[OC]Intel Quad core Kentsfield 4ghz+

Pagina: 1
Acties:
  • 1.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Topicstarter
Omdat de kentsfields nu ook retail te verkrijgen zijn toch maar eens een appart topic openen

Ik had mijn step 4 B0 kentsfield verkocht een paar weken geleden maar miste hem/haar toch :)
een kentsfield is en blijft leuk spelen met een hoop mogelijkheden.

Maar goed , nieuw binnen en testen he :P

even voorstellen
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/151143.png

Validation

Starten air cooled, wel kouder als kamer temp (rond 13-14 gr)
asus p5b deluxe
enermax 620w Liberty
g.skill 8500Hz 4-4-4-5 2gb
contest 6600 video
wd raptor 36gb
Tuniq Tower cpu cooler met nog stock fan
windows xp sp1 en s-pi 1.5xs

eerst kijken max 1m, wat is haalbaar
Na poosje testen op 1,55v bios aangekomen en dan is 1m op 4ghz geen probleem

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx1mkl.jpg

nice voor een quad :) , maar we moeten door
1,60v bios tevens even max voor nu , later wel hoger proberen nog

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx1mairkl.jpg

validation

en nu wat serieuze benchmarks met meerdere core's

1.55v bios cinebench @ 3900mhz

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qxcinekl.jpg

1,60v bios

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx3916kl.jpg

Hitte word echt een probleem nu met 4 cores aan , 70-80gr load is niks
toch iets hoger voltage om de grens voltage/koeling op te zoeken

1,625v bios en tevens max cinebench air

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx3950kl.jpg

terug op 1.60v bios en 32m 3950

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx32mkl.jpg

en op 4ghz

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx32m4gkl.jpg

dual 32M op 3800mhz

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx3800dual32kl.jpg

quad 32m op 3800mhz *O*

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qxquad32mkl.jpg

en nog even op 3860mhz geprobeerd maar was al laat -O-

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/qx3860quadkl.jpg

Van de week nog een paar dingen air proberen zoals dual 32m 4ghz en daarnaa.............. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rol-Co op 31-12-2006 14:26 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
gereserveerd voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53

Syngrow

Framerate is life

Ik zat al te wachten op dit topic :D

Geweldige results met dat ding zeg :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Morgen is Dualcore alweer oud.. nu ik nét de overstap maak van Single-Dual. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-08 11:52
hmmmmm, smullen van deze resultaten..... ziet er erg goed uit, ik ben benieuwd wat doe CPU doet onder :P

_/-\o_ :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Jird op 31-12-2006 13:31 ]

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
zeer goede results rob!
Nu wat serieuze kou erop!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Netjes!
Ga zo door en probeer de 420 FSB te halen ;) *O*

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Woooot! Ben benieuwd wat je haalt met :P

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P :?
lol

mooie score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En daar zit ik dan met mijn Pentium M740 op 2.6Ghz singlecore.

Helaas ben ik een paar maanden gestopt met overclocken, ik had het wel gezien, hoewel ik hier toch terug kom om te kijken wat voor geweldige resultaten jullie weer neer zetten. _/-\o_
Hoe dan ook, mooie CPU waar zeker nog leuke resultaten mee behaald zullen worden! Nu wachten op de quadfather van AMD, maar ik schat dat Intel de komende tijd nog vooraan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de info Rol-Co, mooie resultaten ook.

Toevallig heb ik +- dezelfde setup alleen een kleinere voeding, de Liberty 500. En die houdt me tegen denk ik. Na wat pielen in de bios met vooral geheugen manual instellen en FSB termination omhoog kom ik makkelijk op de 400 FSB.

Multiplier naar 9 of 10 lukt me alleen nog niet. Of hij boot niet omdat CPU voltage te laag staat, of ik zet hem naar bijv. waarden zoals jij 1.50 tot 1.60 bijv. maar dan gaat me PSU piepen. Trafo zal wel op einde bereik zitten. En dan crashed ie in windows start up.

Koeling zit wel goed, zit op water en bijv. op 3 ghz is ie 18 :| graden idle, 30 full load. (die 18 komt me wat laag voor.. me kamer is bijv. 18 magoed).

Ruil einde van de dag mijn voeding in voor de 620W versie zoals jij hebt, en dan hopelijk wel 3.8 ghz stabiel.

Heb jij trouwens een idee van het verbruik bij zeg 1.55 volt core Voltage. Ik heb het gevoel dat het echt enorm omhoog gaat.

ps: amazing dat dat ding ueberhaupt zo over te klokken is.. op air zoals jij zelfs... erg nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:48:
Thx voor de info Rol-Co, mooie resultaten ook.

