Ik probeer voor op mijn website een poll te schrijven. De vragen en antwoorden wil ik een een array stoppen, zodat ik zonder de pagina te herladen, een andere vraag kan laten zien.
De bedoeling is dat de poll geladen wordt met de eerste vraag in beeld. Als de gebruiker een antwoord aanklikt, moet de tweede vraag verschijnen, etc. Na de laatste vraag wil ik de div legen en er een "dank voor uw medewerking" boodschap in zetten. De antwoorden moeten in een array worden opgeslagen, zodat ik die na de laatste vraag, ineens naar de server kan sturen.
Na een hoop gepruts (ik ben nieuw met javascript) heb ik het volgende gemaakt. Probleem: als de gebruiker het eerste antwoord aanklikt, krijg ik wel de tweede vraag in beeld, maar de browser blijft maar "laden". Wie kan mij helpen dit op te lossen?
De bedoeling is dat de poll geladen wordt met de eerste vraag in beeld. Als de gebruiker een antwoord aanklikt, moet de tweede vraag verschijnen, etc. Na de laatste vraag wil ik de div legen en er een "dank voor uw medewerking" boodschap in zetten. De antwoorden moeten in een array worden opgeslagen, zodat ik die na de laatste vraag, ineens naar de server kan sturen.
Na een hoop gepruts (ik ben nieuw met javascript) heb ik het volgende gemaakt. Probleem: als de gebruiker het eerste antwoord aanklikt, krijg ik wel de tweede vraag in beeld, maar de browser blijft maar "laden". Wie kan mij helpen dit op te lossen?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <script> var questions = new Array(); questions[0] = 'Hoe lang bent u?'; questions[1] = 'Gaat u vuurwerk afsteken?'; questions[2] = 'Hoe oud bent u?' var answers = new Array(); answers[0] = ['kort', 'middel', 'lang']; answers[1] = ['ja', 'nee']; answers[2] = ['jonger dan 30', '30 - 40', '40 - 50', 'ouder dan 50']; function writePoll(i) { str = '<div id="poll">'; str += questions[i]; for (j = 0; j < answers[i].length; j++) { str += '<input type="radio" onclick="writePoll(1)">' + answers[i][j]; } str += '</div>'; document.write(str); } </script> <script>writePoll(0);</script> |