Help :( Harman Kardon receiver probleem!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202785

Topicstarter
Goedemorgen! Ik heb een Harman Kardon AVR-435 receiver. Gisteravond heb ik het volume even flink opgeschroefd... tot hij ermee stopte! De receiver ging in standby modus. Nu, iedere keer als ik mijn receiver aanzet... op radio of een cd... gaat hij automatisch op standby als de volume knop zo ongeveer de -28 bereikt. En dat is nog niet eens zo hard!

Is er een soort van beveiliging in werking getreden? En hoe zet ik die uit? In de handleidingen en op internet kan ik niks vinden.

De speakers zijn niet opgeblazen want die kraken niet. En het lijkt me ook niet dat het een zekering is die stuk is want dan zou ik toch helemaal niets meer moeten horen? Ik heb het apparaat al 3 minuten van de stroom gehad en de fabrieksinstellingen hersteld... maar het het probleem niet op! En dat terwijl ik hiervanavond een newyearsparty heb met heul veul mooie vrouwen :(

Wie helpt mij uit de brand??

Thanks a lot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het lijkt erop dat de versterker zichzelf wil beschermen en daarom in protect slaat. Hoeveel speakers heb je eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het moment heb ik een subwoofer, 1 center speaker en 2 front speakers... de rest moet ik nog aansluiten. Het zijn allemaal Harman Kardon speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Actieve of passieve sub?

En ik zou geen feestjes draaien met een HT Receiver, zelfs een gemiddelde stereo amp is dan nog veiliger. Beste is natuurlijk gewoon bij je lokale PA verhuurder een eenvoudig setje huren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

SeatRider

Hips don't lie

BèR schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:00:
Het lijkt erop dat de versterker zichzelf wil beschermen en daarom in protect slaat. Hoeveel speakers heb je eraan hangen?
Ja mijn eerste gedachte ook. Aan het feit dat ie dat voorheen niet deed zou je kunnen concluderen dat je wellicht toch (een van) je speakers hebt opgeblazen waardoor ie ipv 8 ohm vervaarlijk dicht in de buurt komt van de 0 ohm (kortsluiting). Misschien een het filtertje stuk, dan kraken ze niet. Ik zou even met andere speakers testen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een waarschijnlijk overbodige vraag omdat H/K erover na heeft gedacht: sluit je geen 4 Ohms boxen op een 8 Ohms versterker aan? Of je hebt ze toch opgeblazen en je weerstand is helemaal weg?

edit:
damn you SeatRider

[ Voor 26% gewijzigd door mithras op 31-12-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:36
Heb je alle luidsprekers goed aangesloten? Ik heb namelijk het zelfde een keer gehad toen ik de luidsprekers aan het aansluiten was en ik per ongleuk kortsluiting maakte. De receiver ging toen ook automatisch in de slaapstand. Het zou dus kunnen zijn dat je een heel klein beetje kortsluiting maakt bij de luidsprekers (1 dun stukje van het speakerdraad van de plus naar de min bijvoorbeeld). Waarrschijnlijk is het zo minimaal dat de versterker pas bij -28db kortsluiting contateert.

(heb btw de AVR2550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 09:17

Masselink

Voor de dorst

Even zonder speakers aanzetten, kijken wat hij dan doet.

Dan stuk voor stuk weer aansluiten, kun je uitsluiten waar het zit.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mithras86 schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:26:
Een waarschijnlijk overbodige vraag omdat H/K erover na heeft gedacht: sluit je geen 4 Ohms boxen op een 8 Ohms versterker aan? Of je hebt ze toch opgeblazen en je weerstand is helemaal weg?

edit:
damn you SeatRider
4 Ohm op 8 Ohm kan natuurlijk prima, maar dan moet je m idd niet achterlijk open gaan draaien, want dan heb je een probleem.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18
Probeer een 2 speakers op de hoofdaansluitingen, dus links en rechts (voor)
dus geen center en surround.

Zet dan ook je AVR op 2 kanaals en kijk eens of het nu ook optreedt.

Vervolgens je center erbij en 3 stereo proberen.

Dan je achterspeakers erbij en 5.1 proberen.

Ik heb een AVR4000 en bij mij is -28 toch heel stevig spelen hoor, absoluut niet zachtjes.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reakties! Heb net alle kabels eruit gehaald en opnieuw aangesloten. Ik ga nu zo proberen om speaker voor speaker aan te sluiten... zoals omschreven in het antwoord van Charlie 932. Ik heb nog 3,5 uur te gaan dus hopen dat het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost! Ik heb mijn center speaker losgekoppeld... waarschijnlijk is die jongen dus naar de klote :) Thanks all!! Nu kan het oud en nieuw feest losbarsten... zat echt met m'n handen in het haar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik heb dezelfde receiver, maar kan ze flink harder doen dan -28 op mijn 2 Kef iQ7's. Ik denk idd ook dat er een speaker is gesprongen. Niet meteen afschrijven, maar openschroeven en kijken of een aansluiting of kabeltje is doorgebrand. Zo ja, simpel te (laten) repareren.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1