Toevallig heb ik +- dezelfde setup alleen een kleinere voeding, de Liberty 500. En die houdt me tegen denk ik. Na wat pielen in de bios met vooral geheugen manual instellen en FSB termination omhoog kom ik makkelijk op de 400 FSB.

Multiplier naar 9 of 10 lukt me alleen nog niet. Of hij boot niet omdat CPU voltage te laag staat, of ik zet hem naar bijv. waarden zoals jij 1.50 tot 1.60 bijv. maar dan gaat me PSU piepen. Trafo zal wel op einde bereik zitten. En dan crashed ie in windows start up.

Koeling zit wel goed, zit op water en bijv. op 3 ghz is ie 18 :| graden idle, 30 full load. (die 18 komt me wat laag voor.. me kamer is bijv. 18 magoed).

Ruil einde van de dag mijn voeding in voor de 620W versie zoals jij hebt, en dan hopelijk wel 3.8 ghz stabiel.

Heb jij trouwens een idee van het verbruik bij zeg 1.55 volt core Voltage. Ik heb het gevoel dat het echt enorm omhoog gaat.

ps: amazing dat dat ding ueberhaupt zo over te klokken is.. op air zoals jij zelfs... erg nice.
Je hebt idd gelijk dat de voeding wel eens krap kan zijn, ligt ook een beetje aan de videokaart die erbij zit denk ik, hier zit een 6600 kaartje in.
wat je hoort piepen tijdens een benchmark of zo zijn je voltregulators van je moederbord, die hebben het ook behoorlijk zwaar met zo'n dubbelloops conroe hoor.
fsb naar 400 heb ik niet eens geprobeerd, waarschijnlijk zal het op lucht rond de 400 blijven steken inderdaad, kentsfield is daar niet goed in, mijn vorige quad kon 420 halen op lucht maar dat was dan ook zeer appart.
Aangezien je multi tot 12 hebt op de p5b deluxe heb je die 400 ook niet echt nodig,als je in de 340-370 range blijft is veel sneller omdat je dan in de lagere strap loopt.
om een voorbeeld te geven:
onder de 13 sec s-pi op nog geen 3900mhz is te doen, memory loopt wel hoog met de 2:3 divider.
kijk maar

ik ben alleen bang dat ik met stikstof ook een probleem met de psu gaat krijgen, ik zie eerst wel anders moet er iets anders komen.

Heb je een retail of een es trouwens?

edit:
temps zijn way of op de p5b hoor , coretemp is het beste, de asus geeft mij 8gr temperatuur idle 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myah hier zit een XFX 9750 GT in. Ik ben bang dat die ook wel wat wil..
In principe zit die op de andere 12V rail dus zou prima moeten gaan.

Ook zie ik dat de 620W en de 500W Liberty beide 22A op de beide rails hebben... dus misschien dat die 620W niet echt meer aankan. (ik denk dat de 36A in de specs van de 620W peak is..?)

Ah het piepen komt dus van het moederbord.. hmmm. Dat is wat jammer want daar kan ik weinig aan veranderen.. De voeding blijft ook erg koel, dus misschien zit die toch niet op einde bereik.. Lastig. Dat is wel een issue dan. Blijft het raar dat ik niet zo hoog kan als jij, als het niet de voeding is.

Dat zou de oplossing dan ook meteen een stuk moeilijker maken.. naast het feit dat ik niet happy ben met hoge pieptonen als ie het even moeilijk heeft :)
En die divider kan ik niet gebruiken, mijn geheugen is 400Mhz.

Dit is een retail, even uit het hoofd, B3, stepping weet ik niet. Packaged op 5 dec iig.

8 graden idle :). Sjah ik weet iig dat ie niet heet is.. normaal kan ik dat wel voelen aan radiator of slangkoppelingen. Is er geen betere manier om het te meten?

Iig het hoogste dat ik stabiel heb is 8x 400=3.2 ghz. Daarmee was SuperPi 14 sec oid.
edit: ah nee dat was 14 sec bij 12x300. Misschien moet ik dus 12x300 doen en dan mem op 450 proberen te krijgen met relaxt timings. Is OCZ Platinum btw. Kan me zo snel niet herinneren of ie toen ook piepte. Dat zou raar zijn... niet op 9x400, wel 12x300.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
zoals ik al riep , kentsfield heeft moeite met hoge fsb......dus die moet je laag houden, zeker als je kijkt wat je cpu max kan.
probeer anders zelfde settings als ik behalve dan de hoge divider maar houd het 1:1 , 11x multi lijkt een sweetspot.

coretemp moet je je temps mee kijken, schrik niet onder load , 80gr is niet gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lagere FSB geprobeerd maar zal er nu op focussen en het vanavond checken, ook met coretemp. FSB is voor mij toch niet enorm belangrijk (vooral 3d renderen) dus dat komt wel goed.

