Toon posts:

Inloggen op FTP server lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al tijden BulletProof FTP Server, en het heeft altijd prima gewerkt, maar sinds een paar dagen doet'ie niets meer.

'k heb al met meerdere cliënts geprobeerd (FlashFXP, Bulletproof FTP client, FreeFTP, SmartFTP) verbinding te maken maar hij blijft steeds hangen op "List -al"

alle poorten worden door m'n router doorgestuurd naar m'n lokaal adres (192.168.1.102) en ook de rechten zijn goed ingesteld, en het maakt niets uit of ik passive mode in zowel m'n server als client aan heb of niet.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

WinSock 2.0
Connecting to ******.dyndns.org
Connected to ******.dyndns.org -> IP=****** PORT=21
220 HH
USER setup
331 Password required for setup.
PASS (hidden)
230 User setup logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
REST 100
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 100.
REST 0
350 REST supported. Ready to resume at byte offset 0.
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,1,102,0,21)
LIST -al
Connection lost: ******.dyndns.org

*de IP adressen en url van m'n dyndns heb ik vervangen door ***

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 18:11 ]

Verwijderd

Je moet in de FTP server je WAN ip opgeven denk ik. Hoe kan je vanaf extern connecten naar je interne adres 192.168.1.102, niet. Hier behoord je FTP server het externe IP adres door te geven (zover ik weet).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:00:
Je moet in de FTP server je WAN ip opgeven denk ik. Hoe kan je vanaf extern connecten naar je interne adres 192.168.1.102, niet. Hier behoord je FTP server het externe IP adres door te geven (zover ik weet).
alle verbindingen worden via de router doorgestuurd naar 192.168.1.102

ik heb 't trouwens uitgeprobeerd vanaf m'n eigen pc (waar de server dus ook op staat geïnstalleerd)
maar anderen kunnen er ook niet op komen, dus daar ligt het probleem niet.
heb bij passive mode ook gewoon m'n wan adres ingevuld

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 18:09 ]

Verwijderd

ik heb 't trouwens uitgeprobeerd vanaf m'n eigen pc (waar de server dus ook op staat geïnstalleerd)
Als je vanaf je eigen PC connect naar je WAN ip, dan moet je router ook NAT loopback ondersteunen, en NAT loopback moet ingeschakeld zijn. Als dat niet het geval is dan werkt het sowieso niet vanaf intern.

Dan daarbij behoor je vanaf je externe verbinding te connecten via pasv op je WAN adres.
code:
1
2
PASV
227 Entering Passive Mode (wan.ip.adr.es,0,21)

Dit kan je proberen via een proxyserver vanuit je eigen netwerk, of vanaf andermans verbinding (ergens een onbeveiligde wifi connectie testen met een "tijdelijk" wachtwoord (ivm mogelijke sniffing op untrusted netwerk)).

In mijn FTP server (staat op m'n pc) laat ik gebruikers connecten vanaf mijn WAN IP (blijft binnenshuis, gezien ik 2 routers heb). In het geval zal jij bij "Use the following IP" je WAN ip moeten plaatsen.

Interne PC's connecten direct op het interne ipadres (zie "Don't use external IP for local connections").

Mijn FTP server werkt dus niet vanaf het internet, alleen intern, maar qua configuratie maakt dit niets uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3acb05930f475f78f6370bf3b5476667/full.png

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij passive mode ook m'n WAN adres ingevuld, en als ik vanaf m'n eigen pc test dat vul ik localhost in ipv m'n dyndns adres, dus dat zou gewoon moeten werken.

Maar ook vanaf buiten lukt 't niet verbinding te maken met m'n server :S

Verwijderd

Topicstarter
'k heb vanalles al geprobeerd, maar 't lukt me niet. Iemand enig idee?

Verwijderd

passive ftp uitzetten én je firewall even uitzetten en kijken of het dan lukt.

Voor passive FTP ligt het meer aan de firewall van de server of het wel of niet werkt.

De data zelf wordt bij FTP namelijk over een andere poort verstuurd dan de communicatie. Bij active ftp moet je client een poort daarvoor open zetten en daar willen firewalls het nog wel eens verpesten. Bij passive ftp moet de server een poort open zetten voor de data en dient de firewall daar dynamisch poorten open te kunnen zetten voor specifieke klanten in overeenstemming met de FTP-service.

