http://www.apple.com/down...atherbuglocalweather.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:12:
*off-topic* Welke weerwidget is dat? Dank u.
http://www.google.nl/sear...+macosx&btnG=Zoeken&meta=
alternativ
Toen ik er zuinig mee omging zat ik ook vaak midden/hoog in de 80 en dat voor een redelijk nieuwe batterij die niet bijster veel gebruikt is.
edit:
Even van stroom gehaald en hij zit weer op 92% en in coconutBattery op 89%.
Pfew, schok me rot, maar gelukkig is mn batterij niet echt zo ver heen.
[ Voor 26% gewijzigd door VincentG op 30-12-2006 22:19 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Vergelijk een accu maar met iets waar water in zit: je kan een emmer nieuwe accu HALFVOL water hebben, en een glas oude accu VOL water. In de emmer zit meer water, terwijl die toch maar halfvol is.
Ik test voor mijn werk veel loodaccu's, ik zet de meter op de accu, druk op een knopje en er verschijnt een getal. Ik vergelijk dat getal met wat het zou moeten zijn bij een nieuwe accu, en zo weet ik hoe veel procent er nog over is van de oorspronkelijke capaciteit.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Wat is dan precies onzorgvuldig als ik vragen mag? En hoe ga je er dan zorgvuldig mee om?Yapser schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:29:
Da's zegmaar je wear level en da's best normaal. Je batterij is 6% 'minder' dan dat ie net nieuw was en dat getal loopt snel op als je er onzorgvuldig mee omgaat.
afaik: zo weinig mogelijk opladen indien niet noodzakelijk, d.w.z. je batterij quasi volledig opgebruiken voordat je opnieuw oplaadt.Flying schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:01:
[...]
Wat is dan precies onzorgvuldig als ik vragen mag? En hoe ga je er dan zorgvuldig mee om?
Ik zit met m'n MBP aan 68 cycles en 98% battery health, dus echt slecht kan die aanpak toch niet zijn lijkt me
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 15:23 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Juist niet. Li-Ions mogen niet leeg, afgezien van de complete cycle eens in de twee maanden ofzo. Bijladen wanneer je kunt dus, Li-Ions kennen geen geheugeneffect maar wel een beperkt aantal charges. Een gemiddelde accu doet 300 ~ 500 volle charges/discharges. Als je je batterij op bijv. 50% weer bijlaad is dit geen volledige charge, de volgende keer dat je 'm aan de lader hangt kan je er vanuit gaan dat dat -wel- een cycle is.Bashrat schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:27:
[...]
afaik: zo weinig mogelijk opladen indien niet noodzakelijk, d.w.z. je batterij quasi volledig opgebruiken voordat je opnieuw oplaadt.
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Onder Fans hetzelfde verhaal...
...reden tot onrust of een bekend verschijnsel?
Dit vond ik toevallig op de site:Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 03:50:
Offtopic: Over iStat Pro: prachtige widget 'nd all, maar zijn er nog meer mensen met een C2D MB(P) waarbij er geen sensor wordt ontdekt? In het configuratieschermpje van de widget zie ik onder Tempratures slechts een schrale No Sensors found...
Onder Fans hetzelfde verhaal...
...reden tot onrust of een bekend verschijnsel?
Please note: The SpeedIt kernal extension is required to view temperatures on Intel Macs. Fan sensors on Intel Macs can not be read using iStat yet.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284
Probeer dat nog eens, waarschijnlijk eindig je plots weer hoger.In dit artikel wordt uitgelegd hoe u een nieuwe lithium-ionbatterij voor uw iBook of PowerBook kunt kalibreren voor optimale prestaties.
De batterij van een iBook of PowerBook G4 bevat een interne microprocessor die de geschatte hoeveelheid energie in de batterij tijdens het opladen en ontladen aangeeft. De batterij dient van tijd tot tijd te worden gekalibreerd om ervoor te zorgen dat de weergave van de batterijtijd en het ladingpercentage op het scherm accuraat blijven. U moet onderstaande procedure uitvoeren wanneer u de computer voor het eerst gebruikt en deze om de paar maanden herhalen.
