Ondanks nieuwe update, Software-update scherm leeg

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12-2025
Beste macfans,
ik ben bezitter van een MBP(15", c2d).

Nu is het zo dat ik laatste weer even op "software-update" klikte omdat ik op tweakers.net zag dat er nieuwe firmware of iets dergelijks was. Nu geeft de software-update de volgende melding:
"Er is nieuwe software beschikbaar voor uw computer", echter het keuzescherm eronder blijft leeg, en ik kan enkel op 'stop' klikken.

Ga ik naar 'systeem voorkeuren'-->'software-update'-->'zoek nu' dan krijg ik de melding dat het zoeken is mislukt en dat ik mijn internet verbinding moet controleren. Echter al mijn applicaties die met netwerk/internet te maken hebben werken naar behoren(Firefox, msn, limewire etc)

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt en de beste wensen,
grt
Alien

Verwijderd

De laatste generatie C2D Macbook Pro's hebben de laatste firmware (op het moment van schrijven) op de Apple website niet nodig - ook als je de update manueel download en probeert te installeren, zal het installatieprogramma aangeven dat de update niet nodig is.
Dit, ondanks het feit dat je Boot ROM Version *niet* overeen zal komen met de geupdate ROM Version die de Apple website vermeld.

Zelf ben ik destijds naar de Apple Store bij Rotterdam CS geweest om hierover wat opheldering te krijgen, maar daar kreeg ik twee opgehaalde schouders en nietszeggend gezicht. Vervolgens later nog naar A Mac geweest in Utrecht en daar wist de meneer van de Techniek me uit te leggen dat de laatste generatie Intel macs de updates niet nodig zouden hebben.

Blijft natuurlijk een vreemd verhaal dat dit niet op de website wordt vermeld, maar goed - if it ain't broken, don't fix it...

& Over internetverbindingsproblemen: geen idee. Succes daarmee, weet in ieder geval dat je niet hoeft in te zitten over de firmware upgrade! ;)

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12-2025
OK, dat is mooi. Maar vaak zijn er nog wel eens kleinere updates voor osx, ik hoop maar dat deze wel zichtbaar worden t.z.t.