Ik heb een Icy Box IB-NAS2000-B disk en die wil ik kunnen benaderen via het internet met behulp van de ingebouwde FTP server. Dit lukt op zich zonder problemen maar mijn probleem is dat ik een Tiscali abo heb met een ZyXEL P-2602HW-D1A router. Ik krijg geen vast IP adres en weet daardoor na een stroomstoring of zoiets dergelijks mijn FTP servertje niet meer te vinden. Ik wil geen PC als server draaien omdat ik de energie consumptie daarvan te hoog vind. Kan ik iets in de router of de NAS instellen zodat ik mijn IP altijd kan achterhalen? Of is er een andere manier om mijn IP te achterhalen?
Edit:
Bij DynDNS heb ik toch een client nodig? En daarvoor zou ik dus toch een PC aan moeten laten staan. Ook begrijp ik dat de kans relatief klein is dat ik mijn IP verlies maar ik wil gewoon het risico niet lopen! Ik heb ook al een UPS klaar staan om de Router en de NAS van noodstroom te voorzien maar ik wil ook geen problemen hebben als er bijvoorbeeld een probleem bij Tiscali is geweest.
Edit:
Bij DynDNS heb ik toch een client nodig? En daarvoor zou ik dus toch een PC aan moeten laten staan. Ook begrijp ik dat de kans relatief klein is dat ik mijn IP verlies maar ik wil gewoon het risico niet lopen! Ik heb ook al een UPS klaar staan om de Router en de NAS van noodstroom te voorzien maar ik wil ook geen problemen hebben als er bijvoorbeeld een probleem bij Tiscali is geweest.
[ Voor 19% gewijzigd door Merijn70 op 31-12-2006 14:18 . Reden: toevoeging / reactie ]