Toon posts:

2x ST 716 hoe te koppelen als repeater?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Heb het volgende probleem. Heb beneden een ST 716 staan verbonden met adsl. Op zolder (kantoor) is de draadloze verbinding bar slecht. Nu heb ik nog een extra 716, heb deze een ander SSID gegeven, wel dezelfde wep keys en wds geactiveerd, kanalen handmatig vastgezet op 11 en deze op zolder neergezet met de bedoeling als repeater te fungeren. mijn 716 beneden heb aangekozen in de wds module. Ik kan nu draadloos connecten met mijn 716 boven maar internetten oid is er niet bij. Wie weet waar het mis gaat?
Thnx.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een repeater neetzetten waar je singaal slecht is .... hoe denk je dat die repeater gaat werken eh ?

een repeater zet je dus tussen 2 plaatsen om het singaal te helpen overbruggen
niet naast het apparaat wat al slechte onvangst had. ;)

Dus zet hem gewoon op de 1e verdieping

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 30-12-2006 22:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, hij komt ook op de eerste verdieping zodat ik op zolder voldoende ontvangst heb. Maar nu nog tips om hem werkend te krijgen...

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:17:
Je hebt gelijk, hij komt ook op de eerste verdieping zodat ik op zolder voldoende ontvangst heb. Maar nu nog tips om hem werkend te krijgen...
Verplaats hem eerst. Dan spreken we verder.

Misschien heb je gewoon geen internet omdat er te veel pakketen vervallen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zet net in die manual te kijken .. maar ik niet zo gauw iets over een mogelijkheid om te repeaten

http://www.speedtouch.com...6v5WL_InstallSetup_en.pdf

maar je zegt dat je verbinding hebt dus geef even je netwerk configuratie uab ...
dus ip sn gw . van al die apparaten en pc's

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 30-12-2006 22:27 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
er staat in de handleiding een summiere omschrijving over hoe wds in te stellen. Ik heb de "beneden" router met wds ingeschakeld en de "boven"router aangevinkt. beide zitten in het zelfde 255.255.255.0 domein. beneden modem is nieuwere versie dan die van boven, ik zal die eerst even updaten. Kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 22:34 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omg 255.255.255.0 is dat het enige waarmee je kan komen ...
als jij je best niet wil doen... wat denk je dat ik ga doen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
haha, even geduld, ik moet steeds switchen tussen beide netwerken om de gegevens uit te kunnen lezen en eht duurt even voordat hij opkomt.

beide routers hebben een identiek ip adres, gelijk subnet en identieke gateway. 192.169.1.66, 255.255.255.0 en de gateway is 192.166.1.250.

Beneden is de SW 6.1.7.2 en Boven 5.4.014

Op de router Beneden is WDS ingeschakeld en er wordt geen WPA encryptie toegepast maar WEP, volgens de website van tijdhoff consulting wordt WPA niet ondersteund.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk een identiek ip is al verdacht .... maar mischien is dat wel een feature

welk apparaat is 192.166.1.250 ?

geeft dus nu even waar ik om vroeg .. ik blijf knoeien zo
bij voorkeur even met een tekeningetje

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 30-12-2006 22:46 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
begrijp dat het lastig is zo, tekening zit er vanavond niet in. Beide routers hebben hetzelfde gatewayadres. Maar logisch geredeneerd... als de een als repeater moet werken dan lijkt het mij dat alle adressen gelijk moeten zijn en alleen het signaal moet worden versterkt, toch?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

welk apparaat is 192.166.1.250 ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
op beide routers ipconfig gedaan en neergezet zoals je zei. Beide zijn dus identiek qua ipadressen etc. er is geen los 3e apparaat. Even ter verduidelijking: ik gebruik 1 laptop en log om en om in op de beneden en boven router om de gegeven eruit te halen en de routers te configureren. Er staan dus twee 716' s in huis en de beneden router zit aan het internet en de andere staat op de eerste verdieping. Via die router kan ik dus het internet niet op.

