de all in one via USB op een router met printerpoort zou aansluiten.

Ben verder zeer tevrede over het apparaat! Print (naar mijn zin) snel genoeg, foto's zijn (verrassend) scherp, als je van heel dicht bij kijk zie je wel dat ze geprint zijn, en ik vind hem wel makkelijk in gebruik. Moet alleen wel bekennen dat de software af en toe vast loopt... hopelijk wordt dat met een update binnenkort verholpen...

Maar wat mij betreft verder zeker een aanrader!!
Pagina: 1