Ga als volgt te werk:
1. Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van de iBook of PowerBook G4 volledig op. De batterij is volledig opgeladen zodra de batterij-indicatielampjes uitgaan en de statusring op de wisselstroomstekker groen wordt (zolang de batterij nog niet is opgeladen is de statusring oranje).
2. Koppel de lichtnetadapter los en ga met de iBook of PowerBook G4 aan het werk. Zodra de batterij leeg begint te raken, verschijnt een waarschuwing dat de batterij bijna leeg is. Werk door met de iBook of PowerBook G4 tot de sluimerstand wordt ingeschakeld. De batterij is nu voldoende ontladen voor kalibratie.
3. Sluit de lichtnetadapter aan en koppel deze pas los als de batterij volledig is opgeladen.
(Ja, dat geldt ook voor een Macbook en Macbook Pro
This space intentionally left blank.
Wel, ik bedoel niet volledig leeg, maar bijna leeg. Maar dat is dus ook niet goed dan?Yapser schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:33:
[...]
Juist niet. Li-Ions mogen niet leeg, afgezien van de complete cycle eens in de twee maanden ofzo. Bijladen wanneer je kunt dus, Li-Ions kennen geen geheugeneffect maar wel een beperkt aantal charges. Een gemiddelde accu doet 300 ~ 500 volle charges/discharges. Als je je batterij op bijv. 50% weer bijlaad is dit geen volledige charge, de volgende keer dat je 'm aan de lader hangt kan je er vanuit gaan dat dat -wel- een cycle is.
Hoe komt het dan dat mijn battery health nog zo hoog is in vergelijking met andere mensen? Of is daat zo variabel/afwijkend, die health indicatie?
Verwijderd
Verwijderd
Dus het is wel degelijjk nuttig om je Power/MacBook volledig leeg te gebruiken voor je hem weer aan de netstroom hangt!
Verwijderd
Heb de oude accu maar in de vriezer gelegd. Helpt dat nou echt of is het een urban legend?
Als ik me laptop lang op 1 plaats gebruik haal ik de accu er uit dit scheelt.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:11:
Ik gebruik mijn PowerBook 17" meestal tot mijn batterij volledig leeg is en ik hem niet meer uit sluimerstand krijg. Dit beklaag ik me niet, want na bijna 2 jaar en 4 maanden en 224 herlaadcyclussen, geeft iStat Pro nog 90% battery health aan.Ook gaat het toestel nog tot 3u mee op batterij
Dus het is wel degelijjk nuttig om je Power/MacBook volledig leeg te gebruiken voor je hem weer aan de netstroom hangt!
Nou snap ik er niets meer van! Is er hier ergens een batterijen-expert?Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:30:
Bijzonder, ik doe echt juist het tegenovergestelde en toch zitten we qua load-cycles én health op precies dezelfde lijn
van de link http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284 eerder genoemt door dot.K, is toch anders bij de MacBook (Pro)'sPowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD), MacBook (all models), MacBook Pro (all models), and MacBook Pro (17-inch) (all models)
The battery calibration for the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) and any model of MacBook or MacBook Pro has been updated because of a new battery released with this computer. With these computers, follow these steps to calibrate your battery:
Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook's battery until the light ring or LED on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.
Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
Continue to keep your computer on until it goes to sleep. Save all your work and close all applications when the battery gets very low, before the computer goes to sleep.
Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.
Tip: When the battery reaches "empty", the computer is forced into sleep mode. The battery actually keeps back a reserve beyond "empty", to maintain the computer in sleep for a period of time. Once the battery is truly exhausted, the computer is forced to shut down. At this point, with the safe sleep function introduced in the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) computers, the computer's memory contents have been saved to the hard drive. When power is restored, the computer returns itself to its pre-sleep state using the safe sleep image on the hard drive.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Verwijderd
BronGuidelines for prolonging Li-ion battery life
* Unlike Ni-Cd batteries, lithium-ion batteries should be charged early and often. However, if they are not used for a longer time, they should be brought to a charge level of around 40%. Lithium-ion batteries should never be "deep-cycled" like Ni-Cd batteries.[3]
* Li-ion batteries should be kept cool. Ideally they are stored in a refrigerator. Aging will take its toll much faster at high temperatures. The high temperatures found in cars cause lithium-ion batteries to degrade rapidly.
