Toon posts:

Zomaar artifacts.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb nog geen maand geleden een ASUS X1950PRO gekocht, en ik had gisteren íneens artifacts in windows.

Dis is nu hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.woutro.nl/naamloos.JPG.

Ik vind dit nogal raar want er is niks met de videokaart gebeurd. Heb hem niet overgeklokt of een andere koeler erop gezet.

Hebben jullie eenig idee hoe dit kan, en wát voor artifacts het zijn (gpu/memory e.d.)

Alvast bedankt.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer het eens met een "artifact test programmatje" dacht dat er zo'n functie in rivatuner zat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

Heb je alle drivers die je voor je vorige kaart gebruikte, gedeinstaleerd?
Lijkt veel p de vertekeningen, die ik spontaan kreeg, na de overgang van X800 naar X1950.

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

prutser001 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:06:
Probeer het eens met een "artifact test programmatje" dacht dat er zo'n functie in rivatuner zat.
Volgens mij is dat ATI Tool..

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Verder nix mis met je 45% clocked Prescott? :P

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zou goed kunnen, met dat "harige blokje" ?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

prutser001 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:10:
[...]

Zou goed kunnen, met dat "harige blokje" ?
Inderdaad ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem in 2 systemen gestest met dezelfde resultaten.

Bij het ASUS logo (opstart) krijg ik allemaal artifacts (knipperend) en overal op het scherm grijse streepjes.

PS: Waarom met een artifact programma testen als ik al artifacts heb.

Bij het windows laadscherm krijg ik blauwe puntjes op sommige plekken (ongeveer 3x3 pixels groot)
Soms veranderen in DOS ook cijfers en letters in tekens zoals "& $ %" :+

En de 45% prescott doet gewoon goed zijn werk :)

De videokaart heeft het een maandlang gewoon goed gedaan! Tot ik in windows (nb) artifacts kreeg.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 19:41 ]

Verwijderd

gewoon terug gaan naar de winkel, er zit garantie op.

• XII
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

Dan lijkt het er op, dat je kaart aan het overlijden is.

RMA

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Verwijderd

Topicstarter
Ja das jammer want ze kunnen pas dinsdag bij de 'technische dienst' in de winkel mijn kaart onderzoeken of hij is overgeklokt ( |:( wat dus niet is)

Kan ik bewijzen dat ik hem niet heb overgeklokt?

En wát voor artifacts zijn dit? GPU, memory e.d.?

Ik vind het namelijk wel erg spookachtig dat in DOS een letterr een "%" wordt :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 19:51 ]

Verwijderd

ik hoop alleen maar dat er niet teveel X1950 Pro's daar last van hebben, ik heb er namelijk ook 1 besteld.

maar bewijzen dat je niet hebt overgeklokt gaat volgens mij niet, daar moeten ze zelf achter komen.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe willen ze daar achter komen? Een verbrande gpu?

Maar ik heb mijn kaart niet overgeklokt, hoe komen die artifacts dan? (pas na een maand) :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 19:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:58:
En hoe willen ze daar achter komen? Een verbrande gpu?

Maar ik heb mijn kaart niet overgeklokt, hoe komen die artifacts dan? (pas na een maand) :o
Waarschijnlijk is je video geheugen gewoon brak maar het kan komen door gebruik van een zwakke voeding of te weinig airflow in je kast. Mogelijk is het kaartje fabrieks af gewoon niet goed geweest etc etc, kan zoveel zijn. Maar je hebt garantie dus maak je geen zorgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in een oude pc de kaart gedaan, en hetzelfde. Nadat ik de drivers (meegeleverd) heb gebruikt, freezed het beeld bij het opstarten van windows zelfs :|

Edit: Hij valt gewoon uit.

Maar zijn dit typische artifacts voor geheugen?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit2:

Als ik de drivers die ik bijgeleverd krijg bij de kaart installeer, doetie heelr aar en valt hij uit. Als ik deze echter verwijder, krijg ik wel gewoon beeld alleen dan met die 2 strepen 8)7

Is het een spookkaart :+ ?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 10:35

Mojo

The Power Within

Ding is gewoon stuk :P. Je kan hem gewoon terugbrengen. Daarnaast is ook niet aan te tonen dat je hem hebt overgeclocked. (Tenzij er echt dingen zijn doorgebrand). Typisch gevalletje van RMA

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Ik gooi ook maar eens een balletje op.
Dat met die driver heb ik ook een keer gehad, dacht ook dat de videokaart was overleden, maar het bleek mijn voeding te zijn.
Zo'n kaartje lust wat stroom.
Daarom koop ook altijd een gestabiliseerde voeding.
Probeer het eens uit bij een kennis die meer power heeft.
Dit hoeft het natuurlijk niet te wezen, maar je sluit weer iets uit.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij zeker niet de oorzaak. Ik heb er toch een maand goed mee kunnen werken. En op de pc waarop ik hem nu test heeft hij ook altijd goed gewerkt.

Ik heb een voeding van 430WATT Coolermaster met het systeem in mijn nick.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 21:12 ]

Verwijderd

ik heb zo iets ook wel een gehad :o sinds de aankoop van mijn X1900XT. ik denk dat het aan je monitor ligt (oude crt bak?). Ik had eerst een oude crt bak staan waarmee ik hetzelfde kreeg, toen heb ik een nieuwe lcd aangesloten en het was weg :D dus ik zou als ik jouw was ff andere monitor(en) erop aansluiten ;)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:05

jgj82

Ja, maar = nee

Wat The_Nizzle zegt, probeer een andere kabel/monitor!
Ik heb het 2min geleden opgelost bij mezelf, GTX in x16slot 1 had nergens last van, maar als ik SLI draaide had ik bijna dezelfde strepen, alleen horizontaal ipv verticaal. SLi brug opnieuw vast gezet en DVI-kabel aangedraaid en nu zijn ze weg....

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Geheugenprobleem denk ik. Een vriend van me had destijds exact hetzelfde bij zijn 9700 Pro, begon met flinke artifacts in games tot enkele uren later ##%@ in het BIOS... ;)

RMA'en.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 12:29
Dat je letters in DOS box veranderen kan duiden op een probleem met je geheugen, dit is namelijk een bios probleem, dat in jouw opstelling 'geshadowed' wordt naar je gewone interne geheugen. Kijk eens of het probleem is opgelost als je shadowing uit zet (en draai memtest eens even)

Verwijderd

Topicstarter
Met een andere videokaart is er wel gewoon goed beeld.

Ik werk op een SAMSUNG 203B.

Screen is gemaakt op een andere computer, maar op mijn eigen pc precies hetzelfde.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 00:49 ]

• FlyEragon
  • Laatst online: 23-07 11:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Jeetje knap veel ati's hebben er last van geloof ik. Mijn laptop ook al met ati kaart.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Erkandude schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:51:
Jeetje knap veel ati's hebben er last van geloof ik. Mijn laptop ook al met ati kaart.
Iedereen, bij nVidia hebben alle kaarten uit de 7900 serie er last van (inmiddels is er wel een revisie).
Pagina: 1