Externe Raid1 oplossing

Pagina: 1
Acties:

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Als hobby/freelance fotograaf maak ik elk weekend +/- 500 tot 1000 foto’s dit is goed voor +/- 10GB
Deze foto’s moeten minstens 2jaar beschikbaar blijven en pas daarna kan ik ze als JPG (kleiner formaat weg schrijven)
Als data oplossing heb ik gekozen voor 6 losse Externe USB harddisks, dient dus enkel als Archief.
Dit vind ik het makkelijkst aangezien ik zo nu en dan een disk kan meenemen naar de klant. en de disks verder altijd uit staan. (geluid/slijtage)
Echter zelfs met de minimale hoeveelheid uren is er vorige maand toch een(oudere) harddisk vastgelopen, en was ik in eerste instantie alles kwijt, maar heb ik door diverse restore tools bijna alles terug kunnen halen. (maar toch een goede waarschuwing, en erg geschrokken)

Ik ben dus op zoek naar een Raid 1 configuratie.
Ik heb me oog laten vallen op de Netgear SC101
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=LS%23N01

Zijn er mensen met ervaringen van dit product? Of hebben ze ervaring met soortgelijke data oplossingen.
(liefst zo low budget mogelijk)

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door carpcatcher op 31-12-2006 15:30 . Reden: typo ]

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
die netgear heeft drivers nodig op elke pc geloof ik, vind ik persoonlijk het grootste nadeel

de D-Link dns-323 niet en zou ook iets sneller zijn, misschien beter?

er is hier trouwens ook een topic over zulke nas netwerk devices
[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen

en denk eraan, RAID 1 is GEEN GOEDE BACKUP, eigenlijk zou je 2 zo een devices nodig hebben dan :-)

[ Voor 14% gewijzigd door anglico op 31-12-2006 15:40 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
hmm prijs verschil is wel groot +/- 150 euro.

wel heb ik inderdaad een probleem als de Netgear niet over 3~4 jaar met nieuwe drivers komt voor OS-?X?

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
of haal 2 maal een Synology ds-106

dan kan je 1 als primaire backup gebruiken en de 2de als backup van de 1ste backup.

een van de belangrijkste backup regels is dat je van een werkende backup OOK een backup moet hebben

ben trouwens ook op zoek naar een backup systeem voor mijn fileserver/workstations en de DS-106 maakt het meeste kans denk ik

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758