Toon posts:

Wat is de beste manier om een DVDR aan een TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is te gek voor woorden maar kan (hier) nergens het antwoord vinden vandaar mijn vraag.

Ik heb bijna een Panasonic DVDR EH65 gekocht maar heb nog een vraag over het aansluiten van een normale (Matchline Philips) TV :

Je kan dit doen via de normale RF coax-en scartkabel.
Wat ook kan, staat beschreven in de handleiding op blz 16; http://www.panasonic.nl/_...ngen/diga/DMR-EH65_NL.pdf

A: middels audio/video en of S-video oftewel
B: middels Component video aansluiting.

Wat is nu eigenlijk de beste van deze drie mogelijkheden ? (alle drie de moegelijkheden kan ik theoretisch gezien uitvoeren) ? :?

Verwijderd

ik heb de boel hier via scart aangesloten, dat werkt naar mijn inziens beter dan

s-video (geeft niet altijd helder beeld) / coax is nogal ruisgevoelig

met scart heb je direct rgb output richting je tv, en heb je ook niet nog een extra kabeltje nodig voor je audio (als je geen surround set er op aangesloten hebt) :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

echte basis vraag trouwens maar goed ik ben aardig. in de juiste volgorde:

composite
s vhs
rgb scart
component
hdmi

kijk even wat op beide apparaten zit en kies de beste uit

Verwijderd

Scart is ook slechts een manier van aansluiten, je kan meerder signalen over scart versturen ( composite, s-video en rgb-scart). Als je tv en dvdr allebei component ondersteunen, levert dit het beste resultaat. Ik weet niet of je tv component aansluitingen heeft, maar als dit niet het geval is weet ik bijna 100% zeker dat ie wel RGB-scart ondersteunt (hier staat ook zo'n tv). Dus het liefst component, zo niet, dan RGB-scart.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Gebruik SCART of Component, dat zijn in jouw geval de beste methoden. Je moet zelf testen wat het beste beeld oplevert want dit is afhankelijk van de TV, het kan zijn dat je geen verschil ziet tussen beide of dat Component toch iets beter beeld levert dan SCART, dat kunnen wij je niet vertellen.

Aangezien hier écht genoeg over te vinden is met de search doe ik 'm dicht

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.