programma's sluiten zichzelf af soms zonder reden

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hallo mede-tweakers,

Mijn probleem gaat als volgt, bij sommige programma's als ik iets wil opslaan bij bvb Paint sluit ineens alles af zonder enige reden, na een aantal keren opnieuw proberen kreeg ik een melding van DEP maar het lijkt me toch raar dat hij dat bij paint doet.
anyway ik heb het voor paint uitgezet, nog steeds hetzelfde.
Een tijd terug had ik het ook met windows verkenner die ineens door DEP werd afgesloten.

Wat ook raar is is dat in het configuratiescherm alles in categrorieweergave staat weergegeven en sinds kort kan ik dat niet meer terugzetten in klassieke weergave.

Bij een tootlje van gigabyte, mijn mobo fabrikant kreeg ik iedere keer als ik het tooltje opstartte een flistje van het programma op mijn bureaublad en voor de rest niks geen meldingen.

mijn vraag nu is dit een virus ofzo, ik weet dat mijn pc nood heeft aan een format maar mits dit een packard bell is en ik geen drivers heb, noch alle software wacht ik er nog een beetje mee.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:41

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even voor de zekerheid toch maar even dit linkje wat jou zou kunnen helpen:
http://www.updatexp.com/data-execution-prevention.html

Er staat kort en krachtig in wat DEP betekent en hoe je het aan- en uitschakelt.

Wauw, een sig!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ik vraag me eigenlijk af of dit wel echt werkt of is dit iets irritant dat ze bij de home edition erbij hebben gezet :(

(bij de pro nog nooit meegemaakt ;) :) )

edit: hij is momenteel al door 3 verschillende virusscanners gescand geweest norton vond er nooit een
avast vond er direct 2 en antivir von er dan ook nog een. zelfs na de scan begint DEP irritant te doen het is maar af en toe maar wel zeer irritant als je net een bestand nodig hebt :(

[ Voor 49% gewijzigd door pm1 op 30-12-2006 22:22 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:41

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan deze error ook gewoon bij XP Pro voorkomen hoor? En Google bevestigd het.

Wauw, een sig!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
het is gewoon raar bij de home edition krijg ik ze echt heel vaak en bij mijn andere computers heb ik het nog nooit gehad. wat dan ook weer irrtant is is dat DEP niet altijd melding geeft dat hij iets blokkeert waardoor het lijkt alsof je een virus hebt ofzo. Ik kan jullie zeggen dat het op mijn zenuwen begint te werken.

Ik zou heel graag eens een format doen maar ik kan het niet doen bij die pc omdat:

ik de drivers niet heb van het moederbord :( ik heb al overal gezocht maar ik wil ze graag hebben van mijn moederbordfabrikant maar door packard bell lijkt het alsof het mobo nooit is gemaakt bij gigabyte hij staat niet tussen de lijst.
ten 2de heb ik ook alle software die standaart bij de pc zat niet meegeleverd op cd enkel een recovery dvd die alles wel formatteert maar dan weer installeert met de home edition terwijl ik en clean install wil met pro (home geeft problemen bij pro in netwerk (is ondertussen al opgelost :P )

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.