Succes met het stikstof in ieder geval, ben erg benieuwd wat eruit komt. Hier op de faculteit hebben we stikstof zat, maar ik denk dat ik het er maar niet op waag :)

Thanks voor alle info!
Zal vanavond even posten of er vooruitgang is.

ps: voor toevallig iemand die 3D renderen interessant vindt:
De Kentsfield op 3 ghz (300mhz FSB) is bij mij zeg 4x sneller dan een Dual (single core) Xeon systeem (150 mhz FSB) ook op ieder 3ghz. Hmm dat is wel erg precies 2x core 2x fsb = 4 zou mijn statement van "FSB boeit niet zoveel" erg tegenspreken :) Ik hou het erop dat de efficiency als een gek omhoog is gegaan. (beide op 32 bit OS btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow trouwens, hoefde jij FSB termination etc niet bij te stellen?
Zonder dat kwam ik niet eens door de 300 mhz barriere.

(dat lees ik ook wel veel, dat mensen moeite hebben FSB hoger te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
ligt ook veel aan het bord, p5b gaat goed overweg met de multipliers dus heb je geen problemen met hoge fsb.
ik boot op 330x11, geen problemen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja 364x11 haal jij ook zonder problemen blijkbaar, toch?
Moest je nou wel of niet met FSB voltages spelen?

Ow en heb jij dat piepen van de regulatoren ook als je dus 1.5+ Vcore hebt en under load?
De voeding moet 385W total op de 12V kunnen leveren, of 265W op een enkele. Lijkt me sterk dat we dat halen, zelfs straks met stikstof. Dat zou dan dik 2x zoveel verbruik zijn...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
ja 364 is geen probleem idd,en volgensmij heb ik alles op auto behalve vcore en vmem , maar anders probeer je even.
vfsb 1.40
vnb 1.55
vsb 1,70
als ik het namelijk verander is het dit.
onder load op 1,5 hoor ik het ook piepen ja, ik heb er ook naar gezocht en komt echt van het bord af, links naast je socket.
ja als ik kent op 5ghz wil draaien moet ik wel een andere psu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, inderdaad zijn het de schakelende regulators bij de cpu die piepen. Met meer volt getest en als ik gepiep voor lief neem en rond de 360 fsb ga zitten dan haal ik ogeveer gelijke overkloks. De voeding is voor mij dus geen issue.

Dat piepen wel.. ik moet hem kunnen gebruiken in een werk omgeving en heel lang vol laten draaien en dan kies ik toch maar voor stille zeg 1.4 V settings en dus max 3.3 ghz oid. Nog steeds een prima boost vind ik zelf al is voor mij dus iets onverwacht het mobo die er moeite mee heeft. (geen idee eigenlijk of het wel "moeite" is.. maar dat piepen is echt te irri :) )

Temperaturen op 3.3 ghz en 1.4V komen bij mij trouwens op max 68 graden op core 0 met coretemp en dan is core 4 bijv. 59... rara, na uren full load. Met 1.5+V komen ze makkelijk over de 80. Ook ietsje fix. Dat is trouwens met sort of middenmoot Innovatek XX-flow setje, maybe dat dikke slangen en beter CPU blok het lager houdt.

Trouwens, heb jij koeling op je NB? FSB 400 is redelijk dicht bij stabiel bij mij... kan hem tijdje strainen. Misschien dat koeling erop zou helpen, aangezien ik wel de voltages op NB moet rampen om dat te halen. Voelt niet warm overigens. 400mhz x 8 = 3.2 zou iig de memory access helemaal op tempo zetten.

Sorry voor half hijacken van je thread btw.. :)
Maar er is niet enoorm veel info te vinden over Kentsfield en ze overklokken en al helemaal niet nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
tot 570 hoef je zoiezo niks aan de nb te doen met een p5b dlx......loopt hier gewoon op stock board.

post eens wat sreens/scores van cinebench bijv ... er is niet veel te vinden nee maar jij werkt er ook niet aan mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah true sorry.. lopen wat dingen door elkaar 's avonds even. Maybe vanavond meer tijd dan wat overhaaste settings doornemen voor ik weer weg moet.

Trouwens, volgens iemand hier op de vakgroep die wat beter is met electronica zou je die spoel(en) die het geluid maken, gewoon moeten kunnen vastlijmen met bijv. een glue gun. Jij weet het misschien wel, maar is blijkbaar gewoon de lorentzkracht van de schakelende stroom die de spoeldraden doet trillen.

Ik denk dat ik straks even zo'n ding haal en ze vastlijm. Als dat geluid maar weg is, dan eens nadenken over de koeling.