* Lithium-ion batteries should never be depleted to empty (0%).
* According to one book[7], lithium ion batteries should not be frozen. Note that most lithium-ion battery electrolytes freeze at approximately −40 °C, which is much colder than the lowest temperature reached by most household freezers.
* Li-ion batteries should be bought only when needed, because the aging process begins as soon as the battery is manufactured.[3]
* When using a notebook computer running from fixed line power over extended periods, the battery can be removed and stored in a cool place so that it is not affected by the heat produced by the computer.[3] However, a notebook computer's battery prevents sudden loss of the data in memory during power failures and voltage drops. Reasonable alternatives are the use of an older lithium ion battery or an external uninterruptible power supply
Verwijderd
-Opladen als hij (bijna) op is.
of
-Zo vaak mogelijk aan de adapter, ook als de batterij vol is.
Maar ik heb tot nu toe nog geen antwoord kunnen vinden.
Iemand die dit met 100% zekerheid weet?
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Verwijderd
Tweede, warmte.
Wanneer je battrij vol is en je laptop op netstroom gebruikt kan je beste de accu uit je laptop halen aangezien de meeste laptop's best wel warom worden. En laat dat net iets zijn waar accu's slecht tegen kunnen.
Ze staat ondertussen weer op 100%. Heb namelijk een nieuwe batterij, mijn vorige heeft het begeven. Misschien toch niet zo goed om telkens plat te laten lopenF e r o x schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:33:
Ik heb mijn MacBook van in Juni, en heeft nu ondertussen een goede 150 loadcycles gehad. Ik gebruik hem telkens tot hij op 0% staat. De health momenteel is 98%, dit valt dus nog mee volgens de berichten die ik hier lees.
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:28:
Ik heb nu zelf ook even gezocht wat nou het beste is voor de batterij,
-Opladen als hij (bijna) op is.
of
-Zo vaak mogelijk aan de adapter, ook als de batterij vol is.
Maar ik heb tot nu toe nog geen antwoord kunnen vinden.
Iemand die dit met 100% zekerheid weet?
Dus af en toe een stukje gebruiken, dan weer opladen, dat is volgens Apple.com een goede manier om met de batterij om te gaan. Één cycle is trouwens alsvolgt:Standard Maintenance
For proper maintenance of a lithium-based battery, it?s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month. Need a reminder? Add an event to your desktop?s iCal.
- Je ontlaad de batterij voor 20%
- Je laadt de batterij volledig op
- Je ontlaad de batterij voor 50%
- Je laadt de batterij volledig op
- Je ontlaad de batterij voor 30%
Totaal zit je nu op 100%, dit is 1 cycle.
Deze informatie stond enkele maanden geleden op deze pagina van Apple, nu niet meer omdat de pagina veranderd is.
Ook belangrijk:
Zelf heb ik 100% health en heb 80 cycles gehadA properly maintained Apple notebook battery is designed to retain up to 80% of its original capacity after 300 full charge and discharge cycles.
🌞🍃
inno
Ik heb geen Apple, maar een Asus, maar dat maakt denk ik weinig uit. Ik hang mijn notebook altijd aan de netstroom met de batterij erin en laat hem daar ook altijd aanhangen en ik denk niet na over het helemaal leegtrekken van de batterij (gebeurt soms) of dat ik hem weer meteen oplaad als ik maar een paar procent heb gebruikt en mijn batterij zit na 3 jaar en 7 maanden nog steeds op 94%. Aantal herlaadcycli zou ik niet kunnen aangeven.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:11:
Ik gebruik mijn PowerBook 17" meestal tot mijn batterij volledig leeg is en ik hem niet meer uit sluimerstand krijg. Dit beklaag ik me niet, want na bijna 2 jaar en 4 maanden en 224 herlaadcyclussen, geeft iStat Pro nog 90% battery health aan.Ook gaat het toestel nog tot 3u mee op batterij
Met dat ik hem altijd aan de lader heb hangen, bedoel ik als het kan natuurlijk. En ik zet de lader niet uit. Sommige mensen knallen de adapter uit het stopcontact als de batterij vol is, of als de computer aanstaat. Ik doe dat niet, omdat ie dan altijd gaat opladen als je de adapter weer aanzet. Verder gebruik ik mijn notebook niet dagelijks op de batterij, maar het komt wel regelmatig voor.
