Toon posts:

X1800 XT driver crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers
Ik heb een x1800 xt 512 mb videokaart
Hij heeft het een hele tijd goed gedaan totdat ik 4 dagen geleden de drivers heb geupdate.

In de spellen Trackmania Nations, Battlefield 2142 en Rainbow six vegas crast het scherm nu na ongeveer 5 minuten. Daarmee bedoel ik dat het scherm eerst stil hangt en na 30 sec vanzelf uit gaat.
Na +- 2 minuten gaat het scherm weer aan, dan zit ik op het bureaublad in een resolutie van 800x600 met heel weinig kleuren. En dan komt ie met een error:
"Het beeldschermstuurpropgramma ati2dvag functioneert niet meer naar behoren."
Bij een ander spel zoals Ghost Recon AW werkt alles dus prima.

Ik heb verschillende versies van de drivers opnieuw geinstaleert, dit heb ik gedaan op een opnieuw geinstaleerde windows XP met en zonder SP2. Ook met de driver die ik voorheen had doet hij het niet meer. Fastwrites / combined writing aan en uit zetten helpt ook niet.
Ik heb gebprobeert een andere hardeschijf / RAM erin te zetten maar dan krijg ik precies hetzelfde.
De kaart wordt ook niet te heet, en is niet overclocked als hij crasht. Maar ik denk niet dat er niets met de hardware is want de kaart heeft het toch een tijdje goed gedaan (en doet het nog steeds goed, maar niet in 2142, Tm en R6).

Maar toch vind ik het raar dat als ik mijn x300 in de pc stop het wel werkt.

Ik gebruik Windows XP met SP2
Ik heb een AMD 3500+ 4x 512 RAM
Moederbordnaam: MSI RS480M2
Moederbord Chipset: ATI Radeon Xpress 200, AMD Hammer
Geluidskaart ATI SB400 - AC"97 Audio Controller

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit rare probleem.
mgv Bart ;)

BTW: Als het spel crash gaat het geluid gewoon verder of hij herhaalt de laatste paar sec geluid steeds. Ik kan meestal nog gewoon op teamspeak met mensen praten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 21:49 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:37:

Maar toch vind ik het raar dat als ik mijn x300 in de pc stop het wel werkt.
Lijkt mij dat je VGA kapot is. Hoelang heb je deze kaart al?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:19
Wat voor voeding heb je? Kun je de x1800XT in ander systeem testen?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een voeding van SunPro, de voeding is goed genoeg en is al getest, daar is volgends mij niets mis mee.

Ik kan de kaart niet in een andere pc testen omdat die allemaal geen PCIe hebben ;(

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 13:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

chipsetdrivers deinstalleren, ati driver eraf, de 2 x1800 bij beeldapperaten in app beheer verwijderen (installatie ongedaan maken) dan in safe mode booten nog even een drivercleaner draaien.

Chipsetdrivers installleren die bij het board zaten, dx9 installeren (eventueel een nieuwe vanaf MS site) en dan ati driver installleren. Zou dat eens proberen. ( ik ben de vorige eigenaar van de kaart )
Zelf nooit problemen gehad met de kaart, heeft hem hier uitvoerig in zijn eigen pc geprobeert zonder problemen, heeft er weken op kunnen spelen maar na updaten ineens dus de melding.

Veel zwaardere 3d games als FEAR zijn er niet en dus zou je daar volgens mij eerder de problemen kunnen verwachten, lijkt me... De meldingen vind je op t net als zijnde corrupte drivers dat vaak op te lossen valt met een reinstall ervan, maar hier blijkbaar niet..

T was een hele rit hierheen en om te testen en dus lijkt t me beter als er misschien een medetweaker in de buurt zo vriendelijk wil zijn om hem even te kunnen helpen met een pci-E systeem!?

misschien eens 1 voor één de bankjes geheugen uit je systeem halen en per bankje switchen om eventueel een foute ram module de schuld de geven!? (of kan dit niet zo zijn?) :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Gister kreeg ik na een crash een scherpje van microsoft met verzenden/ niet verzenden toen heb ik op verzenden gedrukt en toen stond er dat dit de error was.

STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

Volgens die site moet ik de hardware versnelling op geen zetten, alleen dan starten de spellen niet meer op 8)7 Is dat normaal?

Volgens andere forums kun je die ati2dvag/ infinite loop ofzo oplossen door:

""""""""
Right click-mouse over My Computer
Properties
Hardware(Tab)
Device Manager(button)
Click [+] next to System devices
right-mouse on CPU to AGP Controller (or whatever your controller is called, mine was SiS AGP)
Update Driver(button)

Select Install from a list or specific location (Advanced)
Next(button)
Select Don't search. I will choose the driver to install.
Next(button)
Select PCI standard PCI-to-PCI bridge
Next(button)
Finish(button)
Reboot.
""""""""""""""

Maar dat is voor APG kaarten, maar ik dacht misschien zit er toch iest verkeerd daar,
Is het normaal dat je 5x een PCI standart host CPU birdge hebt?

http://two.xthost.info/atix1800xt/Systeemapparaten.JPG

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 13:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

misschien een mobo issue, toch echt even de kaart in andere systeem proberen, daar komt direct duidelijkheid uit, zodat je weer wat verder kunt.....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1