Tegen dit vage probleem loop ik nu al een heel poosje aan. Ik weet niet hoe ik het op kan lossen.
Als ik Fx en Tb kan hij eerst geen verbinding maken. Soms, na wat klikken en doen, heeft hij opeens wel verbinding. Als ik herstellen (bij status LANverbinding) doe, dan doet hij het opeens wel weer eventjes. Maar net zo goed is internet na een poosje weer onbereikbaar.
Op een gegeven moment heb ik in mijn bladwijzerbalk naast GoT het IP adres van Google gezet. Terwijl ik Got (met een URLadres) niet kon bereiken, kan ik Google via het IP adres wel bereiken. Het gaat dus ergens fout bij de DNS, maar waar?
Nog vager is het, als ik een link aanklik Fx de website eerst niet kan vinden. Druk ik op Try Again, dan vind hij de website opeens wel!
Dit is mijn uittreksel van ipconfig
Het is niet:
• Firewall. Of ik m aan heb of uit, maakt niet uit
• DNS-ips. Want soms doet ie het en soms niet. Nu heb maar eens de DNS-ips van OpenDNS geinstalleerd. Natuurlijk kunnen het brakke DNS servers zijn, maar ik heb nu in een aantal dagen verschillende geprobeerd (Casema, XS4All, OpenDns) die het allemaal dan wel weer / dan niet doen.
Als ik Fx en Tb kan hij eerst geen verbinding maken. Soms, na wat klikken en doen, heeft hij opeens wel verbinding. Als ik herstellen (bij status LANverbinding) doe, dan doet hij het opeens wel weer eventjes. Maar net zo goed is internet na een poosje weer onbereikbaar.
Op een gegeven moment heb ik in mijn bladwijzerbalk naast GoT het IP adres van Google gezet. Terwijl ik Got (met een URLadres) niet kon bereiken, kan ik Google via het IP adres wel bereiken. Het gaat dus ergens fout bij de DNS, maar waar?
Nog vager is het, als ik een link aanklik Fx de website eerst niet kan vinden. Druk ik op Try Again, dan vind hij de website opeens wel!
Dit is mijn uittreksel van ipconfig
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: KWABBERNOOT
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : **-**-**-**-**-** / sterretjes zijn mijn toevoeging
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 208.67.222.222
208.67.220.220 |
Het is niet:
• Firewall. Of ik m aan heb of uit, maakt niet uit
• DNS-ips. Want soms doet ie het en soms niet. Nu heb maar eens de DNS-ips van OpenDNS geinstalleerd. Natuurlijk kunnen het brakke DNS servers zijn, maar ik heb nu in een aantal dagen verschillende geprobeerd (Casema, XS4All, OpenDns) die het allemaal dan wel weer / dan niet doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Eusebius op 31-12-2006 10:41 ]
==
hoi