[Mail] Importeren vanuit Thunderbird neemt alleen oudste mal

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Nu ik eindelijk een Macbook Pro heb weten te bemachtigen ben ik bezig met de overschakeling van Windows XP naar Mac OS X. Vrijdag heb ik het ding opgehaald bij de Apple Centre op de Lijnbaan en nu heb ik eigenlijk alles goed werkend.
Het enige probleem zit 'm nog in Mail: ik wilde m'n email van Outlook 2003 exporteren naar Mail. Dat kan niet zomaar, maar via Outlook(Win)->Thunderbird(Win)->Mail(Mac) lukt dat wel.. Dat wil zeggen: min of mer wel. In Thunderbird zijn alle emails gewoon te zien, ook als ik Thunderbird op de Mac installeer zie ik alle emails. En dan gewoon netjes in mapjes, zoals ik dat gewend ben. Tot zover niets aan de hand dus.
Als ik echter de email importeer in Mail krijg ik wél alle mappen gewoon, maar per submap maar één email.
Als ik bijvoorbeeld de volgende mappen heb:
Map A\Map B\Map C en dan in Outlook/Thunderbird zie dat Map A 15 emails heeft, Map B 8 emails en Map C 17 emails, verwacht ik dat ook te zien in Mail. Deze geeft echter aan dat er in die drie mapjes maar één email is. Dit is altijd de oudste email uit de map. Omdat ik nu eigenlijk al sinds gisteren bezig ben met het overzetten van m'n mail van Outlook naar Mac (of ten minste, sinds gisteren aan het zoeken ben naar een oplossing ;)) had ik nu toch wel 'ns verwacht dat k het werkend zou hebben. Al het andere werkt namelijk inderdaad "out of the box".
Als iemand hier een idee over heeft houd ik me aanbevolen.

Oh ja, ik wil trouwens geen Thunderbird gebruiken (en liever ook geen Entourage, omdat ik geen zin heb om Office voor Mac speciaal te kopen).

United we stand, and divided we fall

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het ook geprobeerd en heb één tip voor je: wanneer je een creditcard hebt, bespaar je de moeite en koop de software van Little Machines, genaamd O2M (ofwel Outlook to Mail). Voor mij bleef het anders een gebed zonder eind. Ik heb het ook via de door jouw genoemde weg geprobeerd en dat faalde helaas ook (ook het importeren van voornoemde Thunderbird MBOX in de Mac versie van Thunderbird.
Nog wel één tip, het lijkt beter te werken, wanneer de mappen in Outlook geen submappen hebben.

Wat ik zelf nog heb geprobeerd is een IMAP server runnen (lokaal) op mijn Windows PC en daar alle mappen naartoe te kopiëren, maar ook dat werkte niet geheel zoals voorzien.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ten tijde van mijn overstap heb ik op mijn windows machine tijdelijk mdaemon gezet (mail server software met een trial van 30 dagen). 1 account met imap aangemaakt en vanaf mijn windows machine alle mailtjes in de daar aanwezige client overgezet naar de mailserver.

en op de mac een tijdelijke extra account aangemaakt die het vervolgens weer van de mailserver aftrok. dit is imo de snelste manier.

Van klussen krijg je grijze haren

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 10:39
Ik heb zelf precies hetzelfde moeten doen, op Google had ik wat voorbeelden gevonden waar je email precies opgeslagen staat in Thunderbird.

Bovenste resultaat did the trick for me.

Deze bestanden heb ik vervolgens geimporteerd in Mail. Werkte bijna goed, bijna omdat de meeste emails er dubbel in kwamen te staan om een of andere reden. Dit heb ik toen maar handmatig even uit lopen zoeken en na een half uurtje werk had ik m'n mail netjes op mn MB staan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
tonyisgaaf: Helaas heb ik geen creditcard, maar misschien kan ik via-via iets regelen. Ken vast wel mensen die er wel één heben.

www.outer: Ga ik zeker even bekijken, bedankt voor de tip.

XyritZz: Ik weet waar de mail van Thunderbird staat, dat is het probleem niet. Zojuist nog even (door jouw google-linkje te volgen) getest om een map te nemen die géén submappen heeft en die op het bureaublad te plaatsen. Vervolgens Mail gezegd dat de mbox-files op m'n bureaublad staan. Hij importeerde keurig de map..... Met maar één email... :(

Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp zo ver.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Het lijkt er op dat jouw manier gewerkt heeft www.outer, heel erg bedankt! :)

Pagina: 1