Toon posts:

Kapotte speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal jaar geleden tweede hands een Sony g4 speaker set gekocht en een daarbijhorende Sony versterker. Deze had altijd mooi geluid maar door ruimte gebrek had ik deze een paar maanden op geborgen op zolder. Nu wou ik dit zooitje weer eens allemaal aan gaan sluiten.

Maar nu blijkt dat een box echt super slecht geluid had. De andere had nog steeds het volle geluid zo als die altijd had.

Ik ging op onderzoek uit om er achter te komen waar het aan zou kunnen liggen.
Ik heb alles van die ene box er uit gehaald. De Tweeter en die voor de midden tonen deden het nog perfect alleen de onderste, voor de bas komt helemaal geen geluid meer uit!

Deze heb ik er toen verder uit gehaald en los aan gesloten. Nog steeds geen geluid.
Waar zou dit aan kunnen liggen, en komt dit vaker voor?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je de conus induwt "schraapt" het dan? En als je een mulitmeter op de polen zet, meet je dat wat?
En, kan je de litze zien lopen? Zit die nog vast?

Meestal is je enige optie de woofer vervangen overigens.

Wise enough to play the fool

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:27

DJ Vincento

1422055

Als je de woofer voor de ene speaker vervangt, moet je dat ook bij je andere speaker doen. De kans dat je nog een originele woofer vind is erg gering, en met twee verschillende woofers klinkt het meestal niet (tenzij je dat mmoi vind).

Nog beter zou zijn om betere speakers te kopen (kosten geen drol op de rommelmarkt)
maar ik lees dat je zeer gehecht aan je speakers bent,dus dat zal je wel niet zien zitten.