Het lijkt mij dus toch een firewall-iets. Misschien staat er in dit topic nog iets nuttigs:
[FTP] hoe FTP toestaan op firewall

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 13:51 ]

Verwijderd

je poorten geforward? je dns bijgewerkt?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:45

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:47:
passive ftp uitzetten én je firewall even uitzetten en kijken of het dan lukt.

Voor passive FTP ligt het meer aan de firewall van de server of het wel of niet werkt.

De data zelf wordt bij FTP namelijk over een andere poort verstuurd dan de communicatie. Bij active ftp moet je client een poort daarvoor open zetten en daar willen firewalls het nog wel eens verpesten. Bij passive ftp moet de server een poort open zetten voor de data en dient de firewall daar dynamisch poorten open te kunnen zetten voor specifieke klanten in overeenstemming met de FTP-service.

Het lijkt mij dus toch een firewall-iets. Misschien staat er in dit topic nog iets nuttigs:
[FTP] hoe FTP toestaan op firewall
Nah, hij probeert passive te verbinden met zijn interne IP-adres, op poort 21. Die staat open, anders krijg je uberhaupt geen control-verbinding :)

TS: Probeer je passive portrange eens op wat anders te zetten dan poort 21, forward die poort(range) in je router en zorg ook dat poort 20 openstaat. Volgens mij werkt het nooit zo extreem goed met 2 'verschillende services' op dezelfde poort. Lokaal kan je trouwens gewoon active mode gebruiken, dat is nog een stuk sneller (met veel bestanden vooral) ook.

Verwijderd

DataGhost schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Nah, hij probeert passive te verbinden met zijn interne IP-adres, op poort 21. Die staat open, anders krijg je uberhaupt geen control-verbinding :)
Met passive ftp verbind je en communiceer je op poort 21. De server laat echter weten op welke poort je de data op kan halen als client. Als de server vervolgens diezelfde poort blocked met z'n firewall gaat het mis. Die data poort kan een willekeurige poort zijn en de firewall van de server moet er dus voor zorgen dat die poort op dat moment voor die client open staat.
DataGhost schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:08:
[...]

Ja, dat weet ik, maar het PASV-command zegt dat hij maar op poort 21 moet proberen te connecten, waar de control-verbinding al loopt. Ik heb dus het gevoel dat de TS dit zo heeft ingesteld :+ zodat hij maar 1 poort hoeft te forwarden... en dat hij die portrange even moet veranderen.
ah, ik zie het. Ehm.... kan dat? communiceren en data-overdracht beide over poort 21?
Ehm... dan sta ik dus achter jou post :D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 14:10 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Met passive ftp verbind je en communiceer je op poort 21. De server laat echter weten op welke poort je de data op kan halen als client. Als de server vervolgens diezelfde poort blocked met z'n firewall gaat het mis.
Ja, dat weet ik, maar het PASV-command zegt dat hij maar op poort 21 moet proberen te connecten, waar de control-verbinding al loopt. Ik heb dus het gevoel dat de TS dit zo heeft ingesteld :+ zodat hij maar 1 poort hoeft te forwarden... en dat hij die portrange even moet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de portrange in m'n router alle poorten doorgestuurd naar m'n server.
't hoort niet zo, zo'n brede portrange door te sturen, maar zo heb ik 't ff wel.

en het maakt niet uit of ik in m'n router m'n PASV FTP enable of disable, hij doet 't beide keren niet.
Firewall op disable zetten help trouwens ook niets

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 17:10 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:08:
ik heb de portrange in m'n router alle poorten doorgestuurd naar m'n server.
't hoort niet zo, zo'n brede portrange door te sturen, maar zo heb ik 't ff wel.
Waarom niet? En je kan die portrange perfect kleiner maken, je moet alleen zorgen dat er geen gebruikte poorten in zitten. Welke portrange heb je nu ingesteld?
en het maakt niet uit of ik in m'n router m'n PASV FTP enable of disable, hij doet 't beide keren niet.
Firewall op disable zetten help trouwens ook niets
Op je router :? Wat voor router heb je? Hoe probeer je verbinding te maken? Intern naar je externe IP? Heeft je router een NAT-loopback? Staat die ingeschakeld? Wat gebeurt er als je verbinding maakt met het interne IP van je FTP-server? Wat gebeurt er als je in je FTP-client passive mode uitschakelt? Staat de passive portrange in je ook in je FTP-server zo ingesteld als in je router? Staat het externe IP in je FTP-server goed ingesteld? etc...

