X264 => Xvid/DivX

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik X264 kan omzetten naar Xvid/DivX? Ik heb ffdshow geinstalleerd maar weet niet hoe ik het moet configureren om hiermee de file in VirtualDub in te kunnen lezen. VirtualDub herkent de file gewoon niet. Haali matroska splitter heb ik ook al geinstalleerd...maar ik kom gewoon niet verder. Iemand die hulp kan bieden? Thanks.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier heb je een tutorial over X264 to XVID: http://www.google.nl/sear...s=org.mozilla:nl:official :)

Het linkje wat ik net gaf was niet 100% conform de GoT Policy

[ Voor 58% gewijzigd door Outerspace op 31-12-2006 12:55 ]

Wauw, een sig!

• LaptopRookie
Thanks...had al in google gezocht...maar die screenshots in

http://kaizoku-fansubs.com/forum/viewtopic.php?id=29

werken niet |:( ...dus ik kom daardoor ook niet verder...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ffdshow is een directshow filter, geen codec.
Je hebt een codec nodig om het boeltje te kunnen omzetten (afaik)...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maar er staat toch ook gewoon tekst naast? (naast de mirrors en pic).

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 31-12-2006 13:06 ]

Wauw, een sig!

• LaptopRookie
Heb k-lite code pack geinstalleerd en alles wat op de link was...ik kan ze afspelen op mijn computer...maar ik wil het in Xvid/Divx hebben zodat ik het op mijn huiskamer speler kan afspelen.
Die X264 en Xvid/DivX codecs heb ik dus al, anders zou ik het niet kunnen afspelen.
Het punt is dat ze zeggen dat in ffdshow ik H.264 moet selecteren...ik heb in de VFW configuratie dat gezet op libavcodec...maar nog kan VirtualDubMod of VirtualDub hem niet inlezen. Full processing in VirtualDub kan ik niet selecteren.

Ik heb het tooltje SUPER geprobeerd die alle formaten zou kunnen omzetten...maar die knalt er na een tijdtje uit. Het lijkt mij niet dat de file corrupt is, want ik kan hem gewoon bekijken.

[ Voor 15% gewijzigd door LaptopRookie op 31-12-2006 13:13 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SUPER zou dit inderdaad zonder problemen moeten kunnen. Probeer het eens met een andere file om te kijken of dat wel goed gaat.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
LaptopRookie schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:10:
Heb k-lite code pack geinstalleerd en alles wat op de link was...ik kan ze afspelen op mijn computer...maar ik wil het in Xvid/Divx hebben zodat ik het op mijn huiskamer speler kan afspelen.
Die X264 en Xvid/DivX codecs heb ik dus al, anders zou ik het niet kunnen afspelen.
Het punt is dat ze zeggen dat in ffdshow ik H.264 moet selecteren...ik heb in de VFW configuratie dat gezet op libavcodec...maar nog kan VirtualDubMod of VirtualDub hem niet inlezen. Full processing in VirtualDub kan ik niet selecteren.

Ik heb het tooltje SUPER geprobeerd die alle formaten zou kunnen omzetten...maar die knalt er na een tijdtje uit. Het lijkt mij niet dat de file corrupt is, want ik kan hem gewoon bekijken.
het is dus niet omdat je ze kan afspelen dat je ze ook kan converteren ;)
Vermoedelijk loopt het toch ergeens stuk op de codec-keuze.

• LaptopRookie
Is er dan niemand die weet hoe het met VirtualDub gedaan kan worden? |:(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LaptopRookie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:02:
Is er dan niemand die weet hoe het met VirtualDub gedaan kan worden? |:(
De juiste codecs installeren, zoals hierboven al wordt gesuggereerd.

Je zou ook even kunnen zoeken op Got, b.v. H.264 encoderen. Daarin staat dat Avidemux ook met h264 kan omgaan. Hier krijg ik ook met Virtualdub de error dat er geen decompressor is, terwijl ik hem wel prima met fddshow kan afspelen. Helaas kan ik geen freeware / open source codec hiervoor vinden. Maar Avidemux opent de h264 wel gewoon!

[ Voor 42% gewijzigd door Noork op 02-01-2007 16:11 ]

• LaptopRookie
AviDemux kon de file niet aan. Lijkt of X264 anders is dan H264.
Heb nu MeGui gevonden (http://www.megui.org/update) , die mbv van xvid_encraw het kan encoderen...helaas gaat het niet naar een xvid...Gspot ziet de .mp4 file niet als Xvid terwijl ik toch voor output Xvid had gekozen. Audio was er ook niet terwijl ik Lame MP3 had gekozen. Originele audio is een of andere AAC codering.
Misschien een setting fout...zal het later nogmaals proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door LaptopRookie op 03-01-2007 11:10 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RoD schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:15:
SUPER zou dit inderdaad zonder problemen moeten kunnen. Probeer het eens met een andere file om te kijken of dat wel goed gaat.
Agree ...

Heb je SUPER al geprobeerd? Is een soort van zwitsers zakmes voor dit soort klusjes.

==
hoi

Pagina: 1