Toon posts:

Geheugenkaart voor Fuji S9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

Laat ik me even kort voorstellen; Ik ben Frank, kom uit het zuiden des lands (Limburg) en lees reeds sinds lange tijd jullie forum!

Veel vragen heb ik niet, alles is wel al een keer gevraagd, maar de mijne heb ik nog niet gezien. (ik kan het natuurlijk mis hebben)

Vroeger in een ver verleden heb ik veel gefotografeerd met een analoge spiegelreflexcamera (Fuji), maar deze is zo´n 7 jaar geleden stuk gegaan, daarna een tijdje niets meer gekocht en toen een eenvoudige kleinbeeldcamera van kodak voor het doorsnee "kiekjeswerk" - vrouw/kids/vakantie etc.

Ik mis toch wel mijn oude spiegelreflex en heb nu de mogelijkheid mij een nieuwe te kopen (tja.....financiele meevaller - en met een gezin moet je dan snel reageren, anders is het weer weg ;-)

Mijn keus is reeds gemaakt - het wordt de Fuji S9600 (prijs/kwaliteit/mogelijkheden).

Mijn vraag betreft het te gebruiken geheugenkaartje - vele van jullie zweren bij een XD type H - en als je de webside van Fuji checked, noemen zij ook deze als zijnde de beste.
Nu denk ik dat ik met mijn S9600 ook veel zal filmen (opties die je hebt, moet je ook gebruiken)
Nu heb ik gezocht naar een Xd type H in 2 Gb, maar die schijnt er nog niet te zijn! (1 gb lijkt me wat weinig met het filmen, ik geloof dat op 1 gb ± 30 minuten film op past), dus voor mij is 2 gb (of misschien wel meer gb) wel het minste!

Moet ik nu toch naar sd???

Dank jullie voor eventuele reactie! (en een gezond en gelukkig 2007)

Groeten, Frank

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Dit topic is eigenlijk overbodig gezien de S9500/S9600 thread...

SD past er niet in, wel CF ;)
Bij het filmen maakt de snelheid van het kaartje niets uit dus zou ik een cheap ass CF kopen en een snelle 1 gig H-type ernaast voor het fotograferen
2 gig XD Type M kaartjes zijn overigens al wel in productie :)

[ Voor 55% gewijzigd door pvdplanet op 31-12-2006 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik dach dat ik deze ook daar (S9500/s9600 topic) geplaatst had!

Jouw optie van 1 goedkope en 1 gig H-type ernaast is inderdaad ook een optie.
Dank je voor de snelle reactie.
Goede jaarwisseling.

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Goede voornemens: nog meer foto's maken en minder camera's slopen :9