[ Voor 17% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-07-2007 13:45 ]
Hij blijft ook meestal op die 100 % health staan staan soms naar 99 of 98 maar niet lager.
http://users.pandora.be/dwarvengindar/Afbeelding%201.png
Link gemaakt van de screenshot, aangezien hij wel erg groot is
[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 17-07-2007 22:31 ]
niet doen bij li-on batterijen werkte dacht ik alleen bij NimH'sNietzman schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:41:
De mijne deed het ook meer dan twee jaar lang op meer als 90% van z'n capaciteit maar kelderde toen ineens binnen een paar maanden vrijwel naar de 0%. Heb deze week maar eventjes een nieuwe gehaald, ben benieuwd hoe lang die het volhoud.
Heb de oude accu maar in de vriezer gelegd. Helpt dat nou echt of is het een urban legend?.
edit: ouwe resize
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Ik werk of thuis, of op m'n werk, of bij mijn vriendin op mijn MacBook Pro, bijna altijd met de adapter aangesloten. Dus bijna nooit op m'n accu. Heel af en toe als ik op de bank zit met mijn MBP.
Als ik dit zo lees, is dat niet zo goed. Mijn MBP komt van half feb, dus 5 maanden oud. Zit nu op:
Cycles: 41
Health: 94% (5209mA)
Momenteel 38% accu over.
Heb gisteren tot 5% leeg laten lopen, daarna weer opgeladen. Ik probeer hem nu helemaal leeg te laten lopen.
edit:
- Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook's battery until the light ring or LED on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.
- Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
- Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
- Continue to keep your computer on until it goes to sleep. Save all your work and close all applications when the battery gets very low, before the computer goes to sleep.
- Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
- Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.
edit:
zit nu op 6% ... bijna leeg
[ Voor 60% gewijzigd door iMars op 17-07-2007 23:05 ]
iStatPro geeft 201 cycles en 100% battery health aan. Ik probeer de batterij meestal helemaal leeg te trekken tot hij aangeeft dat ik een adapter moet gaan aansluiten. Dan laad ik hem weer helemaal op en trek de adapter er weer af.
De enige keer dat hij langer aan 'het sap' hangt is als ik bijvoorbeeld aan het downloaden of kopieren ben 's nachts.
edit:
Coconut geeft ook 201 cycles en 100% health aan. de capaciteit ligt zelfs 29 mAh hoger dan origineel.
Tevens zegt coconut dat de accu ongeveer 9 maanden oud is.
[ Voor 15% gewijzigd door scarhand op 17-07-2007 23:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Interpunction is your friendVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 01:03:
mijn macbook pro 17inch accu staat zowat altijd op me bureau en dan gebruik ik de kabel en heel af en toe zonder de oplaad kabel maar dan is die ook zo op met gamen en als ik veel programma's gebruik is dit normaal ? en mag ik altijd de lichtnet kabel gebruiken ?
Gebruik je de Laptop met of zonder accu als hij aan het netstroom hangt? Lijkt me namelijk niet echt bevorderlijk voor je accu in het geval dat hij constant aan het lichtnet hangt. Overigens is het niet zo heel vreemd dat bij een stevig potje gamen en/of zwaar progamma gebruik je accu zo leeg is.
Je accu moet tenslotte dat 17" scherm van stroom voorzien.
