Apache indext sommige folders wel en andere niet

Pagina: 1
Acties:

• Zaklamp529
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb een raar probleem met apache. Ik wil een directory met mijn liedjes op mijn server plaatsen zodat ik deze van afstand kan afspelen. Op mijn server heb ik CentOS 4.4 draaien. Ik had eerst al mijn liedjes naar mijn homedirectory op de server gekopieerd en vervolgens deze directory verplaats naar /var/www/html.
Als ik nu naar mijn http://mijnserver/liedjes ga dan geeft Apache de volgende foutmelding:

Forbidden

You don't have permission to access /liedjes on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Als ik vervolgens een directory maak /var/www/html/liedjes2 en ik kopieer hier alle liedjes heen met
mv /var/www/html/liedjes/* /var/www/html/liedjes2
en vervolgens verwijder "liedjes" en hernoem ik "liedjes2" naar "liedjes" dan laat ie wel keurig een lijstje met alle bestanden zien.

Nou is dit makkelijk te verhelpen, maar het wordt lastiger in het geval dat de directory zelf weer subdirectories bevat, omdat ik dan heel veel handmatig verplaats- en hernoemwerk moet doen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik heb zelf al uitgesloten dat het niet aan de permissies of aan de eigenaar van de bestanden ligt, want deze zijn voor beide directories identiek, namelijk:

drwxrwxr-x 2 edwin edwin 4096 Dec 30 23:36 liedjes
drwxrwxr-x 2 edwin edwin 4096 Dec 30 23:36 liedjes2

Ook handmatig dingen doen met .htaccess biedt geen soelaas
Maar eigenlijk wil ik gewoon weten hoe dit mogelijk is. Hoe bepaalt apache welke directories wel geindext worden en welke niet?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Met "Options +Indexes" en "Options -Indexes" kan je indexering voor een bepaalde directory recursief aan en uit zetten. Hierbij geldt de instelling dus ook voor alle subdirectories, tenzij je die weer van een eigen Options directive voorziet.

Deze directive kan je opgeven in de httpd.conf of in een .htaccess bestand in de betreffende directory.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..