Toon posts:

[XP] Logitech Cam drivers sloopt mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet langer tevreden meer was met de camkwaliteit van een Logitech Communicate welke met QC 8.6.4 werkte heb ik een Logitech Pro 5000 aangeschaft. Toen begon alle ellende. Regelmatig crasht Dr.Watson en diverse applicaties.

Een vriend met een Logitech Ultra Vision heeft exact dezelfde problemen als ik. Ik heb al contact gehad met Logitech Support wat nog niks bruikbaars heeft opgeleverd. Via GOT en google kwam ik diverse oorzaken en oplossingen tegen zoals DaemonTools, die zou conflicteren met de nieuwste QC drivers.

Uninstallatie van DT hielp niks, pc blijft elke dag crashen. Toen las ik ergens dat de microfoon van de webcam niet op logitech moest staan maar op audioUSB. Dit verhielp het vervormen van mijn muziek tijdens het cammen maar verder hielp het niks.

Ik heb zowel QC 9.5 als 10.0 en 10.4 en de huidige 10.5 uitgeprobeerd. Tijdens de setup krijg ik al de dr.watson te zien die meteen vastloopt en verdwijnt. Langzaam aan loopt de pc overal vast.

Nu is mijn vraag, wat moet ik doen volgens jullie? Dit was een schone installatie, waarom blijft mijn pc crashen? Komt het doordat DT en QC mijn windows zo veel hebben beschadigd dat het gwoon defekt is? Kan ik mijn geld terugkrijgen? Welke andere webcam moet ik dan nemen? Op dit moment is de webcam losgekoppeld en de QC geuninstalleerd. Ik wacht ff af of ik Dr.watson nog te zien krijg.

Het checken van de logboek van Windows heeft niks bruikbaars opgeleverd. Diverse random errors die niets met elkaar te maken hebben of overeenkomen. De problemen begonnen pas na het installeren van QC 10.0

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook eens kijken met een drivercleaner als ook alle drivers foetsie zijn?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:55:
Kan je ook eens kijken met een drivercleaner als ook alle drivers foetsie zijn?
Dus uninstalleren van QC en dan checken met drivercleaner of ook echt alle drivers geuninstalleerd zijn, bedoel je dat? Aan welke drivercleanertool zat je te denken?

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:13:
[...]

Dus uninstalleren van QC en dan checken met drivercleaner of ook echt alle drivers geuninstalleerd zijn, bedoel je dat? Aan welke drivercleanertool zat je te denken?
Inderdaad, dat bedoel ik :)
En met welke? Probeer deze eens :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:19:
[...]

Inderdaad, dat bedoel ik :)
En met welke? Probeer deze eens :)
In de beschrijving staat "The program is for ATI and nVidia drivers". Ik ken geen drivercleanertool die webcamdrivers schoonmaakt?

Net ff uitgeprobeerd. geen enkel logitech iets als keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 22:29 ]

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat

Je hebt gelijk. Bah, staat er toevallig nog wat bij Apparaatbeheer (misschien dat de webcam (je oude) er nog tussen staat en daar nog verwijderd moet worden)?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet opvallend dat ik een serie foutmeldingen krijg en crashes tijdens de installatie van een willekeurige QuickCam versie? Dit gebeurd ook op andere pc van een vriend van me met een andere logitech model.

Ik begrijp dan ook niet waarom er niet veel meer mensen zijn met dezelfde klachten als ik?

Ik zou hier iets mee willen doen, om zo het probleem te kunnen achterhalen, wat kan ik het beste doen? Screenrecorde of een proggie dat alles monitort en dus ook de fouten of ?

(apparaatbeheer is schoon, logisch aangezien de cam een usb apparaat is en die automatisch afgelogd wordt als de usb eruit wordt getrokken)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 22:43 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 15:59
Ik heb (helaas) hetzelfde probleem. Zowel op mijn laptop als op mijn desktop pc.

Tijdens de installatie van de logitech quickcam (communicate STX in mijn geval). Krijg ik al problemen met dr.watson die vastloopt. Ik gebruik de Quickcam 10.5 software van Logitech.