Weet je zeker dat CoreTemp het juist heeft? Hij geeft nl bij mij een redelijk verschil tussen core 0 en 1 bijvoorbeeld (zeg bijna 10 graden). Dat verbaast me want ze zijn beide 100% loaded voor lange tijd. En hij wil ook weleens de multiplier verkeerd zien en nog wat dingen. (nieuwste (beta) versie van site) Mijn radiator is ook verdacht koud voor een cpu op 80 graden...

Ik check vanavond iig de koeling en het vastlijmen. En wat screens.

ps: om de een of andere reden heb ik moeite gehad de xx-flow goed plat op de Kentsfield te krijgen, meende dat het nu solved was maar misschien speelt het me nog wat parten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Rol-Co, Heb je ook een 3DMark CPU Score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ff op futuremark compare kijken.

http://service.futuremark.com/orb/projectsearch.jsp

6000pts in 06 zou voor 4GHz een normale score zijn. Maar ik weet niet wat Rol-co heeft (geef schatting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Lekker bezig weer Rob !

offtopic:
Heey dat heb ik ook piepen van de regulatoren, alleen is dat van mn GTS als ik de 3D mode laat draaien van ATI tool.
Tis net een motor, als die het zwaar krijgt (Lees minder FPS) hoor je hem net als een motor minder RPM draaien en hoor je dat die het zwaar heeft ermee zeg maar :+

[ Voor 9% gewijzigd door Reg-Edit op 03-01-2007 15:26 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat screenies gemaakt, voor nu die op 3600:

Afbeeldingslocatie: http://wijting.student.utwente.nl/~jeroen/3600_2.JPG

De 3D scene is een snelle bench scene van mezelf om systemen te vergelijken. Een prima torture test. Ik krijg 3800+ niet echt 100% 4 core stabiel trouwens. Superpi kan wel maar niet echt op 4 cores.. Wat vind je van de temps op 3600 met dat voltage? 0.1V droop btw...

In the meanwhile: heb het probleem met de geluidmakende spoeltjes gefixed:

Bij mij is het 1 spoeltje dat al het geluid maakt, en wel de meest rechter voor de voltage regulators. De oplossing is nogal simpel, gewoon licht druk uitoefenen op zijn zwarte hulsel (zijn de TRIO R47 units). Zal zo wel foto maken van de nogal creatieve tijdelijke oplossing voor dat druk uitoefenen die ik hier geklemd heb.

Anyway, kijk even of gewoon licht duwen op die R47's ook voor jou helpt. Ik ben ervan af iig..

Mijn houtje touwtje solve:

Afbeeldingslocatie: http://wijting.student.utwente.nl/~jeroen/DSC_5329.jpg

Heb net mijn koelblok er een paar keer afgehad en echt vanalles geprobeerd, maar het lijkt erop dat de kentsfield zijn heat spreader niet 100% vlak is oid. Als ik mooi dun heatpaste gebruik dan lijkt het alsof alleen de randen van de heatspreader contact maken met het koelblok. Daarom moet ik dus relatief dikke paste gebruiken en dat komt de temps niet ten goede.

Is dat bij jou ook zo?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
zo dat zijn alweer een hoop vragen , ben ik ff 8 uurtjes weg :)

euhh ik denk wel dat coretemp het goed heeft idd , iedergeval beter als asus ....hahaah dat lijkt nergens op.

3d mark 06 moet ik nog testen met deze cpu , met de vorige zat ik rond 5500-5700 cpu score, deze gaat wel hoger.

Dat van die regulators maakt me niet zo uit , herrie is niet erg , soms zelfs makkelijk dan weet ik of ie nog loopt.

Heatspreader is zo goed als vlak van wat ik gezien heb , maar ik plamuur die cpu's altijd vlak, het overige gaat er vanzelf tussen uit, ik heb hier eventueel ook xxflow of xxxflow blokjes, mocht je een andere nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46
Die temps lijken me niet ok, met water... Vreten die dingen zoveel of zijn die heatspreaders gewoon gaar?
Wat is het verschil tussen idle en load op water? Als dit een erg groot verschil is zit of je waterkoeler niet helemaal lekker of je heatspreader is gaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat het iets van 20 graden is. Van zeg 50 naar 70, uit het hoofd.
En wat de reden ervoor is weet ik niet, als je suggesties hebt laat het me maar weten.

- Misschien xx-flow niet echt up to par met zijn 1/4" leidingen. Dus flow wat laag. Me radiator is de Black Ice GT 2.. en die is echt wel groot genoeg en wordt ook niet echt warm. Zoals mijn waterkoeling op Xeons zeker wel kan worden. Zou jij een xx-flow op je Kent kunnen zetten Rol-Co om te testen?

