Boxen beluisteren

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Hier thuis hebben we sinds kort in onze woonkamer een nieuwe hifi set gekocht. De Denon avr 1906 met een dvd 1720. Nu zitten we alleen nog met een stel boxen opgescheept die vervangen moeten worden.

Nou zaten wij te denken aan de volgende opties.

- De KEF Q5 serie. Deze vinden we kwa uiterlijk erg mooi en zijn hier op Got ook wel erg populair.
- De KEF Q3 serie.

Echter het grootste probleem is waar we deze boxen kunnen beluisteren hier in de achterhoek. Iemand een idee waar dat goed kan?

Daarnaast hebben wij een stenen vloer en zijn daardoor bang dat, zeker met de Q5, de bass nogal erg aanwezig zal zijn. Iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Stenen vloer kan lastig zijn, vloerkleed een optie?

Daarnaast heeft zowat elke hifi zaak deze speakers wel staan. www.hifi.nl kan je winkels opzoeken.

Verwijderd

ik dacht dat je met stenen vloeren vooral moet oppassen met de hoge tonen (reflecties e.d.).

Lage tonen zijn voor zover ik weet mij niet zo'n probleem met stenen vloeren :) (correct me if i'm wrong :P )

Verwijderd

Lage tonen weerkaatsen toch ook gewoon?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

mr_petit

opperprutser

Lage tonen weerkaatsen idd gewoon, althans bijna evenveel als op overige vloeren. Reken even dat je vanaf 125-250 hz echt een toename in nagalmtijd zal zien.
Bij een stenen vloer moet je juist op zoek naar een speaker met veel bas, aangezien de midden en hoge tonen door de lange nagalmtijd harder weergegeven worden.

Dit houdt overigens niet in dat dit altijd speakers zijn met grote of veel woofers. Het gaat om relatief meer laag. (er bestaan bijvoorbeeld kleine speakertjes met laag rendement door het toepassen van een zwaar membraam, waardoor je relatief veel bas hebt)
Door de langere nagaltijd heb je om een behoorlijk geluidsniveau te creeren minder vermogen (dus minder zware versterker en kleinere luidsprekers) nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 31-12-2006 01:59 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor winkels bij jou in de buurt, check: http://www.hifi.nl/winkelsbenelux.php

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1