Bedraad netwerk maken met XP home edition

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo,

Ik ben al een hele tijd aan het stoeien met mijn netwerk, of beter gezegd om een netwerk te maken:

- Ik heb 2 PC's met windows XP home edition service pack 2
- Deze zitten m.b.v. lan kabel aangesloten op een netwerk switch
- in deze switch zit ook een lan kabel welke naar mijn VOOD 422 modem (tele2 compleet lite) gaat.

Ik had oorspronkelijk in paats van mijn netwerk switch hier een modm/router van SMC zitten, maar vanwege de problemen met het maken van een netwerk heb ik een switch gekocht, maar ook hiermee werkt het allemaal niet.

Ik heb de wizzard netwerk instellen inmiddels meerdere malen uitgevoerd op beide PC's maar zonder succes. PC's hebben een unieke naam en de werkgroep is op beide PC's gelijk.

Maar als ik zoek naar computers in werkgroepen, dan zie ik alleen de "eigen" computer en dus niet de tweede.

Tot voor kort kon ik wel op beide computers internetten (en naar elkaar pingen), maar dat lukt om onverklaarbare reden nu ook al niet meer.

Ik heb al veel fora bekeken en van alles geprobeerd, maar dus zonder succes, dus nu zelf maar een vraag gesteld.

Ik heb inmiddels wel begrepen dat veel mensen problemen hebben met internet op meerdere computers met gebruik van de tele2 VOOD422.

Ik heb ook gelezen dat netwerkproblemen vaker voorkomen bij gebruik van XP home edition, maar sommigen hebben hier om onverklaarbare reden weer geen problemen mee.
Een upgrade naar XP professional ga ik in elk geval niet doen, want dit is mij veel te duur en ik ga geen illegale software draaien.

Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd, want ik irriteer me inmiddels mateloos!!

Verwijderd

staat firewall in pc2 aan of in pc1 dan krijg je van die vage conflicten?

en staat in netwerkkaart de share wel aan?
en staat er wel een map gesshared ?

zelf zou ik kiezen voor
Modem van tele 2 dan een router die het modem van tele2 ondersteund dan dan beide pc's aan de router koppelen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 14:06 ]

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:59
snaptnie schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:03:
Ik had oorspronkelijk in paats van mijn netwerk switch hier een modm/router van SMC zitten, maar vanwege de problemen met het maken van een netwerk heb ik een switch gekocht, maar ook hiermee werkt het allemaal niet.
Ik zou toch maar weer je router pakken, een router kan namelijk iets wat een switch niet kan: een netwerk opzetten en automatisch de IP adressen uitdelen (DCHP aanzetten), hier zou het ideaal mee moeten werken, ook met HOME.

Ik heb zelf ook een SMC modem&router ineen en ik vind de SMC's erg prettig qua webinterface om alles in te stellen: router op DCHP, pc's automatisch een IP adres laten verkrijgen, beide pc's in dezelfde werkgroep en de firewalls goed configureren, en uiteraard printer&bestandsdeling aanzetten.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Wat is het IP van beide machines :?

Volgens mij had je eerst een modem/router die netjes dynamische IP adressen aan je machines uitdeelde, waardoor ze op het netwerk konden komen en elkaar konden zien. Deze router ligt er nu uit en hebben de machines ook geen IP adres meer.

Gaan beide machines nu zelfstandig van elkaar nu een verbinding opzetten, begrijp ik dat goed :?
Gaat dat wel goed dan :?

let the past be the past.

• snaptnie
er zijn betsnden en mappen geshared en de firewall staat op beide PC's uit. Ik heb de router er tussen uit gehaald en de switch geprobeerd om te voorkomen dat hier een foute instelling in zou staan. het modem is de door tele2 geleverde modem, dat is ook de enige optie (helaas!)

Zou het eventueel een oplossing zijn om een extra netwerk kaart in pc 1 te hanegn en hier een directe verbinding mee naar pc2 te maken en dan pc1 direct aan het modem (zonder switch of router dus)?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:59
snaptnie schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:12:
er zijn betsnden en mappen geshared en de firewall staat op beide PC's uit. Ik heb de router er tussen uit gehaald en de switch geprobeerd om te voorkomen dat hier een foute instelling in zou staan. het modem is de door tele2 geleverde modem, dat is ook de enige optie (helaas!)

Zou het eventueel een oplossing zijn om een extra netwerk kaart in pc 1 te hanegn en hier een directe verbinding mee naar pc2 te maken en dan pc1 direct aan het modem (zonder switch of router dus)?
Echt, je hebt je router nodig om een simpel netwerkje te maken... ;)
die extra netwerkkaart gaat niet zo werken

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• snaptnie
SPee: de IP's zij nu 90.128.xxx.xx en 89.128.xxx.xx

• snaptnie
de router is weer terug geplaatst en ik heb weer wel meteen internet op alletwee de PC's, dat is al weer een hele vooruitgang! maar bij "zoeken naar computers in werkgroepen" kom ik nog steeds niet verder dan de eigen PC.

• snaptnie
Ik weet niet wat me overkomt, het werkt!!! Volgens mij heb ik uiteindelijk niets nieuws gedaan dan voorheen:

- router reset
- router DCHP aan
- alleen router aan VOOD422 modem gehangen
- VOOD 422 reset
- PC's terug aan modem
- en hij werkt!

(voor hoe lang?)

Nee, niet te negatief zijn, het werkt eindelijk, na maanden gezeur, eindelijk contact tussen de pc's! Dat wordt een gelukkig nieuwjaar!

Bedankt!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Leuk dat het nu werkt, maar een XP Home edition i.c.m. een thuisnetwerkje vind ik nou niet echt Professional Networking & Servers.

Volgende keer graag iets beter kijken in welk forum je topic hoort :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.