- Op zich zijn die enorme koelunits zoals Rol-Co gebruikt niet noodzakelijk veel slechter dan WC denk ik dan. Het koeloppervlak van die dingen is echt groot.. en je hoeft niet te transporteren met water.

- Hij vreet ook wel stevig wat, toch 100-130 Watt oid op stock. Geen idee waar dat heen gaat met extra voltage en freq.

- Heat spreader van mij is iig niet plat. Kan je op oog oid niet zien, maar het koelblok met een ietsjes pasta eroverheen schuiven en dan kijken, dan zie je op koelblok alleen op de randen de pasta weggeschoven. (met heeel dunne laag dus, dat wat normaal prima is voor als je 2 echt platte dingen tegen elkaar wilt hebben en alleen groeven opvullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
neahh is wel ok hoor, vergeet niet dat kentsfield een soort prescott onder de c2d is
60gr idle is niet gek hoor , dat zie ik toch regelmatig , ik boot nu op 380x10 op 1,60v en dan is ie in windows 62-60-58-60 idle, kamertemp is iets lager als in een normale kamer en de pc zit niet in een kast.
De tuniq tower 120 is wel een dusdanig goede koeler dat ie het onder load goed houd, en vergelijkbaar met gewone waterkoeling van middelmatige kwaliteit. vandaar ook dat waterkoeling niet zoveel meer word toegepast. Teveel nadelen/te weinig winst t.o.v goede luchtkoelers

een xxflow op de kent testen??......pff ik heb geen goede radi denk ik, dan word het al gauw chilled water wat rond 0 zit.
als ik zo'n xxflow bekijk denk ik dat ie gewoon te weinig massa heeft voor een kentsfield, hij is vrij plat.
Meet je real temp van je water eens dan tijdens load, als je rond 40 komt klopt het allemaal wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 02:01

PKN

Powered by cosmic energy

hmm, dat zijn hoge temps, ik ben vergeten wat het voltage is van de kentsfield die ik thuis heb, maar op 3.4Ghz komt hij net over de 30 heen idle, en full load 45 ofzo. volgens mij is het voltage zo rond de 1.475...geloof ik..
Koeling is een Arctic ...ehh...Pro7, mijn geheugen is prut vandaag, zwaar weekend denk ik.

mocht het baten,verdere specs..

ASUS P5WDH Deluxe
Quadcore Kentsfield
Corsair 2GB XMS2 PC2-6400 PRO
5x Seagate 250GB
Promise FastTrack SX4100 (4ch)
HIS Radeon X1900XTX
en een 1.1KW voeding van Tagan

Edit:Met een onafhankelijke sensor, geen software dus, ik heb zo'n sensor tegen de zijkant van de heatspreader aanzitten, dus hij zal wel een graad of wat afwijken, maar dat zal niet veel zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door PKN op 09-01-2007 03:04 ]

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
en waar meet je je temps mee?? wij met coretemp

mobo temps moet je niet kijken , mijn p5b geeft 8 graden idle aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Saturnus schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:28:
Rol-Co, Heb je ook een 3DMark CPU Score?
Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/cpuscore06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Wat super cpu score rob _o_

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
kom ik met mijn +-4200 @ 5ghz :P

echt een heerlijke cpu die kent Rob

[ Voor 38% gewijzigd door Extera op 11-01-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
erg mooie score!

ben benieuwd naar de -0 sessies :*)
Rol-Co schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:10:
vergeet niet dat kentsfield een soort prescott onder de c2d is
Wat ik had gelezen is dat de kentfield gewoon 2 conroe,s op 1 chip bij mekaar gepropt zijn..

het is toch geen geheel opnieuw gedesignde chip? of zie ik dat nou verkeerd?

[ Voor 76% gewijzigd door ikbengoofy op 13-01-2007 00:12 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
ikbengoofy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:02:
erg mooie score!

ben benieuwd naar de -0 sessies :*)

[...]

Wat ik had gelezen is dat de kentfield gewoon 2 conroe,s op 1 chip bij mekaar gepropt zijn..

het is toch geen geheel opnieuw gedesignde chip? of zie ik dat nou verkeerd?
ik doelde hier op de temperatuur,.......feeling hot hot hot hot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oester83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 18:39
Rol-Co : stomme vraag hoor maar waar heb je je wallpaper gevonden ? gezocht maar niet gevonden ...

thx!

