Toon posts:

ColdFusion & *.mdb database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort ben ik wat aan het experimenteren met ColdFusion en ik wou het e.e.a. testen door er een simpele Microsoft acces database aan te hangen.

Echter wanneer ik een query uitvoer geeft hij een fout bij de "FROM" statement.
Deze zie ik dus terug in de brower, maar Ook wanneer ik de inhoud van een tabel wil bekijken in Dreamweaver.

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/alser400/jrun.jpg

Het zou geweldig zijn als iemand hier een oplossing voor zou weten!

[ Voor 2% gewijzigd door André op 31-12-2006 13:56 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

M$ willen we hier niet hebben, het is gewoon Microsoft ;)

En wat heb je al geprobeerd en wat wil er niet lukken? Heb je al andere queries geprobeerd, gingen die wel goed?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
bestaat de tabel user wel? misschien moet je ook even op hoofletters letten

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Het lijkt erop dat de user tabel niet bestaat.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden:)

De tabel "user" bestaat wel.

In Dreamweaver is het namelijk mogelijk om de inhoud van een tabel te bekijken door er met je rechter muisknop op te klikken en dan voor de optie "view data" te gaan. (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/alser400/jrun2.jpg

Normaal zou ik dan een volledige lijst te zien krijgen met de inhoud van de tabel, maar nu komt hij dus met de foutmelding uit de beginpost.

Wat ik al geprobeerd heb?
- Ik heb eerst een wiki bekeken over Jrun om eerst 100% duidelijk te krijgen wat dit doet/inhoud.
- Ik heb op de Microsoft site gekeken of er een update was van de Jrun engine, maar ik had al de nieuwste versie.
- Ik heb op google geprobeerd te zoeken op dit probleem, hier kreeg ik echter niets nuttigs uit dus daarom heb ik besloten om het hier te vragen:)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Wellicht moet je nog iets als 'use databasetest' doen ofzo, staat de database wel op de juiste met de query vanuit je script?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51

Exterazzo

Qeasy

Ik heb hetzelfde probleem al vaker gehad, het heeft volgens mij te maken met het feit dat User een gereserveerd keyword is. Als je je tabel "Gebruiker" noemt dan is het geen probleem.

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Werkelijk alles stond goed en ik heb vanalles geprobeerd maar niets hielp.

Echter alleen het wijzigen van de benaming van de tabel "user" in iets anders heeft geholpen!
Exterazzo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:42:
Ik heb hetzelfde probleem al vaker gehad, het heeft volgens mij te maken met het feit dat User een gereserveerd keyword is. Als je je tabel "Gebruiker" noemt dan is het geen probleem.
Bedankt allemaal voor het meedenken en de antwoorden, vooral Exterazzo voor het juiste antwoord!

ik kan weer even verder prutsen:D
Pagina: 1