Verder heb ik al vanalles geprobeerd op het probleem op te lossen:

* Virusscanner uitzetten tijdens installatie (Kaspersky 5.0)
* Installatie bestand opnieuw downloaden
* Na installatie de Logitech bestanden uit het opstarten te halen (msconfig)

Echter blijft Dr. Watson vastlopen, met onderstaande meldingen:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Application Error
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1000
Datum: 10-1-2007
Tijd: 0:59:18
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SAHI
Beschrijving:
Vastgelopen toepassing: drwtsn32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: kernel32.dll, versie: 5.1.2600.2945, vastgelopen op: 0x00082fc4.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 41 70 70 6c 69 63 61 74 Applicat
0008: 69 6f 6e 20 46 61 69 6c ion Fail
0010: 75 72 65 20 20 64 72 77 ure drw
0018: 74 73 6e 33 32 2e 65 78 tsn32.ex
0020: 65 20 35 2e 31 2e 32 36 e 5.1.26
0028: 30 30 2e 30 20 69 6e 20 00.0 in
0030: 6b 65 72 6e 65 6c 33 32 kernel32
0038: 2e 64 6c 6c 20 35 2e 31 .dll 5.1
0040: 2e 32 36 30 30 2e 32 39 .2600.29
0048: 34 35 20 61 74 20 6f 66 45 at of
0050: 66 73 65 74 20 30 30 30 fset 000
0058: 38 32 66 63 34 0d 0a 82fc4..

Ook wanneer ik add/remove software opstart loopt de pc vast..
Iemand anders hier ook last van??

Verwijderd

Topicstarter
Logitech webcamsoftware is nogal buggy. Hoe dan ook, je zult

1: kaspersky moeten opofferen (geheel uninstalleren dus) en die zorgt voor dr.watson meldingen.
2. Verder de blauwe schermen die je ziet als je videovergadering doet komt door AEC (de echo onderdruksoftware van logitech) en die moet je ook uitzetten,
3. tot slot het booten naar een zwart scherm komt door een conflict tussen DaemonTools 4.08. Dit is op te lossen met de nieuwste beta sptd.exe (1.39 dus) die speciaal voor de logitech-probleem is uitgebracht te installeren.Linkje

Ik heb dus een format gedaan en heb zo een beetje alles weer geinstalleerd behalve Kaspersky en nog geen enkel dr. watson-melding gezien de afgelopen 3 dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 13:51 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 15:59
Dan gaan we maar eens overstappen op Mcafee, kaspersky licentie is toch bijna verlopen..

Met D-Tools (3.47) heb ik nog geen problemen.. maar toch bedankt voor de tips! Ik zal ze van de week eens proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Dat met kaspersky lijkt los te staan van logitech probleem. Het schijnt een conflict te zijn tussen KB917422 en kaspersky. Ik kan KB917422 echter niet uninstalleren ivm een unattended windows cdtje. Er schijnt ook een patch ervoor te zijn. Ff zoeken op kaspersky forum dus....

http://forum.kaspersky.co...=topics&highlite=kb917422

Verwijderd

Inhakend op de Logitech perikelen, ik heb vandaag een Communicate STX op mijn Intel XP-sp2 bak geïnstalleerd. Het begon al dat er een aantal Windows drivers missing waren. Op de servicepack CD staan deze niet, wel in c:\windows\servicepackfiles\i386

Ook ik had vervolgens last van 'haperend' geluid binnen Skype. Een herinstallatie van de drivers deed niets, het disabelen van de microfoon en het aansluiten van een headset lost het probleem op. Lijkt het dus de mic van de cam te zijn. Dit probleem heb ik verholpen door de cam op één van mijn andere acht USB poorten aan te sluiten. Werkt nu als een zonnetje.

O ja, dat AEC heb ik ook maar uitgezet want ik vermoed dat dat de oorzaak was dat ik mijn eerste blauwe scherm sinds jaren had. En aangezien ik ook met audio heb lopen pielen lijkt de line out - rear van mijn Soundblaster Live 5.1 opgeblazen. Merkwaardig, maar ja, dan maar de monitor en stereo op een gedeelde plug naar de line out - main.
Pagina: 1