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
op xs in een wallpaper topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
klik

_/-\o_ lekker CPU'tje Rol-Co :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
got myself a New Toy *O*

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/160912.png

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/q6600start.JPG

eens kijken of dat ook zo hard gaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 13:55
hoe komen jullie aan die ES'jes 8)7 ik zoek me er kapot naar

* Xcist moet echt is in de sale lijst van rol-co kijken |:(

ma krijg jij die ES gratis rolco want je hebt er redelijk wat te koop

[ Voor 54% gewijzigd door Xcist op 26-01-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

framaster schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:30:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

* Reg-Edit is binnenkort ook bezitter van een Q6600 ES

[ Voor 9% gewijzigd door Reg-Edit op 26-01-2007 02:03 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:30:
hoe komen jullie aan die ES'jes 8)7 ik zoek me er kapot naar

/me moet echt is in de sale lijst van rol-co kijken |:(

Ik dacht trouwens dat E6600ES bijvoorbeeld helemaal niet veel harder ging dan RETAIL?

En die Q6600 is al in de winkel verkrijgbaar hoor. Alleen geen ES :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:07:
[...]

Ik dacht trouwens dat E6600ES bijvoorbeeld helemaal niet veel harder ging dan RETAIL?
Klopt ook wel, vraag me af in hoeverre dat met de Q zal zijn ..

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:07:
En die Q6600 is al in de winkel verkrijgbaar hoor. Alleen geen ES :+
En een stuk duurder als bij Rol-Co ;)

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Syngrow schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:28:
[...]

En een stuk duurder als bij Rol-Co ;)
Idd, mijn E6700 is eindelijk verkocht, dus binnenkort een 6600 'rol-co' edition hier :)

Wel een E6600 dan he, geen Q

[ Voor 8% gewijzigd door El Snorro op 26-01-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
zo wat een drukte over een lijstje .. :+

kentsfield retail sucks zoals de amerikanen zeggen ......of het waar is moet nog blijken, de qx6700 extreme wel maar bij de Q6600 kan dat anders zijn.....geen id.

@
el snorro

e6600 Rol-Co edition _O- ...klinkt goed :Y

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36

jgj82

Ja, maar = nee

Heeft er al een firma een socketkitje voor s775 gemaakt voor onder een Mach2 ?
Ik heb sinds woensdag zo'n ding en ben eigenlijk wel benieuwd of die quads echt door de temperatuur opgehouden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

jgj82 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:08:
Heeft er al een firma een socketkitje voor s775 gemaakt voor onder een Mach2 ?
Ik heb sinds woensdag zo'n ding en ben eigenlijk wel benieuwd of die quads echt door de temperatuur opgehouden worden...
ECT maakt gewoon s775 CPU kits voor de Mach 1/2. Deze zijn alleen niet in Nederland te krijgen (ik weet iig niet waar) Om zo'n kit aan te komen zul je hem moeten importeren uit Engeland. Extremeprometeia.com heeft ze zover ik weet op voorraad en ze versturen ook naar Nederland.

Verder wordt zo'n Quad zeker tegen gehouden door de temperatuur. Enige probleempje is dat een stock Mach II GT niet sterk genoeg is om een overclocked Quad op acceptabele temperaturen te houden.

Om een OC'ed Quad onder een Mach 2 GT te kunnen gebruiken zal deze gemod moeten worden. Captube inkorten of een suction accumulator toevoegen is geloof ik nodig om het ding geschikt te maken voor een belasting van rond de 300W.

Hier kun je wat interresante informatie vinden over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een prom kan inderdaad een quad niet aan op het moment, wat er allemaal nodig is om hem goed te modden moet nog even bekeken worden. Alles wat "n00b of l337 van XS" zegt zou ik met een flinke korrel zout nemen want hij is een van de grootste bronnen van foutieve info wat betreft phase-change. Hij verzint maar wat en baseert zijn ideeen werkelijk nergens op.

Een mach 2 heeft al een suction accumulator. Maar het is in ieder geval zeker dat de cappilair moet worden ingekort dan wel totaal vervangen door een ander. De condensor is te klein wanneer je r507 wilt gebruiken. En ik heb geen idee hoe de mach verdamper zich houdt bij 300watt load. Ik zal wel wat onderdelen bestellen binnekort om een 300watt heat load te maken dan kan ik wat meer er over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
ik denk dat my new toy het wel aardig doet *O*

3600 cinebench 1.40v bios setting 10gr water

Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/cinebenchQ66.JPG

validation

4ghz 1m 1.53v bios setting 10gr water
Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/4g1m.JPG

4ghz cinebench 1.625v bios setting 10gr water
Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/cine4gQ66.JPG

bijna 4100 s-pi 1m 1.625v bios setting 10gr water alle cores aan
Afbeeldingslocatie: http://82.173.172.10/Rol-Co/1mtop.JPG

Die dingen clocken als een bezetene dus :) ..... fsb 455 met gemak d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Lekker lekker Rob, moet die van mij maar snel in bezit krijgen dus *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Reg-Edit op 27-01-2007 03:07 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
wel een paar bugs op de commando

cpu temp in probe II is 14gr terwijl coretemp in de 40 zit 8)7

het verlagen van je multiplier naar 8 geeft wel de 9x snelheid aan tijdens bootscreen, maar in windows loopt ie echt op multi 8.

