[Outlook 2007] geen e-mail meldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb nu Outlook 2007 geinstalleerd.
ik heb een aantal submappen in outlook waar via regels emails die aan bepaalde voorwaarden voldoen automatisch naar toe verplaatst worden.
niets vreemds en werkt ook prima
ik heb een upgrade van Office 2003 gedaan, en alle instelling bleven bewaard en alle regels werken ook nog goed.

als ik nu een nieuwe mail in een submap kreeg in Outlook 2003 kreeg ik zo'n icoon bij het klokje
Outlook 2007 doet dit alleen bij een nieuw bericht in Postvak In
en dat is voor mij niet handig, aangezien ik meer mail in submappen krijg dan in postvak in

iemand een idee of dit nog aan te zetten is?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34

pistole

Frutter

je kan een extra "alert" rule maken die als laatste geldt.

Ik frut, dus ik epibreer

• dude88
  • Niet online
ik zie zo snel even niet welke regel dat dan zou moeten zijn :(

• dude88
  • Niet online
schopje :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat hij bedoelt is dat je in Outlook 2003 (engels hier) onder Rules and alerts, na het aanvinken van de regel die de mail naar de subdirs moved, via het knopje 'change rule' 'Display in the new item alert window' kan kiezen. Dit is geen envelopje in de tray, maar een popup met daarin een soort "inbox" van al die mail waarvoor je een "alert" hebt ingeschakeld.

Echter, in Tools > Options > E-mail options > Advanced E-mail options staat wel heel dapper vermeld dat dit alert default alleen voor de inbox geldt, dus je zal het vast ergens kunnen aanpassen. Ik ga ook even op zoek, want dit zou toch wel een welkome feature zijn alhier. (Hmm dat was de optie eronder, voor de waarschuwing die al dan niet transparant even rechtsonderin je beeld komt :P

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 02-01-2007 20:57 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

http://office.microsoft.c...tlook/HP010416001033.aspx
For Microsoft Exchange server and POP3 e-mail accounts, a Desktop Alert is displayed only when a new item arrives in your default Inbox. If you want to display a Desktop Alert when an item arrives in any other Exchange folder, or when you receive items that meet specific conditions, you must create a rule. You must also create a rule if you want to be notified when you receive a new item in an IMAP e-mail account.

• dude88
  • Niet online
ik krijg nu wel van die transparante meldingen over me desktop
maar goed ik heb liever een icoon bij me klokje, die blijven tenmiste staan.
die andere meldingen staan er maar een aantal sec :(

• dude88
  • Niet online
transparante meldingen op de desktop is ook niet helemaal een optie...

als je dagje niet achter je PC zit en je opend Outlook dan komen er dus even vrolijk 100 meldingen voorbij :(

ik wil me icoon bij het klokje terug :'( ;)

• dude88
  • Niet online
nog even kleine kick :)

• dude88
  • Niet online
helemaal niemand? ;)

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Daar ben ik nou ook naar op zoek! Ik kan het niet vinden. Ik wil gewoon mijn envelopje terug in de systray. Bij mij komt geen mail binnen in "postvak in" maar alles in submappen. Dat werkt perfect met die regels enzo en ook het bericht ontvange ik op mijn bureaublad maar ik wil ook gewoon langs mijn computer kunnen lopen en zien aan de hand van een envelopje of ik überhaupt mail heb ontvangen.
Iemand dit al gevonden??

P.Duh! lekker puh!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
net als dude88 kick ik ook maar eens. Ik zou het raar vinden als het envelopje en het signaal voor binnenkomende mail niet zou kunnen bij mail die in submappen arriveert.

P.Duh! lekker puh!

• dude88
  • Niet online
aangezien er meerdere mensen met het zelfde probleem zijn probeer ik het nog eens met een schopje :)

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-07 20:52
Voeg aan al je regels "Alleen op dit systeem" / "Run on this machine only" toe.

Verwijderd

Dat werkt niet (en hij voegt dat standaard al toe meende ik). Was zelf ook wel benieuwd heb van alles onderzocht maar kon het niet vinden. Misschien is het gewoon een bug of heeft men gedacht dat dit zo hoort.

Waar het in mijn ogen 'mis' gaat is dat die regels de boel behandeld alsof een email al gelezen is. Kan misschien een verkeerde Nederlandse vertaling zijn maar wat ik er van begrijp is dat je de mogelijkheid hebt de voorwaarden op te stellen (heeft dus niets met dat icoon te maken) en daarna de mogelijkheid welke acties het moet uitvoeren NADAT een mail ontvangen is (waar de vreemde eend dan is dat je wel de mogelijkheid hebt een melding te kunnen ontvangen op het bureaublad (dat msn popup geval).

Maar ik weet nu wel dat je dat msn popup geval kunt verplaatsen naar je tweede monitor :Y)

Outlook of eigenlijk heel office ook 2007 is een bitch als het om instellingen gaat, soms zit er totaal geen logica in en ben je maar bezig met zoeken en zoeken en zoeken... :X zou gewoon options>preferences>en dan verschillende tabbladen moeten zijn voor alle instellingsmogelijkheden, maar goed dat is weer een topic apart :P

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-07 20:52
Sorry, iets te snel geroepen.

Ik heb verder gezocht en er lijkt inderdaad geen oplossing voor te bestaand.
Icoontje in de systray kan je alleen laten verschijnen voor nieuwe mail in de standaard inbox.
't Is me een raadsel waarom?! Maar goed.

Heb een workaround gevonden.
De "desktop alert" (die transparante MSN achtige pop-up dus) gewoon langer laten zien dan 7 seconden. Kan in OL2007 maximaal op 30 seconden worden gezet maar met dit tooltje kan je dat instellen zolang je wilt (dwz max 49 dagen).

http://www.howto-outlook.com/products/outlooktools.htm

• dude88
  • Niet online
als ik het zo hoor zullen we dus op Office SP1 moeten wachten?
Pagina: 1