Toon posts:

[XP] Gebruikers van 2003 domain gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds enige dagen ben ik aan het hobbieen met een xp(prof) machine aan een 2003 enterprise server te hangen. Nu wordt het domein al wel gezien, maar ik kan geen gebruikers van mijn server naar xp overzetten. ik krijg de melding er kan geen vertouwensrelatie tot stand worden gebracht tussen dit werkstation en het primaire domein.
als ik de dhcp server aanzet krijg ik dezelfde melding. Vanaf dit moment kan ik ook niet meer op internet

help

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

En wat heb je zelf zoal geprobeerd?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
ben begonnen bij het zoeken naar evt. trusted relations in mijn domein, niets gevonden, dhcp server van mijn router uit, server aan, geen oplossing, dns aan/uit geen oplossing.
het vreemde is dat als ik inlog met een aangemaakte user in mijn 2003 server, ik wel gewoon kan inloggen. toe was het voor mij helemaal einde oefening

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Is die XP bak al toegevoegd aan het domain? gebruik je op je client de DNS van je server?
Welke DNS-instellingen gebruik je op je server? (zowel in de netwerkinstellingen als de DNS console)

DHCP kun je het beste eerst gewoon even uitzetten, dus overal vaste instellingen gebruiken... DHCP maakt het anders gauw een stuk minder overzichtelijk, als je er geen ervaring mee hebt.

Om dit tot een succes te maken, moet je dus de DNS gebruiken van je server. Ook de clients mogen alleen die server gebruiken :P
De server zal dan zorgen voor de DNS naam-nummer vertalingen, eventueel via de DNS root van het internet (walking the DNS tree)

[ Voor 25% gewijzigd door Yezz op 31-12-2006 09:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
is een goeie, volgens mij staat dns op de server nu uit en pak ik de dns instellingen van mijn router

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dit laatste?
van dns heb ik helemaal geen kaas gegeten, is er ergens boekwerk terug te vinden over dns of staat er op het grote net ergens iets?

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
DNS moet je goed hebben staan, om active directory te kunnen draaien. Kijk eens op Windows Clients - Howto's and Guides voor wat extra informatie. Kijk, ik kan je ermee helpen, maar dat wordt wat moeilijk in een forum :P

Op internet is ook zeer veel informatie te vinden over DNS en windows 2003 server.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt inderdaad standaard op het DNS probleem dat iedereen lijkt te creeeren als ze met servers aan de slag gaan :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien het gebruik van bepaalde termen, is 2003 Server iets te hoog voor je gegrepen. Sowieso mis ik hoe je je client met je server wil laten communiceren, of daar bepaalde policies overheen gaan en hoe je je AD-users hebt ingericht om aan te mogen loggen op een willekeurige client.

Verder lijkt het me dus een briljant idee om DHCP niet te configureren op je router maar op je server of, gezien de kleinschaligheid van het netwerk, vaste IP's te gebruiken want ik ken erg weinig servers die draaien op een DHCP-adres en daardoor netjes Kerberos-tickets kunnen uitgeven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1