ik schrok al .....een Q6600 die boot op 460x9 1.53v :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Jammer he :+

Wel weer minder van die temp/MP bug, maar goed .. dat is Asus :Y)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:34

nFo

Gaan lekker die q6600. *O*
Ook een Party s'Quad gekocht bij Rob.
Alleen, is even afwachten hoe hoog de FSB wil met een 975X bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Fritz 9 chess benchmark gedraait.......and guess what :)

http://www.jens.tauchclub...ch/fritz9_benchmarks.html

handig programma om te testen op 4 core stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg 1337, jouw score

(nou, bijna dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:09:
een prom kan inderdaad een quad niet aan op het moment, wat er allemaal nodig is om hem goed te modden moet nog even bekeken worden. Alles wat "n00b of l337 van XS" zegt zou ik met een flinke korrel zout nemen want hij is een van de grootste bronnen van foutieve info wat betreft phase-change. Hij verzint maar wat en baseert zijn ideeen werkelijk nergens op.

Een mach 2 heeft al een suction accumulator. Maar het is in ieder geval zeker dat de cappilair moet worden ingekort dan wel totaal vervangen door een ander. De condensor is te klein wanneer je r507 wilt gebruiken. En ik heb geen idee hoe de mach verdamper zich houdt bij 300watt load. Ik zal wel wat onderdelen bestellen binnekort om een 300watt heat load te maken dan kan ik wat meer er over zeggen.
Ik baseerde mijn post gelukkig op gedeelteijk eigen kennis en een post van Chilly1. Dat die NoL maar wat lult weet ik ook wel :P

Volgens Chilly1 moet er iig een andere suction accumulator in dan (ik wist niet dat er al 1tje op zat) dus vandaar dat ik het even vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D ik heb nog wel is ruzie met die NoL dus ik grijp elke gelegenheid aan om hem af te zeiken. Ik denk eigenlijk dat een grotere accumulator (elke accumulator is trouwens een suction accumulator :D ) alleen nodig is wanneer de gebruiker het nuttig vind om hem ook los van de cpu aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:31:
Ik denk eigenlijk dat een grotere accumulator (elke accumulator is trouwens een suction accumulator :D ) alleen nodig is wanneer de gebruiker het nuttig vind om hem ook los van de cpu aan te zetten.
Los van de CPU kan ook betekenen op een VGA kaart he :) in zo'n geval is het wel nuttig om zo'n ding te monteren om de compressor wat te sparen lijkt me. Videokaarten stoten toch wat minder uit als de 300W+ van een Kent.

Maar het gaat nu wel heel erg off-topic, misschien beter verder te praten over dit onderwerp in het alg. phase-change topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zou zo'n quadcore nog lekker overklokken op dit bordje?: Asrock ConRoe865PE

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASrock staat niet echt bekend als overclock bord en denk dat je lang moet zoeken om een overclocker te vinden die een quad heeft op een asrock. Koop je een flink dure quad en ga je bezuinigen met een mobo van 50 euro. Persoonlijk zou ik dat zelfs niet doen als ik een systeem samenstelde wat niet voor overclocken bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:48:
ASrock staat niet echt bekend als overclock bord en denk dat je lang moet zoeken om een overclocker te vinden die een quad heeft op een asrock. Koop je een flink dure quad en ga je bezuinigen met een mobo van 50 euro. Persoonlijk zou ik dat zelfs niet doen als ik een systeem samenstelde wat niet voor overclocken bedoelt is.
van me neef gekregen :) , zit alleen een celeron 2,8ghz op die ik dus nóg wil vervangen voor een quadcore en indien mogelijk wou ik em daarna ook nog wat overklokken.... maar dat kan dus niet op dit bordje?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

bartgrefte schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:52:
[...]

van me neef gekregen :) , zit alleen een celeron 2,8ghz op die ik dus nóg wil vervangen voor een quadcore en indien mogelijk wou ik em daarna ook nog wat overklokken.... maar dat kan dus niet op dit bordje?
Kan vast wel maar het zal gewoon een enorm brakke combinatie blijven.

Het is gewoon krom om een CPU van 800+ euro te kopen, deze op een mobo van 50e te zetten icm. DDR1 mem en een AGP videokaart.

