Internet valt uit, modem of router kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38
Dag GOT'ers, ik heb sinds gister een probleem. Internet valt soms spontaan uit.
M'n pa had 't gister toen ik was werken, hij zei meteen dat 't aan onze router lag. Ik was daar niet zo zeker van (we hebben UPC namelijk..), hij had de stekker uit de router getrokken zodat 'ie zich reset. Daarna deed internet 't weer.
Een tijdje later (paar uurtjes) viel internet weer uit, nu was ik thuis, en heb ik de modem van onze internetverbinding (UPC Chello Light) eruit getrokken, en zich laten resetten. Toen dit klaar was deed internet het weer.
Vanochtend deed internet het weer niet, nu heb ik voor de gein de router vanuit de software zichzelf (je weet wel, zo'n internet pagina "in" de router) laten resetten. Hierna deed internet het weer. Nu heb ik 't net weer gehad (nu zat er een grotere tijdsduur tussen, van 11.00 's ochtends tot zo'n 15.30 's middags dat internet gewerkt heeft), en heb de router gereset.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Is onze modem kaduuk (wat me dus sterk lijkt) of onze router (wat me ook weer sterk lijkt, want als ik alleen de modem reset werkt internet ook weer)
Overigens, het gaat hier om een MicraDigital 802.11g Wireless Cable/DSL Router (en volgens mij is dat weer een bedrijfje van Belkin, want op de doos staat zelf ergens onderaan Belkin Ltd. met hun adres)

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gedaan om dit probleem op te tackelen?

Als je nou eens je router er tussenuit trekt en dan kijkt of de verbinding wel in takt blijft?
Is er sinds gister nog iets aangepast ?

• -tom-562
Wat ik heb gedaan:
-Modem dus een aantal keren gereset
-Router gereset (vandaag 2x)

Verder weet ik niet echt wat ik kan doen. Het is ineens spontaan gekomen, de router is denk ik een maand of 2/3 oud, gekocht bij Dynabyte.
Ik kan morgen eens kijken met de router ertussenuit halen (kheb nu niet veel meer zin om alle kabels op te zoeken etc :P)

Vaak bu'j te bang!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 23:09

Rejgun

Leven is Bier drinken

Idd, router eruit en WAN rechtstreeks op je pc.
Wij hadden hier exact hetzelfde probleem. Bleek aan de router te liggen. Sinds er een nieuwe router aanhangt geen enkel probleem meer gehad.

Audi: Vorsprung durch Technik

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-03 15:21
idd ik zou ook de router er even tussen uit laten en kijken wat er dan gebeurt.

• -tom-562
kheb net de router ertussenuit gehaald, en ja hoor, internet werkt gewoon :(
Ik ga zo ff een mailtje sturen naar micradigital of hun mss een oplossing weten voor het probleem (nieuwe firmware ofzo), en anders breng ik 'm terug

Vaak bu'j te bang!

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
heb je torrent programma's aan staan?

bij ons knalt de router er ook regelmatig uit, maar eigenlijk alleen als er torrents worden gedownload, en ook alleen als er veel verbindingen zijn.

• -tom-562
Ik heb soms azureus aanstaan ja, maar ook al staat dat niet aan, en zit ik als enigste in huis op internet met m'n laptop, knalt 'ie er nog gewoon uit..
Ik heb micradigital net een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ik terug krijg :)

Vaak bu'j te bang!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:59
Had ook een Belkin router, en ik had na een tijdje (ook 2/3 maanden) veel problemen ermee. Niks hielp, firmware, nieuwe kabel. Geruild, Sitecom router gekregen en hij ging als een speer :D

• -tom-562
Nou, ik ben dus straks naar dynabyte gegaan, wat een butservice daar. Die jongen was niet echt geinterreseerd die mij hielp. VOlgens mij was dit de zoveelste router die ze terug kregen want hij zei meteen "internet werkt zeker niet meer", naja ik verhaaltje uitgelegd enzo. Ik had 2 optie's:
-Of router afgeven voor reparatie
-Of nieuwe router uitzoeken en verschil bijbetalen