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de E-Tech RTBR03
ik heb zoveel programma's die allemaal een andere poort gebruiken, dat ik maar gewoon al m'n poorten heb doorgestuurd naar m'n pc (waar ook m'n FTP op staat geïnstalleerd)
als ik vanaf die zelfde pc probeer te testen vul ik natuurlijk niet m'n dyndns naam of WAN ip in, maar gewoon localhost.
Heel vaag, maar zonder dat ik iets aan de instellingen verander doet'ie het 't ene ogenblik wel en 't andere weer niet.
ik heb nu even in m'n FTP client passive mode uitgeschakeld, en dan doet'ie het vanuit hier wel, maar een half uur later blijft'ie weer hangen op LIST -al :? en even later zie ik m'n lijst wel en blijft'ie hangen op de transfer van een bestand.

vanaf een andere pc, doet'ie het nog steeds helemaal niet trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
ftp://test:GoT@hh84.dyndns.org
er staan 2 mappen in, één met een setupfile, en één met fonts

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 01:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
of mag ik dat hier niet plaatsen? :$

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
ja dat mag je hier plaatsen
in passive kom ik er niet op iig, in active wel. (dwz, listing gaat goed, maar file downloaden wil in pasv niet)

trouwens moet je poortje 22 ook even forwarden he ;)

ow enneuh, gebruik deze eens:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:52:
ja dat mag je hier plaatsen
in passive kom ik er niet op iig, in active wel. (dwz, listing gaat goed, maar file downloaden wil in pasv niet)

ow enneuh, gebruik deze eens:
[afbeelding]
die staat ook geforward (22)

file download lukt jou in active wel?

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

BasieP schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:52:
Je bedoelt poort 20. Poort 22 is van SSH.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:25:
ik gebruik de E-Tech RTBR03
ik heb zoveel programma's die allemaal een andere poort gebruiken, dat ik maar gewoon al m'n poorten heb doorgestuurd naar m'n pc (waar ook m'n FTP op staat geïnstalleerd)
als ik vanaf die zelfde pc probeer te testen vul ik natuurlijk niet m'n dyndns naam of WAN ip in, maar gewoon localhost.
Heel vaag, maar zonder dat ik iets aan de instellingen verander doet'ie het 't ene ogenblik wel en 't andere weer niet.
ik heb nu even in m'n FTP client passive mode uitgeschakeld, en dan doet'ie het vanuit hier wel, maar een half uur later blijft'ie weer hangen op LIST -al :? en even later zie ik m'n lijst wel en blijft'ie hangen op de transfer van een bestand.

vanaf een andere pc, doet'ie het nog steeds helemaal niet trouwens.
Ik zie nog geen antwoord op mijn andere vragen. Als ik passive probeer te connecten werkt het trouwens gewoon, hetzij na een wachttijd.
PASV
227 Entering Passive Mode (80,57,164,181,0,20)
connecting data channel to 80.57.164.181:0,20(20)
data channel connected to 80.57.164.181:0,20(20)
LIST
150 Data connection accepted from 62.131.46.165:39129; transfer starting.
# transferred 72 bytes in < 0.001 seconds, 562.500 Kbps ( 70.313 Kbps), transfer succeeded.
226 Transfer ok
Ik zie alleen dat hij dit keer verbinding wil maken met poort 20. Deze is normaal 'gereserveerd' voor active mode transfers. Daarom nog een keer de vraag: wat is je passive portrange?
En draait er een firewall op jouw pc?

Edit: nog een keer gelezen en gezien dat bij BasieP de listing ook goed gaat. Inderdaad, als ik een transfer start:
Starting request
TYPE I
200 Type set to I.
PASV
227 Entering Passive Mode (80,57,164,181,0,21)
connecting data channel to 80.57.164.181:0,21(21)
data channel connected to 80.57.164.181:0,21(21)
RETR dvdshrink32setup.exe
en verder niks. Ik heb het gevoel dat je passive range gewoon vanaf poort 20 begint en daarna steeds optelt ofzo? In ieder geval probeert mijn client nu een RETR op je ftp-control verbinding. Dit werkt niet natuurlijk.

