Al een tijdje heb ik last van vastlopers tijdens het gamen - meestal eindigt het in het freezen van het beeld en het geluid dat eerst wat looped en vervolgens helemaal verstoort in herrie. Ik heb al uitgesloten dat het aan m'n videokaart ligt (Sapphire X1900XTX) aangezien die wél hele intensieve (en geluidsloze) dingen als 3dmark 06 doorstaat zonder crashen. M'n geluidskaart is een SB Audigy (+/- een jaar oud). Eerst gebeurde het alleen in 'geluidsintensieve' spellen als BF2, maar nu dan ook in oudere spellen als Deus Ex.
Verder systeem:
Asus P5GD2 Premium (wellicht probeer ik de onboard geluidskaart nog wel, maar is natuurlijk niet vergelijkbaar)
Pentium 4 3.2Ghz
2x WDC 250GB 7200rpm op SATA
Sapphire X1900XTX
1GB RAM (goed merk, maar vergeten)
Nu is mijn vraag;
1. Ligt dit probleem bij m'n geluidskaart? (gezien het loopende en verstoorde geluid tijdens vastlopers) en;
2. Wat is een goede kaart? M'n vertrouwen in Creative is een beetje weg aangezien die dingen wel héél makkelijk kapot gaan (inmiddels een stapeltje SoundBlaster Live!'s in m'n kast), maar zijn er wel goede alternatieve voor gamers? Zo niet, *zucht* wat is dan een goede? Is de X-Fi Xtreme Music z'n geld waard, of heb ik aan die SB Audigy SE (+/- 30 euro) genoeg?
Alvast bedankt en prettig oud&nieuw
Verder systeem:
Asus P5GD2 Premium (wellicht probeer ik de onboard geluidskaart nog wel, maar is natuurlijk niet vergelijkbaar)
Pentium 4 3.2Ghz
2x WDC 250GB 7200rpm op SATA
Sapphire X1900XTX
1GB RAM (goed merk, maar vergeten)
Nu is mijn vraag;
1. Ligt dit probleem bij m'n geluidskaart? (gezien het loopende en verstoorde geluid tijdens vastlopers) en;
2. Wat is een goede kaart? M'n vertrouwen in Creative is een beetje weg aangezien die dingen wel héél makkelijk kapot gaan (inmiddels een stapeltje SoundBlaster Live!'s in m'n kast), maar zijn er wel goede alternatieve voor gamers? Zo niet, *zucht* wat is dan een goede? Is de X-Fi Xtreme Music z'n geld waard, of heb ik aan die SB Audigy SE (+/- 30 euro) genoeg?
Alvast bedankt en prettig oud&nieuw