Toon posts:

controleren gebruikers draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sterk het vermoeden dat men gebruik maakt van ons draadloos netwerk.
Bestaat er een tooltje of programma waarmee ik vlug kan zien of er andere gebruikers opzitten?

Het netwerk is wel beveiligd (ik weet dat de instellingen kloppen en heb eens op een website gezien, wardrivemap, dat ons netwerk als beveiligd werd bestempelt) maar is zoiets dan geheel uit te sluiten? Ik heb op Google en hier op GoT gezocht met deze zoektermen: draadloos, netwerk, gebruikers, controleren. Al dan niet samen. Maar het enige wat ik vind zijn aansluitproblemen en andere basic stuff. Ik kan niet een specifiek antwoord vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 13:28 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 20:38
Kijk in je router welke gebruikers er verbonden zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je bijv wep gebruikt .. is je key "makkelijk" te kraken

zit er geen log in je router ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen info uit mn router halen. Althans als ik bovenin mn adres tik alla 00.0.0.000 dan vraagt die een wachtwoord en gebruikersnaam. Ik weet dat ik toendertijd mijn achternaam daarvoor gebruikt heb maar nu kom ik er niet meer in :| Is er geen andere manier? Zoeken naar computers zal sowieso niet werken al geeft ie de rest hier wel aan thuis.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-03 21:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Reset hem dan ff en gebruik het standaard wachtwoord van router..Moet je kijken wat het merk is en dan met google zoeken naar de documentatie. Meestal is het gewoon admin - admin of admin 1234 (username en password dus)..

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:39:
Ik weet dat ik toendertijd mijn achternaam daarvoor gebruikt heb maar nu kom ik er niet meer in :|
Wellicht heeft de "hacker" er zelf een ander wachtwoord in gezet zodat jij hem er niet zo snel uit gooit.....

Resetten en beter beveiligen is de way to go....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:39:
Ik kan geen info uit mn router halen. Althans als ik bovenin mn adres tik alla 00.0.0.000 dan vraagt die een wachtwoord en gebruikersnaam. Ik weet dat ik toendertijd mijn achternaam daarvoor gebruikt heb maar nu kom ik er niet meer in :| Is er geen andere manier? Zoeken naar computers zal sowieso niet werken al geeft ie de rest hier wel aan thuis.
Vrijwel elke AP heeft de optie om te laten zien welke actieve verbindingen op dat moment zijn.
Jou AP is de enige die dat kan weten, dus daar moet je dan ook zijn.
Het klinkt wat bot, maar dat JIJ het wactwoord van je eigen apparatuur niet meer weet is niet 'ons' probleem.

Kortom : achterhaal je wachtwoord of geef een factory reset.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.