Aha, nu werkt het wel.
TYPE I
200 Type set to I.
PASV
227 Entering Passive Mode (80,57,164,181,0,21)
connecting data channel to 80.57.164.181:0,21(21)
data channel connected to 80.57.164.181:0,21(21)
RETR dvdshrink32setup.exeError reading response from server.
It appears that the connection is dead. Attempting reconnect...
Connecting to 80.57.164.181:21
Connected to 80.57.164.181:21 in 0.015625 seconds, Waiting for Server Response
220 HH
Host type (1): Automatic detect
USER test
331 Password required for test.
PASS (hidden)
230 User test logged in.
SYST
215 UNIX Type: L8
Host type (2): UNIX (standard)
PWD
257 "/" is current directory.
CWD DVD Shrink v3.2
250 CWD command successful. "/DVD Shrink v3.2" is current directory.
New connection OK. Reissuing command.
TYPE I
200 Type set to I.
PASV
227 Entering Passive Mode (80,57,164,181,0,20)
connecting data channel to 80.57.164.181:0,20(20)
data channel connected to 80.57.164.181:0,20(20)
RETR dvdshrink32setup.exe
150 Data connection accepted from 62.131.46.165:39546; transfer starting for dvdshrink32setup.exe (1117491 bytes).
Zoals je ziet ging het fout en kreeg ik een timeout. Mijn client maakte automatisch opnieuw verbinding met jouw server en omdat er dit keer geen list werd uitgevoerd, werd opnieuw poort 20 toegewezen. Nog sterkere vermoedens dat je passive range fout staat dus.

[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 02-01-2007 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voorheen mijn passive portrange in bulletproof ftp ingesteld op 21 t/m 21
vandaag heb ik 'm ingesteld op 20 t/m 22
in m'n router heb ik alle poorten t/m 6699 doorgestuurd naar 192.168.1.102 (ja ik weet dat dat niet veilig is)
in m'n router heb ik m'n "PASV FTP Virtual Server Settings" ingesteld op
enabled, FTP port 21, server IP 192.168.1.102.
ik gebruik nog steeds Norton Personal Firewall (voor n00bs ik weet het, erg hè, maar ik had destijds geen zin om uit te zoeken welk programma ik het beste kan gebruiken) deze stond vandaag overigens de hele dag disabled.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:27:
Ik had voorheen mijn passive portrange in bulletproof ftp ingesteld op 21 t/m 21
vandaag heb ik 'm ingesteld op 20 t/m 22
in m'n router heb ik m'n "PASV FTP Virtual Server Settings" ingesteld op
enabled, FTP port 21, server IP 192.168.1.102.
Misschien moet je mijn post nog een keer lezen voordat duidelijk is wat ik precies bedoel. Even ter informatie, met 'ftp-control' bedoel ik poort 21. Waarschijnlijk wordt het daarna vanzelf duidelijk. Ik kan je in ieder geval vertellen dat '21 tm 21' niet gaat werken, '20 tm 22' ook niet en 'port 21' al helemaal niet. Sowieso is het handiger je range iets groter te houden dan 3 poorten, maak er minstens 10 van ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:02:
[...]

Misschien moet je mijn post nog een keer lezen voordat duidelijk is wat ik precies bedoel. Even ter informatie, met 'ftp-control' bedoel ik poort 21. Waarschijnlijk wordt het daarna vanzelf duidelijk. Ik kan je in ieder geval vertellen dat '21 tm 21' niet gaat werken, '20 tm 22' ook niet en 'port 21' al helemaal niet. Sowieso is het handiger je range iets groter te houden dan 3 poorten, maak er minstens 10 van ofzo.
oke portrange in m'n FTP ingesteld op 50000 t/m 50100 en in de router deze portrange ook door laten sturen naar 192.168.1.102

moet de PASV FTP Virtual Server van m'n router nou wel of niet ingeschakeld worden, en zo ja op welke poort (kan maar 1 poort opgeven, geen range)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:22:
oke portrange in m'n FTP ingesteld op 50000 t/m 50100 en in de router deze portrange ook door laten sturen naar 192.168.1.102

moet de PASV FTP Virtual Server van m'n router nou wel of niet ingeschakeld worden, en zo ja op welke poort (kan maar 1 poort opgeven, geen range)
Wat jij portrange noemt is je passive port range. op je router moet je dus die range plus poort 21 doorlussen naar je pc.

