Toon posts:

CM Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een Coolermaster 380 Watt voeding gekocht.
Deze heeft een 24 pins [20+4] moederbord connector en een 4 pins.

Mijn moederbord, Asrock AM2 ALIVESATA2-GLAN beschikt over een 20 pin moederbord input en een 4 pins.

Hoe moet ik nu die voeding aansluiten? de 4 pins kan op de 4 pins. maar die 24 pins hoe gaat dat??
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/258fe35e495f3813db5e43babdc4ac9f.gif

hopelijk kunnen jullie me helpen.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:33:
Hoi,
Ik heb een Coolermaster 380 Watt voeding gekocht.
Deze heeft een 24 pins [20+4] moederbord connector en een 4 pins.

Mijn moederbord, Asrock AM2 ALIVESATA2-GLAN beschikt over een 20 pin moederbord input en een 4 pins.

Hoe moet ik nu die voeding aansluiten? de 4 pins kan op de 4 pins. maar die 24 pins hoe gaat dat??
[afbeelding]

hopelijk kunnen jullie me helpen.
Gewoon atx in atx die 4 die je kan loskoppelen moet je er afhalen dus, en dat losse stekkertje wat niet bij atxconnector hoort in die 4 pins aansluting op mobo. Rest is gewoon voor drives. Dit had je met een beetje zoken makkelijk kunnen vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Felixje op 31-12-2006 15:37 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die 24-pins ATX-connector past als het goed is gewoon op de 20-pins aansluiting, maar dan steken er wel 4 pinnetjes uit. Dat kan geen kwaad, al moet je wel even opletten hoe je die connector op de aansluiting zet. Als het goed is past het fysiek maar op 1 manier, maar bij sommige moederborden kan het wel op 2 manieren.
Felixje schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:36:
[...]

Gewoon atx in atx, en dat losse stekkertje wat niet bij atx hoort in die 4 pins aansluting op mobo. Rest is gewoon voor drives. Dit had je met een beetje zoken makkelijk kunnen vinden
Hij weet waar alles voor dient, maar vraagt zich af hoe de 24-pins ATX-connector in een 20-pins aansluiting moet. :z

[ Voor 40% gewijzigd door AtleX op 31-12-2006 15:37 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat staat in de handleiding :Z

Maargoed, waarschijnlijk kun je die vier pins gewoon los halen, en niet aansluiten. Check anders ook de FAQ's eens, of Google ;)
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:52:
ik heb het mobo + voeding nog niet.. krijg hem in een van de volgende dagen binnen :)
Da's geen excuus. De manuals zijn gewoon op het internet te vinden, als je het al niet op Google of in de FAQ's had gezien.

[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 31-12-2006 15:57 ]

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:14
Gewoon van die 20+4 de 4 pins loskoppelen. Dan moet het werken ;)

Verwijderd

De "ATX 12V connector" gaat in de 4 pins aansluiting op het moederbord (stroom voor cpu).
Van de 20+4 connector haal je de 4 eraf (schuiven) en stop je de 20 in de aansluiting op het moederbord (stroom voor mobo + uitbreidingskaarten).

Overigens staat dit zonder enige vorm van twijfel ook in de handleiding van mobo en/of voeding!

Damn, way too slow :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik wist het namelijk niet echt zeker.
ik heb het mobo + voeding nog niet.. krijg hem in een van de volgende dagen binnen :)

maar in ieder geval. bedankt.

Verwijderd

Bij die Coolermaster 380 watt kun je tegenwoordig die 4 pins er niet meer afschuiven (heb er een aantal in m;'n handen gehad en in het begin was dit inderdaad wel zo). Met een beetje geluk kun je die 4 overgebleven gewoon uit laten steken.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

En anders gewoon een convertertje aanschaffen van 24 naar 20 pins.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
oke, allemaal bedankt :)
Pagina: 1