Applicaties automatisch laten installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 21:37
Ik kan mij niet voorstellen dat niemand anders hier tegen aan is gelopen, maar ik heb na een uur zoeken via google en got niet direct iets kunnen vinden.

De meeste mensen hier zullen het wel kennen, alle software weer installeren na een herinstallatie van Windows. Alles moet bij elkaar gezocht worden, eventueel de laatste updates die gedownload bij elkaar sprokkelen, en nog een uur langer bezig zijn om je systeem goed te krijgen.

Nu is dit grotendeels op te lossen door een geslipstreamde unattended installatie CD te maken volgens onder andere een guide van MSFN.org (http://unattended.msfn.org/unattended.xp/). Maar ik werk bij een klein bedrijfje wat ook nieuwe systemen levert van Acer. Deze zijn al geïnstalleerd, met een klein bergje aan nuttige software. Jammer genoeg is het niet genoeg, dingen zoals Firefox, Thunderbird, extra codecs, Java en meer, missen gewoon.

Ik ben dus op zoek naar ideeën hoe wij dit voor ons zelf kunnen vereenvoudigen. Nu is iemand bijna constant met 1 systeem bezig totdat deze klaar is. Eventueel kunnen er meerdere systemen naast elkaar gedaan worden, maar iets anders tussendoor doen is lastig.

Als voorbeeld van wat wij soort van zoeken verwijs ik even naar Hitman Pro (http://www.hitmanpro.nl/). Tijdens deze installatie worden er een aantal anti-adware programma's gedownload en geïnstalleerd, zonder dat de gebruiker er omkijken naar heeft.

Mijn vraag specifiek, welke mogelijkheden zijn er om een aantal applicaties automatisch te laten installeren, zonder gebruik te maken van een 'slipstream' windows CD.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
een msi packager gebruiken :? kan je fijne .msi files mee bakken en die in een script mikken

A wise man's life is based around fuck you

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 17:20
Ik denk dat de TS een programma zoekt dat automatisch de nieuwste versies van een aantal programma's die eigenlijk standaard op een PC moeten draaien.
Daarbij denk ik ook dat hij de mogelijkheid zoekt(net als hitmanpro) dat moet er wel op dat niet.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 19:11

TommyGun

Stik er maar in!

Scriptje maken die alles van een interne server haalt? Klaar :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 18:08
Je kunt daar toch WPI voor gebruiken? Dit wordt ook gebruikt op die slipstream cd's. Dit is een programma dat unattended andere programma's installeert na installatie. Voor zover ik weet is dit ook standalone te gebruiken!

Ander kun je altijd nog een script bouwen in AutoIt (Al dan niet in combinatie met WPI. Als je dat eenmaal klaar hebt doet het script de rest!

Edit: Link: http://wpiw.net/
Je kunt er dus alle applicaties ingooien die je denkt nodig te hebben. Eventueel een extra knop met pc-specifieke instellingen. Per pc klik je dus even aan wat je nodig hebt en het programma doet de rest! De meeste software heeft daar switches voor die je kunt instellen. Software die dit niet heeft valt een exe bestand voor te maken in AutoIt. Die simuleert dan voor ingestelde clicks.

Succes, ik hoop dat dit je verder helpt!

[ Voor 38% gewijzigd door I-King op 30-12-2006 20:27 ]

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 21:37
Het hoeft niet automatisch de laatste versies te downloaden, we kunnen zelf wel elke maand ofzo de boel updaten.

Dat WPI ziet er in ieder geval veelbelovend uit, en AutoIt ziet er ook erg handig uit. Bedankt, ik ga er mee verder. Zodra we een oplossing hebben gevonden die werkt zal ik hier laten weten. Met wat uitleg over de mogelijkheden :)
Pagina: 1