edit:
Om je eigen server te testen heeft het geen zin om dat vanaf die server zelf te doen aangezien de meeste routers hier niet mee om kunnen gaan (zie ook de post van KingOf Dos). Makkelijker hiervoor is http://web2ftp.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Sosabowski op 03-01-2007 00:26 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:24:
[...]

Wat jij portrange noemt is je passive port range. op je router moet je dus die range plus poort 21 doorlussen naar je pc.
In m'n router heb ik poort 1 t/m 6699 en poort 50000 t/m 50100 doorgestuurd naar m'n pc.
in m'n FTP server heb ik die poort 50000 t/m 50100 ingesteld als de passive port range

met web2ftp.com werkt het nu

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 00:44 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:34:
In m'n router heb ik poort 1 t/m 6699
Dat is wel een beetje overdreven en potentieel gevaarlijk, naast je passive port range poort 21 en dat is voldoende.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:51:
[...]

Dat is wel een beetje overdreven en potentieel gevaarlijk, naast je passive port range poort 21 en dat is voldoende.
ja maar ik had zóveel programma's die elk weer een aparte portrange nodig hadden, dat ik er maar 1 range van heb gemaakt.

zou jij m'n FTP es willen proberen?

en weet je nog een goed firewall programma wat ik zou kunnen gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:22:
[...]

Ik denk dat als je PASV FTP Virtual Server aan zet dat je router dan tijdelijk de poort open zet die de FTP-server beschikbaar stelt voor data-overdracht wanneer je passive FTP gebruikt. Maar als je het echt zeker wilt weten moet je even naar de handleiding van je router zoeken/googlen

(ik kan zo wel even op je ftp inloggen om te kijken wat er gebeurt, maar nu ben ik nog even met wat andere dingetjes bezig :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 08:48 ]

Verwijderd

Zojuist ingelogd op Passive mode en dat ging perfect.

Active ga ik niet testen, want dat gaat mijn eigen firewall hier tegen houden.

Ik communiceerde met poort 21 en ik mocht en kon je data ophalen op poort 50080. Dat betrof de LIST-data. De File-data die ik daarna opgehaald heb kwam van poort 50020. Daarna switchte ie (volgens mij was dat data van hetzelfde bestand) naar poort 50023. Daarna was het klaar :) .

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 09:27 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:58:
[...]

ja maar ik had zóveel programma's die elk weer een aparte portrange nodig hadden, dat ik er maar 1 range van heb gemaakt.

zou jij m'n FTP es willen proberen?

en weet je nog een goed firewall programma wat ik zou kunnen gebruiken?
web2ftp.com, zoals al eerder is aangegeven :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
't werkt nu allemaal weer prima, bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

welke firewall zouden jullie aanraden?

Verwijderd

Topicstarter
nog even een vraagje: als ik meerdere mappen heb "gedeeld", dan staat er standaard 1 als home directory ingesteld, die map/schijf zie ik ook als ik verbinding maak met m'n ftp, maar hoe kan ik die andere mappen/schijven openen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:58:
nog even een vraagje: als ik meerdere mappen heb "gedeeld", dan staat er standaard 1 als home directory ingesteld, die map/schijf zie ik ook als ik verbinding maak met m'n ftp, maar hoe kan ik die andere mappen/schijven openen?
niet helemaal duidelijk wat je bedoeld, maar volgens mij kun je gewoon in je home-map een snelkoppeling maken naar de andere mappen waar je ftp toegang toe heeft. Als je dat bedoeld tenminste..

Verwijderd

Topicstarter
zoveelste edit van dit bericht, 't werkte niet, maar blijkbaar had't gewoon ff wat tijd nodig. nu doet'ie 't wel

bedankt!

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 00:26 ]

Pagina: 1