[XP] Fout tijdens Boot van XP Setup*

Pagina: 1
Acties:

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-04 21:51

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Hallo allemaal

Onlangs is mijn pc sloom aan het worden, en word het tijd voor een format en nieuwe Windows.
Ik blijf bij XP en wil dus simpel booten vanaf de XP cd. Nu tijdens het laden van de Setup krijg ik een fout melding waardoor na je op Enter drukt de pc opnieuw op moet starten: "Het bestand 3wareDrv.sys kan niet worden gevonden" Waardoor hij vraagt om op een toets te drukken om de setup af te sluiten en vervolgens nog een keer om de pc opnieuw op te starten. Nu heb ik dit al geprobeerd met meerdere versies van XP, maar helaas zonder resultaat ;( Format C via Dos Prompt werkt ook niet, CD draaien via XP zelf ook niet.

Revive the guild!

Verwijderd

Mogelijk is de CD bekrast?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58
Je hebt meerdere cd's geprobeerd, maar ook je geheugen getest? Andere drive geprobeerd?

Specs

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
CD kan onmogelijk bekrast zijn, Zeker als ik 5cd's heb
asfaloth_arwen schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:45:
Je hebt meerdere cd's geprobeerd, maar ook je geheugen getest? Andere drive geprobeerd?
Geheugen is niks mis mee, Andere drive ook geprobeerd.

Overigens misschien nutteloze info: "C: is Windows, D: is backup"

Revive the guild!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
Dit probleem kan veroorzaakt worden door usb-apparaten.
koppel alle usb hardware zoals printers,webcams etc...los als je xp installeerd..
later kun je die een voor een insteken en installeren.
Het beste is om bij xp nieuwinstallatie met een opstartfloppy op te starten
en fdisk/mbr uit te voeren en daarna de harde schijf opnieuw te formateren.
daarna cd van xp erin en opstarten....
als je een sata harddisk hebt denk dan aan de floppy voor de driver tijdens windows setup (F6)
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jelte,89 schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:48:
[...]

CD kan onmogelijk bekrast zijn, Zeker als ik 5cd's heb
Ik neem aan dat je 5 cd's hebt van de orginele windows xp , die je natuurlijk zelf ook bezit? Probeer eens het origineel!

Anders, bel microsoft eens of kijk eens op de KB

Ja ik weet het is een beetje flauw, maar ik krijg nu niet echt het idee dat je het origineel bezit.

Ontopic: Probeer eens gewoon een c:\ partitie via fdisk aan te maken en dan de I386 files er op te zetten (met smartdrive geladen natuurlijk)

[ Voor 47% gewijzigd door Slasher op 31-12-2006 12:57 ]

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Slasher schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:51:
[...]

Ik neem aan dat je 5 cd's hebt van de orginele windows xp , die je natuurlijk zelf ook bezit? Probeer eens het origineel!

Anders, bel microsoft eens of kijk eens op de KB

Ja ik weet het is een beetje flauw, maar ik krijg nu niet echt het idee dat je het origineel bezit.

Ontopic: Probeer eens gewoon een c:\ partitie via fdisk aan te maken en dan de I386 files er op te zetten (met smartdrive geladen natuurlijk)
Ja ik heb de originele maar daar ligt heel het probleem niet, Ik doe *welke cd dan ook in mn drive en reboot de computer, Hij start op vraagt dan: "Windows XP Prof of Windows XP Prof Setup". Ik kies dan voor Setup. Het bekende blauwe scherm komt dan met de vraag voor F2 Systeemherstel of F6 voor een niet microsoft systeem. Dan beginnen alle drivers te laden en iets van DLL bestanden oid.
En na 2/3 sec krijg ik de hierboven genoemde fout :/

Opzich zou ik het hierboven genoemde wel kunnen uitvoeren maar ben een beetje leek met het formatten/fdisk enz. Is er geen makkelijke weg, bijvoorbeeld Windows ook op de D schijf zetten, en dan via D: de andere schijf formatten en opnieuw installeren ?

Revive the guild!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 14:02
Jelte,89 schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:02:
[...]

Ja ik heb de originele maar daar ligt heel het probleem niet, Ik doe *welke cd dan ook in mn drive en reboot de computer, Hij start op vraagt dan: "Windows XP Prof of Windows XP Prof Setup". Ik kies dan voor Setup. Het bekende blauwe scherm komt dan met de vraag voor F2 Systeemherstel of F6 voor een niet microsoft systeem. Dan beginnen alle drivers te laden en iets van DLL bestanden oid.
En na 2/3 sec krijg ik de hierboven genoemde fout :/

Opzich zou ik het hierboven genoemde wel kunnen uitvoeren maar ben een beetje leek met het formatten/fdisk enz. Is er geen makkelijke weg, bijvoorbeeld Windows ook op de D schijf zetten, en dan via D: de andere schijf formatten en opnieuw installeren ?
Als ie dat vraagt heb je dus onder windows die CD gestart en de bestanden gekopieerd. Probeer eens echt te booten van de CD?

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Lijkt me toch dat ik dat gedaan heb ?!
Hoe boot je anders echt van CD ?

*Jelte,89 vraagt zich af of hij nu echt heel dom is :X

Revive the guild!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jelte,89 schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:02:
[...]

Als D:\ dan een schijf is die in DOS te lezen is ( FAT32 dus) dan zou je vanaf een boot flop de setup kunnen draaien.
Zo doe ik het altijd, ik ken de error wel namelijk

How bad is it on a scale from one to Spurs

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 14:02
Jelte,89 schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:13:
Lijkt me toch dat ik dat gedaan heb ?!
Hoe boot je anders echt van CD ?

*Jelte,89 vraagt zich af of hij nu echt heel dom is :X
Vraagt hij niet "Druk op een toets om op te starten van de CD..."?
Als ie dat niet doet moet je even in je BIOS je CD in de goede boot volgorde zetten..

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Nee, vraagt ie nooit. Vreemde is dat hij de keuze tussen Setup en 'gewoon opstarten' altijd vraagt ook al zit er geen XP cd in, Net of de setup bij in de opstart zit ofzo.

Boot volgorde bied geen resultaat, Ook al zet ik tussen de opstart volgorde geen HDD en alleen de primaire op CD en verder niks.

Ben de laaste tijd wel bezig geweest met Crystal XP te downloaden betekent dus dat hij wel op mn HD staat ook wel uitgepakt in een mapje maar dat lijkt me toch heel stug ?

Revive the guild!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
*Vraagt even een slotje aan,

Oke het probleem is opgelost, Ik heb een dubbele cd-rom, en telkens de CD in de verkeerde speler gestopt, Vanmorgen de cd is omgedraaid en ja hoor :) Works like a charm,

Dom van me, maar weer wat geleerd... O-)

Bedankt voor de hulp jongens ;)

Revive the guild!

Pagina: 1