Verwijderd
Ik snap niet hoe sommige mensen na 200 cycles nog op 100% health staan!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 19:58 ]
Verwijderd
powerbook 15 inch 1.5 Ghz - 303 cycles - 88%
Ik ben nu begonnen om continu op accu te werken, en pas op te laden als hij er om vraagt. Ook ga ik hem in het weekend calibreren. Kan ik daarmee de health weer omhoog krikken?
Nee.webmail schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:25:
Mijn accu heeft continu aan het stroom gehangen, met enkele uitzonderingen. Mijn health is nu 94% (zie mijn vorige post)
Ik ben nu begonnen om continu op accu te werken, en pas op te laden als hij er om vraagt. Ook ga ik hem in het weekend calibreren. Kan ik daarmee de health weer omhoog krikken?
En lithium-ion batterij heeft overigens ook maar een beperkt aantal laadcycli in zich, dus door continu op de accu te werken verslijt je hem alleen maar harder.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
En als je de accu verwijderd terwijl ie op netspanning staatdawuss schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:31:
[...]
Nee.
En lithium-ion batterij heeft overigens ook maar een beperkt aantal laadcycli in zich, dus door continu op de accu te werken verslijt je hem alleen maar harder.
In dat geval gebruik je je accu niet en zal hij dus ook niet hard slijten (natuurlijk altijd een beetje, door ouderdom. Bewaar een accu daarom altijd idealiter op 40% capaciteit geladen en zo koel mogelijk).webmail schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:35:
[...]
En als je de accu verwijderd terwijl ie op netspanning staat(moet je niet 'struikelen' over je voedingskabel)
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
10 maanden oude macbook, 91 cycles, 88% health. Ik let er totaal niet op hoe ik de batterij gebruik. Af en toe laad ik 'm op als ik in de gelegenheid ben en voor de rest gebruik ik het apparaat gewoon, soms op de adapter en soms op batterij. Als de batterij stuk gaat koop ik wel een nieuwe; het is uiteindelijk toch een verbruiksartikel en ik heb geen zin om 'm met fluwelen handschoentjes te behandelen...
DAMN!!!! Mn MacBook stopt nu ook na 50 minuten van de voeding af. Effe serieus das toch niet normaal?
Ik ben vandaag naar de Macstore in R'dam bij het station geweest en ze zeiden: 'Ja dat gebeurt.'
Ja het gebeurt, maar dat is toch niet normaal? Ik ga morgen weer langs met mn bookje en kijken wat the dealio is.
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
http://www.apple.com/nl/s...macbookpro/batteryupdate/
Hij was geproduceerd in de hierboven gespecificeerde periode (die van jou lijkt me ook). Gezien het feit dat ik al heel lang die firmware update erop had staan, heeft dat het ook niet opgelost. Ik was nog wel net binnen het jaar met mijn probleem, ik weet niet of je er al over heen bent?
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
I intend to live forever - so far, so good.
Verwijderd
want ik werk meestal toch thuis achter me bureau.
ik net me laptop op de kop gedaan kijken of het een normaal batterij is dat ik er zo uit kon wippe is het gewoon een stuk uit me laptop dat aan het plastic vastzit hahaha ben wel een erge noob heb me laptop pas ook 2 weken.
wat moet ik nu doen ?
hoe doet webmail het hij zegt dat hij alleen via de adapter werkt maar dat is toch gwn dat de accu erook inzit ?
ik ben echt nog wereld vreemd op me mbp
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 12:16 ]
Volgens mij wel. Apple's laptops laden de accu niet constant bij, maar wachten tot de lading gezakt is tot 94% ofzo. Dan gaat hij weer bijladen tot 100%. Een cycle bij Apple telt voor het 100% laden van een accu, dus pas na 25 keer zit je aan 1 cycle. Dus zo slecht is dat niet voor je accu.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:00:
dus dit is een goede manier of ... ?
mijn iBook:
health: 5%
cycles: 477
Hij's 2 a 3 jaar oud denk ik
Bestaan er eigenlijk ook extra zware accu's? of hebben ze maar 1 'sterkte'
Dit bedrijf verkoopt "extra" zware accu's voor bijna alle Apple producten. Maar veel meer schijnen ze niet in de accu te kunnen persen, je krijgt er 10% meer bij ofzo.Graaf schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:56:
Heeft Apple ook een soort 'garantie' van hoeveel cycles een accu mee zou moeten gaan?
