Toon posts:

Knoppix op de harde schijf, met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een oude Pc (P III, 500 Mhz, 128Mb) heb ik Knoppix op de schijf geinstalleerd. Ging prima, en 't lijkt dat dit ouwetje daardoor nog best even mee kan. Echter, toe ik er een draadloze netwerkkaart instopte, ging 't mis: hij vraagmy mijn router om een Ip adres, en gaat daarop staan wachten, en uiteraard is mijn router beveiligd, krijgt hij dus geen antwoord. Het probleem is nu, dat hij domweg blijft wachten, ik kan dus ook de naam van de router, de wep key e.d. niet instellen.
Weet iemand misschien wat je kunt invoeren bij 'Obtaining IP address from DHCP server', ik heb overal gezocht, en alles geprobeerd (stop, ignore, skip, pass, continue...) maar helaas... niets werkt.

Verwijderd

Ctrl-C?

Verwijderd

Topicstarter
Elke toestaanslag, ook b.v. ESCAPE, levert alleen (un)printable tekens op

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 16:19:
Elke toestaanslag, ook b.v. ESCAPE, levert alleen (un)printable tekens op
Van Escape zou ik dat verwachten, maar Ctrl+C is in een terminal om af te breken (maar misschien werkt het bij boot/init niet; nooit geprobeerd). Bij Gentoo zie ik altijd staan "Press I for interactive boot mode". Knoppix heeft vast ook wel alternatieve boot modi.

Verder zou je verwachten dat er toch iets van een timeout is. Geeft hij niet na 60sec op of zo?

Als je echt niet kunt booten van hd kun je een livecd pakken en je configuratie met behulp daarvan fixen.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
wat je ook zou kunnen proberen is om in single mode te booten. Het kan wel eens zijn dat ie dan sommige drivers niet laad

http://www.gidforums.com/t-1472.html

als het goed is boot ie dan in "init 1" mode, en dan slaat ie sommige dingen over.

Als dat niet werkt kan je het beste via een live-cd booten (of met je installatie cd en dan linux rescue intypen)

GoT a clue? Specs

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:15

SA007

Moderator Tweaking
Start op zonder draadloze kaart erin, en duw 'm dan erin? of is het niet pcmcia?

En anders gewoon wachten op de timeout.

Verwijderd

Topicstarter
't gekke is.. ik verwachtte ook wel een timeout. Maar na zo'n 2 1/2 uur had ik 't wel gehad.

De kaart erin duwen als hij opgestart is ...... mijn ervaring met Windows is, dat je dan zeker weet dat de boel hangt (okay... knoppix is geen windows). Maar ik zal de andere adviezen eens proberen. hartelijk dank alvast.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

anders even booten met je knoppix cd en het initscript wegpleuren?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Is het niet ctrl+alt+C

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

afaik is ctrl-c wel voldoende, maar weet dat niet zeker bij knoppix.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

ctrl+alt+c doe ik altijd op me laptop die debian draait, knoppix is debian based, just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
ctl/alt/c lukte.. bedankt: 't werkt
Pagina: 1