Investeer dan eerder wat minder in de CPU en koop een compleet nieuw systeem ipv. een goede CPU te kopen in combinatie met verder alleen maar brakke zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Idd denk aan een Conroe E6600 + 2x 1GB Team + Asus P5B en een leuk VGA als mogelijk is :)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Kan iemand me vertellen wat nou eigenlijk een safe core-temp is voor de kentsfield. Ik heb mijn CPU maar terug geklokt naar 3.2Ghz op stock voltage voor 24/7 gebruikt (ik draai d2ol op die machine) want ik vond 70+ graden stressed toch niet al te soepel.dat was 3.46 op 1.4250. Je leest overal verschillende dingen over de max temp. (wat je er al van kan vinden)

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Verwijderd

Ik wil dus zo'n quadcore kopen maar vindt alleen maar de Q6600 ? Waar vind ik de Intel QX6700 Quad Core of QX6600 en wat zijn de prijzen (staat niet in de tweaker pricewatch)

• Extera
1 van de 100 webshops....
http://www.azerty.nl/prod...91/core-2-duo-intel-.html

Rol-co heeft een for-sale linkje in zijn signature, kan je eens op klikken...

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:10:
Ik wil dus zo'n quadcore kopen maar vindt alleen maar de Q6600 ? Waar vind ik de Intel QX6700 Quad Core of QX6600 en wat zijn de prijzen (staat niet in de tweaker pricewatch)
QX6600 bestaat niet aangezien de Quad-Core 6600 niet onder het xtreme editon label valt. De 2.4GHz Core 2 Quad heet dan ook gewoon Q6600

Verder sluit ik me aan bij Extera, in de PW staan genoeg shops die ze verkopen en ik geloof dat Rol-Co er ook nog heeft liggen.

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Nee heeft die niet meer :)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik heb ook reeds een Q6600 in mijn nieuwe systeem zitten (nForce 680i bord met standaard Intel processor koeler) en ik maak me toch zorgen over de temperaturen.

Als ik 'm gewoon op 2,4Ghz. laat staan wordt ie met de standaard koeler idle al 60 graden in coretemp. Is dat normaal?! Want mijn E4300 kreeg ik met gemak van 1,8Ghz. naar 3,2Ghz. met standaard Intel koeler rond de 60 graden idle.

Ik heb een Tuniq tower besteld maar aangezien die dingen kennelijk niet te leveren zijn moet ik even wachten met overklokken. Ik maak me eigenlijk zorgen over die temperaturen want ik wil wel gaan overklokken en dat gaat nu niet lukken iig.
Daarnaast gaat bij die standaard Intel koeler de RPM echt hard omhoog als ik het systeem even gebruik. Echt een herrie ding. Ik kan de thermal control wel uitzetten en de fan op bv 50% zetten maar dan wordt de proc nóg warmer! Ik heb de koeler al een keer of twee opnieuw vast gemaakt, koelpasta vervangen voor betere maar mocht niet baten. :(

Wat doe ik mis? :(

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43

Soul__assasin

de Belbelg

opDreamhack afgelopen week-end deden ze een poging naar het WR met deze cputjes. een vriend van me was er bij en heeft 2 handpicked kentfields gekregen van intel... De grootste zonde is dat het geen OC'er is

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Je draait met een quadcore, die gaan nu eenmaal wat moeilijker omhoog, en de temps gaan een stuk sneller omhoog...

het enige wat ik kan ontdekken, wat je mis doet, is posten in DOC ipv. TCA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je stelt nu wel vragen die eigenlijk niet in dit topic horen. Hiervoor zijn er een aantal topics in TCA. Ga dus ook daar kijken :)

*laat dit topic weer gewoon met rust!*

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Laatst online: 27-07-2024
Vorige week ook eens mijn pc in elkaar gezet.

Q6600 B3
Corsair TWIN2X2048-6400C4 ( 4-4-4-12 )
Nexus 600Watt
Gigabyte P35 DS4
Tuniq Tower 120 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tuniq.com.tw/Cooler%20Info/images/tuniq_cooler_tower120_r5_c35.jpg

Nu clock ik met standaard voltage 3,2G met 62 60 60 59 fsb stressed. En draai nu een FSB van 400 ( 1:1) maar je zegt zelf dat je de FSB niet teveel moet stressen om een hogere clock neer te zetten. Zou het aan mijn geheugen liggen dat ik misschien niet 3,6 kan krijgen. Of is een multiplier van 9 @ 400 teveel gevraagd voor de q6600? Ik merk wel dat er namelijk nog flink "rek"in de q6600 zit. (als ik de temps zo zie )

Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel overclock verschil zou zitten in de samples. (een maat van heeft zelfs moeite om de 3000 te verbreken met een bijna identiek systeem )

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Q6600 kentsfield moet wel een 450 fsb aankunnen, ik denk dat je probleem ergens anders zit.

Binnenkort maar eens een qx6850 in de test :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat snap je niet aan: *laat dit topic weer gewoon met rust!* ?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.