mijn iBook:
health: 5%
cycles: 477
Hij's 2 a 3 jaar oud denk ik
Bestaan er eigenlijk ook extra zware accu's? of hebben ze maar 1 'sterkte'
Daarbij komt ook nog dat het vaak je eigen schuld is, de accu van mijn MacBook Pro staat op 172 cycles en nog 100% Dit is correct, want de accu duur is nogaltijd even lang als dat ie was op dag 1. Enige wat je moet doen is de accu gebruiken tot ie leeg is, dan pas opladen.
Moet wel vermelden dat de accu capaciteit bijna 1200mah boven normale capaciteit lag. Hij is nu nog maar 6351 mAh van de 6685mAh terwijl de accu ontworpen is voor 5500mAh. Kwestie van een beetje geluk hebben bij de aankop denk ik.
https://f1nerd.nl
Verwijderd
Met coconutBattery. Bij mij zegt'ie voor m'n 4 maanden oude accu met 22 cycles dat er van de originele 5200 mAh nu 5403 mAh in gaat.ymoona schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:59:
Hoe komen jullie toch achter het vermogen van de accus? zeg maar het aantal milliampere uur
Er zit nogal wat variatie tussen de exemplaren dus
Cycle Count: 2
Net nieuw
MacBook Pro 17"
Ok ok, ik heb vals gespeeld, heb net halve week een nieuwe.
Mijn vorige batterij heb ik verkloot door Leopard BETA te installeren. Na een maandje draaien kon mijn laptop nog maar 15 minuten zonder stroom
Heb batterij naar de Apple store gebracht en zij ruilden hem zonder vragen gewoon in. Dat is service
[ Voor 4% gewijzigd door Optix op 28-07-2007 03:28 ]
.
Helemaal mee eens, al dat gezeik over die accu's, accu's hebben een gemiddelde levensduur en dat is voor alle accu's hetzelfde. De een, springt er zorgvuldiger mee om dan de ander, maar over het algemaan is het allemaal gelijk. Je moet er gewoon vanuit gaan dat je over een paar (3,5) jaar weer ee nieuwe moet kopen als je een accu wilt die lang mee gaat.baquelappe schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:09:
Ik snap de commotie niet helemaal, stel je accu is na 300 cycles overleden (lijkt me stug, maar dan nog) dan koop je voor een paar stuivers toch weer een nieuwe accu? Zo duur zijn ze nu ook weer niet.
Daarbij komt ook nog dat het vaak je eigen schuld is, de accu van mijn MacBook Pro staat op 172 cycles en nog 100% Dit is correct, want de accu duur is nogaltijd even lang als dat ie was op dag 1. Enige wat je moet doen is de accu gebruiken tot ie leeg is, dan pas opladen.
Moet wel vermelden dat de accu capaciteit bijna 1200mah boven normale capaciteit lag. Hij is nu nog maar 6351 mAh van de 6685mAh terwijl de accu ontworpen is voor 5500mAh. Kwestie van een beetje geluk hebben bij de aankop denk ik.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Na 337 load cyles (23 maanden oud) staat mij iBook 12" accu nog op 82%, ik merk dat hij minder lang mee gaat dan toen ik hem kocht, maar dit is nog steeds niet echt slecht. Een beejte zoeken op eBay en je kunt echte (?) Apple accu's voor rond de 50 euro kopen.
Maar hey, mij hoor je niet klagen, zo te zien is m'n batterij beter geworden. En dat terwijl ik helemaal niet zo netjes met m'n batterij omga. Soms dagen aan het lichtnet en dan een aantal keren half leeg en soms helemaal leeg. Maar goed, het werkt voor mij
edit: Macbook 2Ghz Intel Core Duo. Heb batterij problemen gehad en 'm na 3 maanden vervangen (gratis)
[ Voor 11% gewijzigd door deKniP op 06-08-2007 11:57 ]