Nouja, ik koos voor het laatste, zegt die sjaak dat omdat ik chello heb, alleen 1 of andere dure router van 80 euro werkt, want andere merken werken niet met chello :? Moest van een bepaald merk zijn, de goedkope van andere merken (sitecom) zouden niet werken met chello...
Ik dacht, t zal allemaal wel, ik heb 'm maar meegegeven ter reparatie, ik ga geen 40 euro extra uitgeven, dat is me teveel. Ik heb nu m'n oude bedrade Trust router weer aangesloten, internet werkt weer perfect. Kan alleen niet meer via m'n laptop op internet draadloos, maarja, ik heb 'm nu toch niet zo nodig.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Heb hier precies hetzelfde probleem met een Netgear WGR614v4 router op mijn UPC-Thomson modem. Had zelf ook al een vermoeden dat het aan de router ligt aangezien ook bij mij na het uit- en aanschakelen van de router weer alles online gaar.
Wel 'n beetje irritant omdat het zo geen nut heeft je pc 's nachts aan te laten staan :+

[quote] Nouja, ik koos voor het laatste, zegt die sjaak dat omdat ik chello heb, alleen 1 of andere dure router van 80 euro werkt, want andere merken werken niet met chello Moest van een bepaald merk zijn, de goedkope van andere merken (sitecom) zouden niet werken met chello...
[/quote)

wat een bullsh*t, heb ik nou nog nooit gehoord. 8)7
De ene router zal hooguit beter zan dan de andere, ik ben nu dus op zoek naar een betere andere... suggesties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:07:
Heb hier precies hetzelfde probleem met een Netgear WGR614v4 router op mijn UPC-Thomson modem. Had zelf ook al een vermoeden dat het aan de router ligt aangezien ook bij mij na het uit- en aanschakelen van de router weer alles online gaar.
Wel 'n beetje irritant omdat het zo geen nut heeft je pc 's nachts aan te laten staan :+

[quote] Nouja, ik koos voor het laatste, zegt die sjaak dat omdat ik chello heb, alleen 1 of andere dure router van 80 euro werkt, want andere merken werken niet met chello Moest van een bepaald merk zijn, de goedkope van andere merken (sitecom) zouden niet werken met chello...
[/quote)

wat een bullsh*t, heb ik nou nog nooit gehoord. 8)7
De ene router zal hooguit beter zan dan de andere, ik ben nu dus op zoek naar een betere andere... suggesties?
Tijdje bij upc gewerkt, het lachwekkende is dat mensen zelfs met adsl routers aankomen, ik kan je alvast gaan vertellen, dat dat echt niet gaat werken hoor =-)

Grootste oorzaak (lees= meest voorkomende) teveel connecties óf voor de upc modem óf voor je eigen router.

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Bij ons thuis is het probleem dat het stroomniveau te laag (onder 205 volt) is. Het modem en de switches zijn de enige apparaten die daardoor op mysterieuze wijze resetten en uitvallen.

petersmit.eu

Verwijderd

phsmit schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:25:
Bij ons thuis is het probleem dat het stroomniveau te laag (onder 205 volt) is. Het modem en de switches zijn de enige apparaten die daardoor op mysterieuze wijze resetten en uitvallen.
Dit kan gewoon zijn omdat er stroompieken zijn... en zich daardoor gaan resetten. Eventueel spannigsbeveiligaar ertussen zetten?

Verwijderd

Die sitecoms werken prima met chello! ben bijna benieuwd welk filiaal van dynabyte dat was, ik heb in almere nooit wat te klagen.

Ik heb zelf een belkin en die doet t bij mij prima. Klapt er misschien 1 x per maand uit dat ik hem moet resetten, maar das al stukken beter dan de linksys die er om de 10 minuten uitlag!

Verwijderd

Ik heb sinds eind december een Belkin 54G+ Wireless router van Belkin en het internet knalt er telkens uit, (verschilt van een paar minuten tot een paar uur tussen de uitvalmomenten).
Door de Belkin deed een oude Sweex Router/Printserver het werk, daar is het probleem eigenlijk op begonnen en een nieuwe router heeft dus niet geholpen :( .
De Sweex kon ik nog resetten door in te loggen via 192.168.2.1 .. maar bij de Belkin lukt dat nieteens.
Ik zoek al een tijdje naar de oplossing, maar op GoT vond ik niet veel.. behalve veel anderen met hetzelfde probleem dan.

Ik heb al jaren Chello icm met de Sweex router/printserver zonder enige problemen, sinds een maand of 2 begon het spontaan uitvallen.. gelijk UPC gebeld, alles resetten en weer één voor één aanzetten hielp, maar om dat elke keer te herhalen.. :/ het probleem ligt dus bij de router? wat ik dan niet snap is dat de Sweex het jaren goed heeft gedaan en dat de Belkin het de eerste week ook deed (zonder uitval dus).
Pagina: 1