Verwijderd

Zoals al is gezegt welk apparaat gebruik .250?
Maak anders is een lijstje van apparaten met ip adressen subnetten en gateways.
Bv:

Router 1 : 192.166.1 255.255.255.0
Router 2 : 192.166.2 255.255.255.0

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 23:12 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:08:
op beide routers ipconfig gedaan en neergezet zoals je zei. Beide zijn dus identiek qua ipadressen etc. er is geen los 3e apparaat. Even ter verduidelijking: ik gebruik 1 laptop en log om en om in op de beneden en boven router om de gegeven eruit te halen en de routers te configureren. Er staan dus twee 716' s in huis en de beneden router zit aan het internet en de andere staat op de eerste verdieping. Via die router kan ik dus het internet niet op.
word even wakker, je hebt dus het adres voor een gateway die niet bestaat ? (192.166.1.250)
dat is dus een probleem, normaal is het adres vane je router je gateway

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Fish, het is gelukt. Beide modems zelfde SW-versie nu, moeten beiden wds ingeschakeld hebben (meerdere keren checken want de instellingen worden niet altijd direct bewaard) waarbij ze naar elkaar verwijzen, wep keys zijn identiek en channel wordt handmatig vastgezet zodat ze beide identiek zijn. 1 modem staat in de woonkamer en de andere op zolder.Ingelogd op de Beneden modem DL-snelheid ongeveer 320, ingelogd op de Boven modem terwijl ik er naast zit, ongeveer 260 wat klopt vanwege het feit dat een repeater altijd verlies oplevert. Boven ingelogd op de modem van beneden leverde 60 op. De repeater is dus een super oplossing.
-edit- het enige probleem waar ik nu nog tegenaanloop is dat ik regelmatig meldingen krijg van via een speedtouch pagina dat er geen adsl signaal is. F5 en de pagina laad soms weer verder, irritant en gek verschijnsel.
Grtz.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
na wat hulp van de ST helpdesk hierbij de complete handleiding.

These are the steps in a nutshell:

1. Configure Access Point.
- Set Manual Wireless Channel.
- WEP only (WPA not supported in Repeater mode) 64 or 128-bit.
- Set ACL to 'New Stations Allowed Automatically'.
- Configure WDS.

2. Configure Repeater.
- Disable DHCP.
- Change IP to i.e. 192.168.1.253 (otherwise IP conflict).
- Set WEP (same WEPkey as Access Point).
- Set Manual Wireless Channel (same as Access Point).
- Configure WDS.

See below for a more indepth explanation.

Tip : if a customer wants to know which one he is connected to, give the Repeater a different SSID.
WDS is determined by MAC address and not SSID.

Before we start, we need to configure the Access Point modem.
So first, we enter the webinterface of the Access Point.
Repeater mode only works with WEP encryption and with a manual channel.
Also, the ACL must be set to 'New stations are allowed'
If not already, turn the Repeater on.

Please note that under 'Pick a task' is the option to configure WDS.
Click on 'Configure WDS'

Click on 'Scan for wireless Access Points'
The Access Point will start scanning for wireless networks.
It should come back with a list of all wireless networks in the area.
Place a tick in front of the one you want to use as Repeater.
(If not sure which one to use, check the Mac Address on the bottomlabel of the Repeater)

This completes the configuration of the Access Point.

Now, it's time to configure the Repeater.

Disconnect the PC from the Access Point (or use a different PC to configure the Repeater).
This is because both devices have 192.168.1.254 as LAN IP address and that will lead to an IP conflict.

Go to http://192.168.1.254
Click on Home Network, Interfaces and LocalNetwork.

Disable the DHCP server in the Repeater.
Now, add a LAN IP address from the Repeater : 192.168.1.253.

Open http://192.168.1.253

Go back to the LAN IP page (see above) and remove the 192.168.1.254 and the 10.0.0.138 IP address.

Go to the WLAN configuration page and use the same settings as the Access Point.
(same channel, same WEP type and WEPkey)

Configure WDS ,scan and choose the Access Point as WDS device.

The SSIDs don't have to be the same.
If you give the Repeater a different SSID, the customer can easily tell which one he is connected to.

Done !
Pagina: 1